afscheid

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.

Onderwerp starter
Michiel

afscheid

Bericht door Michiel »

Wegens samenloop van omstandigheden (overlijden van een nauw famillielid, onbegrip van echtgenote ivm de modelspoorhobby, opgroeiende kinderen die meer tijd vragen, verbouwing van het huis dat maar blijft aanslepen,...), ga ik me minder met de secundaire facetten van de modelbouw bezig houden. Dus geen expo's, geen beurzen, niet meer gaan spotten, niet meer actief op fora. Ook mijn deelname aan de minibaantjeswedstrijd komt is gedrang, hoe jammer ik dit ook moge vinden.

Ik ga me vrij exclusief nog bezig houden met de kern van de hobby: een modelbaan bouwen.

Dus, hierbij al dan niet een tijdelijk afscheid van een actief lid, maar passief blijf ik alles wel dagelijk volgen. Ik dank iedereen voor de heerlijke momenten, en wie weet tot later. :cry:

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Overdijk

Re: afscheid

Bericht door Overdijk »

Spijtig om te horen, ik wens je veel succes en tot de volgende keer in de toekomst.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

pp4trains

Bericht door pp4trains »

Sterkte Michiel,
Je bijdragen werden door mij zeer gewaardeerd.

Hou de boel thuis te vriend.

Groeten,
Patrick

Jos

Bericht door Jos »

AAuuuwwww, wat jammer Michiel!

Groetjes,
Jos

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

hoi Michiel
zeer spijtig de samenloop van omstandigheden
ik wens je sterkte toe
ik heb genoten van je bouw kunsten

MVG andy

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Michiel ,
bedankt voor de fijne momenten die ik met je beleefd heb hier op dit forum.
Jammer dat het thuisfront er niet helemaal achterstaat .
Tot ziens ;)

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Heee Michiel,

Kom op hé, zo erg zal het toch niet zijn dat kwartiertje.

Maar niet tegenstaande dat jameer héél jammer want juist je laatste project is top man

Suc6

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

spoor65

Bericht door spoor65 »

Michiel,

Erg spijtig dat je deze moeilijke beslissing moet nemen, hopelijk gaan we toch nog dingen van je zien.
Je bent een inspiratie voor zo velen onder ons. samen hier op het forum, hebben we al zoveel van jou kunnen leren,
net als jij hier vele info hebt kunnen vinden die jou op ideetjes brachten.

We gaan jouw inzet zeker missen, en hopelijk tot snel weer hier op het forum.

Rest mij alleen nog de vraag, ga je bij alle fora stoppen of blijf je toch nog ergens te volgen.

Sterkte en suc6

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Erg jammer om te horen, begrijpelijk en moeilijk om te besluiten. Succes en sterkte

Groetjes

shoven

Bericht door shoven »

Jammer hoor.
Succes/sterkte ermee!

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Harco

Bericht door Harco »

Dit is jammer om te horen, Michiel.
Jouw input is voor mij een grote inspiratie bron!
Komt je baantje in september nog wel in Lochem?

Hookies

Bericht door Hookies »

Dat is jammer Michiel, maar het thuisfront tevreden houden is wel zo belangrijk. Hopelijk kun je hier nog wel adviezen blijven rondstrooien, want je hebt waardevolle spoorse dingen verteld. Als dat ook niet meer mogelijk is, dan is het jammr. In elk geval dank voor je opmerkingen, tips en voorbeelden. Ik heb er van genoten.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Mannen, enorm bedankt voor jullie reacties en begrip.

Voor de duidelijkheid, ik stop niet met modelspoor. Dat is gewoonweg onmogelijk. Daarvoor zit de goesting om van Brussel-Noord iets te maken veel te diep. Ik ga door, maar dan echt zuiver met de bouw van de baan, als het wat moge worden, want het is toch wel een beetje erg megalomaan. [:D]

De rest van de tijd gaat naar mijn gezin en mijn werk, met mijn gezin met stip op nummer 1. Dagelijks lees ik mee op fora, en zal mogelijk af en toe eens reageren, maar geen dagboekverslagen meer. Jammer, want ik amuseerde me er wel erg goed mee.

Ik weet dat dit tijdelijk is, en dat ik op een dag hier terug sta. En, een voordeel is wel, dat in tussentijd ik me goed kan uitleven op de bouw van mijn nieuwe baan, en daar komt dan op een dag wel een verslagje van overgewaait tot op dit forum. [;)]

Of ik met "St-Michel La Roche" naar Lochem kom is nog een vraagteken. Mijn vrouw ziet het echt niet zitten dat ik 2 dagen in Nederland "weer zit tijd te verdoen met die stomme treintjes". Maar dat is over 3 maanden. Mogelijk is de bui dan al wat overgewaait. Ik duw de beslissing hierover voor me uit.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

m-spoor

Bericht door m-spoor »

Dag Michiel,

Een modelspoorhobby is mooi.
Nog mooier is consensus met je vrouw. Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt.
Wel jammer dat we je bijdragen zullen missen. Zeer veel hiervan waren zonder meer opbouwend en ook (erg vaak) nuttig als tip voor mede-hobbyisten.

Wie weet lossen in de toekomst enkele beperkingen van vandaag vanzelf op en kom je weer in actie zoals je tot heden deed.

Dus ..... simpel gezegd: "Tot ziens!"

m-spoor.

FidOo

Bericht door FidOo »

Michiel,

We zijn maar mensen, kunnen niet alles tegelijk en moeten dus soms keuzes maken. En in dit geval gaat de familie voor!!!
Hopelijk komt er weer een tijd dat hobby en vrouwlief naast elkaar kunnen bestaan. Zowel voor jouw als voor ons wat alles wat je ons hebt laten zien was werkelijk schitterend!

Succes, en af en toe stiekem een foto mag best!!!! :-)

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Jos

Bericht door Jos »

Misschien stiekem met een pseudoniem? :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
Jos

spoor65

Bericht door spoor65 »

Michiel,

Fijn dat je af en toe nog wat blijft posten, snap zeker dat je deze keus maakt, maar missen wil ik je niet.

Wat betreft jouw mini-diorama, in ieder geval afmaken voor de wedstrijdsdatum hoor.
Mocht je er toch niet zelf bij kunnen zijn, geen idee hoever je van de Nederlandse grens woont,
maar wellicht is er iemand die het voor jou mee wil nemen naar Lochem, of kun je het als pakket
versturen naar Hans.

Ik weet bijna wel zeker dat er een oplossing daarvoor kan zijn.

tot snel.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Inderdaad, aangezien ik meedoe aan de wedstrijd wil ik best je inzending meebrengen Michiel. Waterloo-Oosterhout is goed te doen dus dan ben je nooit erg lang van huis. ;)

Groeten,
Maarten

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Maarten, je voorstel is een mogelijkheid, maar het liefst kom ik natuurlijk zelf naar Lochem; een unieke kans om de meesten hier eens in levend lijf te mogen spreken. Mijn mini-diorama maak ik hoe dan ook af, en het liefst natuurlijk als mijn inzendig voor de wedstrijd.

Ik zie wel hoe het loopt. Voorlopig krikt hier thuis door mijn aandacht aan vrouw en kinderen het moreel op, en toon ik mijn goede intensies. Ik hoop later op een goedkeuren te mogen rekenen om naar Lochem te gaan... Wie zaait, mag hopelijk ook oogsten. ;)

Hookies

Bericht door Hookies »

Je kunt haar ook even de reacties laten lezen die op dit forum en dat andere geschreven zijn. Dan weet ze in ieder geval hoezeer jouw inbreng gewaardeerd werd en mag je wellicht af en toe toch nog eens wat posten en laten zien.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Trammetje

Bericht door Trammetje »

Michiel,

ik vind het een moedig besluit. Zelf ben ik juist terug bij modelspoor omdat ik het zelfde probleem had. Ik was lid van een model truck club die regelmatig shows gaven. Het koste mij te veel tijd die ik niet met het gezin kon besteden. Ik heb er toen voor gekozen om weer terug te gaan naar modelspoor omdat je dat lekker van huis uit kan doen op de momenten die het beste voor het gezin uit komen.

Een moedig en terecht besluit, het gezin staat absoluut op 1, MAAR er moet ook ruimte zijn voor ieder individueel gezinslid en daar moet je samen uit kunnen komen.

Heel sterkte en plezier met de bouw voor je baan en probeer toch zo nu en dan even ons mee te laten genieten.

Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Michiel.

Rijm voor jou.

Afscheid nemen, geen favoriet deel van mij.
Daarom sluit ik mij verder ook volledig aan bij de rest.
Ik heb genoten van alles wat je liet zien, het stemde mij altijd blij.
Complimenten en een hart onder de riem en het best. ;)
Het gezin uiteraard staat op de eerste plek, laat dat altijd zo zijn.
Zo af en toe 1:160 sporen is ook wel fijn.
Daarom hoeft afscheid nemen niet definitief te zijn.

Groetjes van Martin de Deugd

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. De laatste 2 weken waren niet vruchteloos. Gezien ik geen knutselruimte meer had, heb ik de "garage" een ietsie-pietsie aangepast. Van een donker betonnen rommelkot (zie inleg links-onder) heb ik er een aanvaardbare, lichte en vrije ruimte van gemaakt, muren beplijsterd en geschilderd,... kortom ik heb weer een hoekje voor mezelf. ;) De vrouw blij dat die rommel weg is, en dat we er een "nette" kamer bij hebben. Het blijft nog steeds op de tenen lopen, maar stil zitten doe ik ook niet. :D

Afbeelding

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Michiel ,
een mooie ruimte heb je daar van gemaakt . :o
Hoop dat je daar je verloren uurtjes kun doorbrengen :mrgreen:

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Jos

Bericht door Jos »

Mooi plekkie zo hoor Michiel!

Groetjes,
Jos

Plaats reactie