Paul,
Ik ben zelf in het bezit van de 12801, oftewel de zelfde loc in de rode tijdperk III uitvoering,
Wat betreft decoder inbouw, ik heb eenvoudigweg gebruik gemaakt van de multiprotocol decoder van minitrix zelf
(artnr:66838) welke ik trouwens in meerdere minitrix locs gebruik, en naar volle tevredenheid.
De 66838 is een decoder die zowel selectrix als DCC ondersteund, en tevens ook gewoon analoog kan rijden, de decoder herkend zelf het systeem zodra je hem op de baan zet, dus dat werkt ook uitstekend en eenvoudig.
Het is idd zo dat de NEM651 welke minitrix aangeeft dat ze die gebruiken, toch iets afwijkt van de standaard NEM651
maar ik heb ook al een loc met een Lenz decoder, en dat geeft ook geen enkel probleem, rijden prima, en heb geen storingen gehad tot nu toe.
En Minitrix is blijkbaar niet de enige die moeite heeft om de NEM 651 goed uit te voeren,
zou dit jaar een V160 aanschaffen van BRAWA, en ja zowaar, hier hadden ze eenvoudig de NEM 651 verkeerd om gedacht

de pinnen zaten in de loc zelf ipv de gaatjes waar je de pinnen van de decoder normaal insteekt.
Dus u ziet en bent gewaarschuwd, niet alles is standaard waar het standaard had moeten zijn.
Mvg
Spoor65