Martin, ja was ik
Mooi spul die Krios koppelingen! Is alleen jammer dat je de wagon die je wilt koppelen van een soortgelijke koppeling (Krois) voorzien moet zijn.
Ik ben een jaar of 2 geleden echter een filmpje van iemand tegen gekomen die de Krios koppeling had aangepast, deze kon gewoon koppelen met standaard koppelingen. Ik heb toen ook met Krios gemaild, men was er mee bezig. Vervolgens niets meer vernomen.
Goed, ik heb een soortgelijke wagon (van filmpje) er even bijgezocht (helaas kan ik de aangepaste wagon 123 niet vinden...).
Ik heb de Krois koppeling voor de wagon aangepast en gewoon erin gelijmd. Je mist dan iets flexibiliteit van de koppeling (hetgeen je nu met het veertje wel hebt) maar ik heb geen nadelen tijdens het rijden ondervonden.
Programeren van de decoder enz. is wel heel leuk om te doen. Je hebt behoorlijk wat mogelijkheden. Ontkoppelen kun je met 1 druk op de knop. Vervolgens loopt de loc op een in te stellen snelheid, een in te stellen tijd terug om de koppeling te ontlasten. Vervolgens rijdt de loc weer met een in te stellen snelheid, een in te stellen tijd vooruit (ik hoop dat het nog leesbaar is....

) e.a. zoals in het filmpje te zien is.
Ook de stroomvoerende koppelingen van Krois zijn erg handig! Heb ze o.a. ingezet voor mijn Koplopers. Zo heb je niet alleen op de motorwagen stroomopname maar ook op de wagons erachter. Dit verbetert het storingsvrij rijden met de Koplopers behoorlijk moet ik zeggen.
Grtz.
Peter