mdedeugd schreef:Janneman schreef:Hallo Freddy,
Dank voor het advies.
Trix/minitrix leverd naar mijn zoektochten niet meer, staat ook niet meer in de catalogus 2211
http://www.rautenhaus.de/produkte/rmx-l ... mx971.html
Deze is me ook aan geraden op het 9mm.forum, dus ik denk dat ik die maar bestel.
Uiteindelijk zitten die lampjes er niet voor niets in.
Ben al wel tot de conclusie gekomen dat deze hobby net zo duur is als modelvliegen.
Nogmaals mijn dank.
Mvg, Jan
Hallo Jan
Is dat de enige met een Selectrix decoder.?
Een tip van mij.
Als je functie decoder er in zit, en hij doet het niet, geen paniek
De blad veertjes in de draastellen zijn wat zacht matriaal, en verbuigen dus gauw.
Voorzichtig wat naar de assen drukken.
Als je er niet uitkomt met welk draadje waar komt, geef maar een seintje.
Martin de Deugd
Hallo Martin,
Het was de enigste treinset met een Selectrix decoder, ik heb nog twee Loc's rijden met een Selectrix decoder en daar heb ik absoluut geen problemen mee.
Gisteren heeft hij de hele middag rondje gereden op de testbaan, nadat ik het wel genoeg vond heb ik hem stil gezet en overal de spanning er af gehaald.
Vanmorgen was onze zoon er en ik natuurlijk vol trots laten zien hoe hij rijdt en ik doen de stekker in het stopcontact en doe de IB aan, adres van de Loc in gedrukt en toen ...........niets meer, hij vertikte het nog maar een milimeter te rijden en ook de lichten branden niet.
Wat we ook probeerde niks meer, de boel doorgemeter met de multimeter maar alles bleek goed kontakt te maken.
Mijn vermoeden is dat de decoder overleden is, vandaar dat ik zei dat het een dure hobby is.
Het is namelijk de 2' Selectrix decoder.
Moet wel zeggen dat het een nieuwe decoder was die ik 13 jaar geleden gekocht had, misschien dat ze nu verbeterd zijn.
Maar in ieder geval bedankt voor je advies en de online hulp.
Vriendelijke groet,
jan