Startset

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Adrie66

Startset

Bericht door Adrie66 »

Hoi allemaal.

Na 35 jaar begint het weer een beetje te kriebelen.
Doormede het ruimtegebrek heb ik veel interesse in het N spoor.
Nu wil ik deze startset aanschaffen: http://www.detombe.nl/html/shop.php?pag ... ct&id=8498#
Ten minste, als deze dan nog leverbaar is.

Is dit een goede keuze en is dit een set waarmee ik verder kan?
Ik wil uiteindelijk uitkomen op een eventueel vaste baan van +/- 2 x 1 meter.
Dan ook eventueel op zijn kant te zetten.

Zijn er ook voorbeelden van ontwerpen van deze afmetingen??

Groet: Adrie

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Re: Startset

Bericht door OBBinN »

Hallo Adrie,

Of de set nog leverbaar is, kan je oplossen door een mailtje te sturen naar de winkel. Die kunnen je waarschijnlijk zo vertellen of die nog wel of niet meer leverbaar is.
Verder is uitbreiden altijd mogelijk, daar je ook rails los kan kopen :-)

Succes!

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

big-usa

Bericht door big-usa »

een baanplan is iets heel persoonlijks, wat wil je er allemaal mee doen.
Zoals er al wordt geantwoord ken je de baan zo groot en gek maken als
jezelf wil.

Kijk even verderop op het forum en dan zie je al fantastiche banen van andere
forum-leden..

Mvg

Mitch

spoor65

Bericht door spoor65 »

Hallo Adrie,

Kwa startset zeker geen verkeerde keus. Of de Tombe hem nog kan leveren?
zo te zien hebben ze hem niet meer op voorraad.
Heb even gezocht op de site van Fleischmann zelf, en daar staat hij vermeld als "uitloopmodel welke niet meer bij de fabrikant op voorraad is".
De Tombe zal hem daar dus ook niet meer kunnen bestellen.

Ebay.de ook nog even bekeken, maar ook daar geen resultaat.

Het zal dus mogelijk wel ff zoeken worden naar een set.

Mocht het je echter niet lukken, er zijn vele andere mogelijkheden nog te koop, waarin ook de uitstekende MultiMaus bij zit.
Je zou ook kunnen gaan kijken naar een set met maar 1 trein en de MultiMaus, durf dan zelfs nog te wedden, dat je voor het verschil die 2e trein er
ook nog wel ergens bij kunt vinden.

Voordeel vaak van losse locs en rijtuigen, is dat ze mooier zijn uitgevoerd dan het rijdend materiaal wat in startsets zit.
Zeker bij Fleischmann is mij al enigen keren opgevallen, dat startset materiaal net even minder gedetaileerd zijn dan de los te kopen items.

Succes met de zoektocht.

En voor vragen weet je ons weer te vinden.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Adrie66

Bericht door Adrie66 »

Hoi, Dank je wel voor jullie antwoord tot zover.
Die set zal inderdaad wel niet meer verkrijgbaar zijn. Dan gaan we gewoon op zoek naar iets anders.
Wat ik vaak zie bij de baanontwerpen die ik hier tegenkom is dat heel veel ontwerpen een schaduwstation hebben. Als je veel materieel hebt is dat geen overbodige luxe.
Nu zal dat voor mij niet opgaan omdat ik de baan tegen de muur wilt zetten.
Dit zal dan ook flink kosten besparend zijn aangezien je veel minder rails nodig hebt.

Ik zal eens gaan proberen om in anyrail een leuke baan te maken, of een bestaande aan te passen.
Iemand nog sugesties voor een baan van +/- 1 x 2 meter??

Gr: Adrie

martinb

Bericht door martinb »

Leuke set. Goede lokjes, prima multimuis, goed merk en redelijke prijs.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

shoven

Bericht door shoven »

Adrie, raadpleeg de categorie "Baanplannen" eens, daar kun je veel vinden.
Bij de buren op Beneluxspoor staan er ook veel.
En natuurlijk is ook hierbij Google je grote vriend.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Adrie66

Bericht door Adrie66 »

Ik heb eventueel al een baanontwerp gevonden waar wel iets mee te doen is.
Ik zal eens kijken of ik dit ontwerp hier kan zetten. Moet alleen nog even opzoeken hoe.
Ik heb anyrail gedownload (gratis versie) om een beetje mee te spelen.

Onderwerp starter
Adrie66

Bericht door Adrie66 »

Hier het baanplan. Dit ontwerp komt van Beneluxspoor en is ook al aangepast door iemand anders. Ik wil zelf wat bochten vervangen voor R3 bochten , maar ik zal eerst de betaalversie moeten aanschaffen van Anyrail.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

spoor65

Bericht door spoor65 »

Adrie,

Natuurlijk als eerste welkom op het forum.

Net even jouw intro gelezen. en daarin vallen mij een paar dingen op, waar ik graag even op terug wil komen.

Je schrijft dat je een baan wilt maken van ongeveer 2x1 meter.

Een prima afmeting om iets leuks mee te kunnen doen. En om eerlijk te zijn, je zult er veel meer mee kunnen dan je nu in dat ontwerpje laat zien.

Wel een kantekening bij de afmeting, al je hem in de lengte langs een muur plaatst is 1meter diep al erg moeilijkom te kunnen bewerken, want je zult uiteindelijk met je arm ook helemaal achteraan moeten kunnen komen, dus houdt daar rekenschap mee, ga zo nodig terug naar 80cmdiepte, dan kun je overal nog goed bij.

Dan het punt van het schaduwstation.
Natuurlijk heb je als je begint, niet zo heel veel materiaal, toch zou ik je willen aanraden om op 1 of andere manier een schaduwstation te plannen,
en daar zijn echt meer mogelijkheden voor dan je denkt, maak, ook als je niet de hoogte in kunt, bv een soort achterwand waardoor optisch jouw baan net ff minder diep is kwa aankleding, en leg dan achter die achterwand nog een paar schaduwsporen, op een cm of 15 breedte kun je al snel een stuk of 5 schaduwsporen plaatsen. en die zullen je niet alleen in de toekomst, maar ook al direct bij minder rijdend materiaal veel gaan bieden.

Zodra je toch meer rijdend materiaal hebt, kun je het moeilijk meer invoegen in jouw al bestaande baan en zul je hem gaan missen.
Als je eerst wat minder rijdend materiaal hebt, kun je het schaduwstation al wel gebruiken om de baan groter te doen lijken,
een trein verdwijnt in het schaduwstation, een ander komt er weer uit, waardoor het allemaal elkaar meer afwisselt en het lijkt of een trein langer weg is
alvorens hij weer terug komt.

Je kunt altijd op die ruimte , eerst beginnen met bv 2 sporen , die je zo legt dat je hem altijd kunt uitbreiden, waardoor je ook daar niet direct de kosten
in 1 keer hoeft te maken.

Laatste punt nu even, je vertelt dat je de baan tegen de muur wilt kunnen zetten. heb je niet toevallig een ruimte over voor een standaard
LeenBakker/Bouwmarkt linnenkast van 2 meter hoog en 1 meter breedt, bouw daarin eenvoudig een inklapbaar frame, zorg dat de deuren 180gr weg kunnen draaien, en klap het frame als een opklapbed naar buiten.

Z`n kast is een dikke 50cm diep, dus je hebt zeker een 40cm over om hoogte te maken met jouw baan en scenery,
je bergt hem daarnaast ook nog eens redelijk stofvrij en beschermt op. en als laatste voordeel, je kunt kwa diepte van 1 meter, er aan alle kanten bij.

Zomaar ff wat ideetjes die bij mij langs komen waar je misschien wat aan hebt.

Als laatste, Anyrail probeerversie, gewoon de 50 stukken gebruiken, boel opslaan, en in nieuwe verder gaan waar je gebleven bent, weer opslaan en plakken maar. (al heb ik zelf naar aller tevredenheid wel de complete uitvoering)

mvg
Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie