Treinofiel Marcel

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
vantongeren

Treinofiel Marcel

Bericht door vantongeren »

Hallo,

Mijn naam is Marcel en van kinds af aan speel ik al met treinen. Z'n 2 jaar geleden ben ik in een aparte kamer begonnen met een vaste bergbaan. Die baan ben ik nu aan het afbreken omdat ik in de redelijk grote garage een nieuwe baan wil beginnen, maar dan in modules. Hiervoor ben ik lid geworden van Spoorgroep Nedtrak. Dit heeft als groot voordeel dat de modules ook meekunnen met activiteiten zodat het samen met de andere modules 1 grote baan vormt en thuis gewoon kan knutselen aan de baan en mocht ik ooit verhuizen kunnen de modules gewoon mee. Met de huidige bergbaan is dat onmogelijk. Tevens heb ik er voor gekozen om ipv de huidige Fleischmann rails over te stappen naar Peco omdat die wissels een veel grotere oppervlakte heeft en de treinen minder snel ontsporen. Daarbij vind ik ze er veel realistischer uit zien, al is het naar Engels voorbeeld en ik (vrijwel) uitsluitend rij met materiaal van de DRG (Deutsche Reichsbahn Geselschaft).
Het huidige plan omvat 10 modules waarvan 2 keerlussen, te beginnen met 2 modules met een iets klimmende aftakking naar een houthakkersbedrijf. Tevens komen er nog wat andere gebouwtjes zoals een paardenmanege en een seinhuis. Verder zal de baan afgewerkt worden met armseinen en lantaarns van Viessmann.
Tegen de tijd dat ik er aan ga beginnen zal ik hier een draadje starten zodat jullie het kunnen volgen.

Tenslotte verheug ik mij erop veel ideeën uit te wisselen via dit forum.

Groet,
Marcel

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Rebecca

Re: Treinofiel Marcel

Bericht door Rebecca »

Hoi Marcel, welkom.
De plannen klinken goed!

城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!

Hookies

Bericht door Hookies »

Hallo Marcel,

Zeker leuke nieuwe plannen! Maar heb je ook nog foto's van je oude baan?

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
vantongeren

Hoi Martin,

Ja hoor ik heb nog foto's genoeg, maar dat zijn er een beetje veel om hier te plaatsen denk ik ;)
Bovendien is de baan nooit afgekomen, dat maakte de beslissing om met modules te beginnen des te makkelijker. Net geprobeerd een foto hier neer te zetten, maar die is te groot, dus ik zal even een andere oplossing zoeken.

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Jos

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Marcel. NedTrak is een mooie club om bij te zitten. Prachtige baan.

Groetjes,
Jos

hulspuppie

Bericht door hulspuppie »

Hoi marcel,

Welkom!

ben erg benieuwd naar de foto's... Ben zelf echt beginnend en ben nog baanontwerp bezig, dus ik leer elke dag weer van iedereen.

veel succes en plezier hier :D

groeten John

Onderwerp starter
vantongeren

Ik heb even geen mogelijkheid om foto's te verkleinen en hier te plaatsen. Wel staan een aantal foto's op mijn website voor die gene die ze wil zien. Kijk maar op railroad.coolpage.biz. Wel s.v.p. popup-blokker activeren als je allerlei reclame van de gratis host wil vermijden. Tzt als ik wat meer tijd heb kan ik hier altijd nog foto's plaatsen.
Edit: Alvast van foto's toegevoegd ;)

Groetjes,
Marcel
Bijlagen
Afbeelding 1069.jpg
Afbeelding 1069.jpg (120.11 KiB) 3054 keer bekeken
Afbeelding 1019.jpg
Afbeelding 1019.jpg (127.79 KiB) 3054 keer bekeken
Afbeelding 077.jpg
Afbeelding 077.jpg (110.69 KiB) 3054 keer bekeken

Plaats reactie