Herintreder uit Arnhem
Herintreder uit Arnhem
Even voorstellen, lang geaarzeld maar toch maar gedaan.
Ik ben Ronald Meijer, 46 jaar en woonachtig in Arnhem en heb sinds twee jaar mijn oude hobby weer opgepakt. Dit eigenlijk vrij onverwachts, mijn oude Marklin H0 spullen stonden al jaren in dozen op zolder maar na een toevallig bezoek op vakantie aan een baan in Frankrijk sloeg de modelspoor koorts meteen goed toe.
Thuisgekomen ben ik me direct via internet gaan oriënteren en mede gezien de momenteel beperkte ruimte en de wens om volledig digitaal te gaan sporen (dat leek me extra leuk met je PC en treinbaan tegelijk kunnen klooien) besloten om alle oude Marklin M-rails en materieel te verkopen via marktplaats en over te stappen op N-spoor.
Inmiddels ben ik de laatste twee jaar met veel enthousiasme en vallen en opstaan bezig en na het eerste koploper testbaantje nu (in mijn ogen iig) een leuk eerste N-baantje gebouwd (zie bijlagen,hoop ik), waar ik veel mee leer over van alles wat komt kijken bij deze hobby. De baan is opgebouwd met Fleischmann piccolo rails/wissels met rijdend materieel van Fleischmann, Minitrix en Roco. De baan is volledig digitaal aangestuurd met een Intellibox in combinatie met Koploper (fantastisch programma) en Viessmann wissel- en terugmelddecoders. Eigenlijk werkt dat best soepel.
Mijn plan is om in de toekomst op zolder een grotere en vollediger (dus met scenery) baan te gaan bouwen maar daarvoor is het vertrek van mijn oudste dochter uit het ouderlijk huis noodzakelijk en dat gaat voorlopig nog niet gebeuren (en das ook best gezellig).
Omdat ik een vrij onervaren modelspoorder ben zou ik het leuk vinden op met andere N-spoorders in regio Arnhem in contact te komen om ervaringen uit te wisselen, problemen te bespreken/op te lossen en van elkaar te leren
Ik ben Ronald Meijer, 46 jaar en woonachtig in Arnhem en heb sinds twee jaar mijn oude hobby weer opgepakt. Dit eigenlijk vrij onverwachts, mijn oude Marklin H0 spullen stonden al jaren in dozen op zolder maar na een toevallig bezoek op vakantie aan een baan in Frankrijk sloeg de modelspoor koorts meteen goed toe.
Thuisgekomen ben ik me direct via internet gaan oriënteren en mede gezien de momenteel beperkte ruimte en de wens om volledig digitaal te gaan sporen (dat leek me extra leuk met je PC en treinbaan tegelijk kunnen klooien) besloten om alle oude Marklin M-rails en materieel te verkopen via marktplaats en over te stappen op N-spoor.
Inmiddels ben ik de laatste twee jaar met veel enthousiasme en vallen en opstaan bezig en na het eerste koploper testbaantje nu (in mijn ogen iig) een leuk eerste N-baantje gebouwd (zie bijlagen,hoop ik), waar ik veel mee leer over van alles wat komt kijken bij deze hobby. De baan is opgebouwd met Fleischmann piccolo rails/wissels met rijdend materieel van Fleischmann, Minitrix en Roco. De baan is volledig digitaal aangestuurd met een Intellibox in combinatie met Koploper (fantastisch programma) en Viessmann wissel- en terugmelddecoders. Eigenlijk werkt dat best soepel.
Mijn plan is om in de toekomst op zolder een grotere en vollediger (dus met scenery) baan te gaan bouwen maar daarvoor is het vertrek van mijn oudste dochter uit het ouderlijk huis noodzakelijk en dat gaat voorlopig nog niet gebeuren (en das ook best gezellig).
Omdat ik een vrij onervaren modelspoorder ben zou ik het leuk vinden op met andere N-spoorders in regio Arnhem in contact te komen om ervaringen uit te wisselen, problemen te bespreken/op te lossen en van elkaar te leren
- Bijlagen
-
- Linkerkant baan
- RechterkantBaan.jpg (34.22 KiB) 3635 keer bekeken
-
- Overzicht baan
- Linkerkantbaan.jpg (40.01 KiB) 3635 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ronald1 op 16 jul 2009 16:11, 3 keer totaal gewijzigd.
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Filmpjes van de baan
Re: Herintreder uit Arnhem
Welkom Ronald,
Op het forum zijn veel herintreders aanwezig, dus veel problemen/uitdagingen die hier worden aangekaart zullen wel herkenbaar zijn.
Je vermeldde iets over bijlagen in je bericht. Die zie ik (nog) niet erbij? (we zijn hier nl. dol op foto's)
Op het forum zijn veel herintreders aanwezig, dus veel problemen/uitdagingen die hier worden aangekaart zullen wel herkenbaar zijn.
Je vermeldde iets over bijlagen in je bericht. Die zie ik (nog) niet erbij? (we zijn hier nl. dol op foto's)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Welkom Ronald. Fors baantje gebouwd met veel rails en hoogteverschillen. Volgens mij kun je daar nog wel een tijdje mee vooruit. Je kunt natuurlijk altijd ergens een klein stukje scenery maken om te oefenen voor de later geplande volledigere baan. Wat zijn trouwens de afmetingen van deze baan?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ah kijk! Now we're talking.
Ziet er al leuk uit Ronald.
Ziet er al leuk uit Ronald.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Mooi en wat groot Ronald .
Welkom bij n-spoorforum .
mvg Sjaak
Welkom bij n-spoorforum .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Hoi Martin,Hookies schreef:Welkom Ronald. Fors baantje gebouwd met veel rails en hoogteverschillen. Volgens mij kun je daar nog wel een tijdje mee vooruit. Je kunt natuurlijk altijd ergens een klein stukje scenery maken om te oefenen voor de later geplande volledigere baan. Wat zijn trouwens de afmetingen van deze baan?
Mvg,
Martin
Ik heb jouw site al eerder bekeken, mooie site, met name verslag aan bezoek baan Jos .. was heel boeiend
Tja de afmetingen opzolder zijn nog in onderhandeling met de vrouw maar iig 2.70 * 4.0 mtr dus daar kan ik wel wat rails op kwijt, ik heb al concept ontwerp maar das nog heel vaag.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
Filmpjes van de baan
Filmpjes van de baan
welkom! en nog een Ns'er erbij
ben er dol op, je baan ziet er ook heel erg leuk uit.

Groeten Chris
Hoi Ronald ,
heb je ook een baanplan van je baan of zit het enkel in je hoofd .
Heb je foto's bekeken en het is zoals ik al eerder zei .
mvg Sjaak
heb je ook een baanplan van je baan of zit het enkel in je hoofd .
mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 17 jul 2009 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Leuk al die reactiesKrab schreef:Hoi Ronald ,
heb je ook een baanplan van je baan of zit het enkel in je hooft .
mvg Sjaak
Ik zal mijn huidige baanplan op mijn N-baan zetten
Ronald
Filmpjes van de baan
Filmpjes van de baan