Japanse trein

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebecca
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:30

Japanse trein

Bericht door Rebecca »

Nu bijna heel Nederland nog op vakantie gaat, behoor ik tot het groepje dat al is geweest. Ik was in april op vakantie, en wel naar Japan. Het was een groepsreis en alle verplaatsingen ging per trein :P . Dus ook per Shinkansen, oftewel de bullet-train. Ik ben teruggekeerd als fan van de Japanse OV, het is echt zo goed als ze beweren.
Hier een plaatje van zo'n Shinkansen, de Nozomi op station Shin-Osaka. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet in dit type trein heb gezeten, maar wel in z'n broertjes de Hikari en Kodama.

Afbeelding


城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Japanse trein

Bericht door Jos »

Het Japanse OV is inderdaad zeer strak georganiseerd en heeft uitstekend materieel.
Maar zo'n eendebek wil je toch niet in zitten :mrgreen:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebecca
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:30

Re: Japanse trein

Bericht door Rebecca »

ach, als-ie maar snel gaat mag-ie er zelfs als Donald Duck uit zien :mrgreen:
Die andere treinen zien er idd wat mooier/gestroomlijnder uit, terwijl dit toch de snelste is...


城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Japanse trein

Bericht door Wesley »

Rebecca schreef: Die andere treinen zien er idd wat mooier/gestroomlijnder uit, terwijl dit toch de snelste is...
Tja, er gestroomlijnd uitzien en gestroomlijnd zijn zijn twee totaal verschillende dingen :mrgreen:. Die trein heeft natuurlijk niet toevallig of voor de sier zo'n kopvorm. En inderdaad, op bepaalde trajecten in Japan krijg je je geld terug als de trein meer dan 10 ... seconden te laat is!


Swiftly and with style !
Afbeelding

Lanrovertjuhh
Berichten: 92
Lid geworden op: 25 mar 2009 14:24

Re: Japanse trein

Bericht door Lanrovertjuhh »

Jos schreef:Het Japanse OV is inderdaad zeer strak georganiseerd en heeft uitstekend materieel.
Maar zo'n eendebek wil je toch niet in zitten :mrgreen:

Groetjes,
Jos
Haha, idd. De V250 Albatros is zelfs nog wat mooier (Mijn mening).
Maar over het Japanse openbaar vervoer hoor ik veel goede verhalen.


Groetjes,
Rick
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebecca
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:30

Re: Japanse trein

Bericht door Rebecca »

ja, klopt Wesley :)
Je krijgt dan nog een briefje die uitlegt aan je baas waarom je te laat op het werk bent, zou hier misschien ook een leuk ideetje zijn ;)


城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Gebruikersavatar

-Henk-
Berichten: 240
Lid geworden op: 05 apr 2009 10:11
Locatie: Rotterdam

Re: Japanse trein

Bericht door -Henk- »

Ik denk dat ze dan briefjes tekort komen

Mvg
Henk


Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: Japanse trein

Bericht door apk »

dan kunnen ze beter een briefje meegeven dat de ns op tijd was vandaag


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Japanse trein

Bericht door Wesley »

Ik denk dat je dat ook niet moet willen in Nederland... het is wel machtig mooi dat alles op tijd is enzo, maar om dat voor elkaar te krijgen heb je een wel zodanig ijzeren discipline nodig bij je personeel dat het Russische leger er schril tegen afsteekt. Daar worden de meeste Europeanen bepaald ongelukkig van. In de Japanse samenleving als geheel wordt die discipline van iedereen verwacht (ook niet-personeel) en daarom werkt het daar. Als het al mogelijk zou zijn dat in Europa te implanteren, weet ik nog niet of ik dat ook wel wil. Doet u mij dan maar 10 minuten vertraging zo af en toe.


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rebecca
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:30

Re: Japanse trein

Bericht door Rebecca »

Mensen in Japan met een ***baan waarvan wij in Nederland denken, schiet toch op, gaan daar inderdaad helemaal voor. Idd kwestie van mentaliteits/cultuur verschil. Die man met de vlag is de soortement chef van dit perron, er stonden er zeker nog 4 anderen maar die mochten geen omroepen maken. De andere perrons net zo. In de gangen van het station onderin liep ook zat personeel rond en in de treinen zelf was er ook elke 3/4 wagens een conducteur en een/twee dametjes die met een koffiekarretje langsgingen.
De directeur van NS zal zich allen al een bult gaan schrikken van de personele kosten :mrgreen:

Maar ach, altijd leuk om te fantaseren over goeie ideeën daar die in NL vast niet gaan werken. Zoals de automaten met water,frisdrank en warme koffie die bijna op elke hoek van de straat staan, 24/7 en altijd goed gevuld. Hoelang denk je dat die hier zullen overleven.... :roll:

Edit: nog een aardige waarschuwing dat je niet moet gaan rennen enzo om de trein te halen, dan kunnen er verschrikkelijke dingen gebeuren... :mrgreen:

Afbeelding


城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Japanse trein

Bericht door Wesley »

Je kunt zomaar je schoenen kwijtraken! :o :shock:

Als dat het ergste is dat je kan overkomen als je tussen de deur terechtkomt...


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Japanse trein

Bericht door Rob Fongers »

Haahahahahaha

Leuk


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie