Marelburg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Tnxs jij ook, kan niet wchten om je creatie nu eens in het echt te bewonderen.

De afgelopen dagen zijn we weer druk geweest met de modules. De depotmodule is nu defenitief voorzien van de ringloods, werkplaats, kolenbunker, blaasinrichting en waterkolommen. Na de vakantie komende week zal er met dank aan Hans Lubbers weer een werkende draaibrug in zitten en hopelijk lukt het me eea draaiend en bewegend te maken. Zo niet dan kan ik dat ter plaatse in Lochem mooi doen.

Wat ik sowieso in de laatste week moet doen is zorgen dat de bedrading is uitgebreid en aangepast. De servo's plaatsen staat op de laatste plaats. Dat komt voornamelijk door de twee hoofdmodules. Hierin heb ik de electronica uitgebreid en verbeterd. Ik heb voornamelijk de bedrading uitgebreid maar ook de bestaande verbindingen verbeterd.

Na de bedrading was het de beurt aan twee leuke klussen: Het stationsgebouw en de eerste twee armseinen.

Het stationsgebouw is leuk gelukt al branden er twee led's niet van de 18. bummer, maar wellicht krijg ik die nog wel aan de praat. Ik ben al wat aan het spelen geweest met lichteffecten en heb hiervan een klein filmpje geschoten. De algemene verlichting moet nog in lichtsterkte ingeregeld worden en voorzien van een TL effect. Toch heb ik 4 led's al leuk ingeregeld.

In het onderstaande filmpje zie je een lantaarn links van het gebouw knipperen (defecte starter) en daarna zal het voorste lantaarn van de opslag aan gaan met een TL effect. Bovenin het gebouw zie je vervolgens dat de haard al lekker staat te knipperen (althans ik hoop dat het duidelijk is) terwijl de stationswachter naar de Voice zit te kijken achter de TV even verderop. :):)

Even op de afbeelding klikken:

Afbeelding

het tweede projectje waren de twee armseinen. Deze zijn voorzien van een servo en zijn nu nog op basis instellingen ingeregeld:

Afbeelding

Deze wil ik nog het zogenaamde "bounce" effect gaan geven maar in N-spoor is dat best lastig om zichtbaar te maken. Hier zal ik met later zeker nog verder in gaan verdiepen.

De komende week ben ik op vakantie maar als ik terug kom ga ik vrolijk verder met de to-do list :)

Even een overzicht:

- locs storingsvrij laten rijden (sommigen doen wat lastig nog.... hoort er schijnbaar bij)
- opnieuw ijken van een paar locs
- Ik wil de BR85 digitaliseren
- bovenleidingsportalen aanbrengen
- dachtlichtseinen aansluiten
- draaibrug inbouwen
- OC32 software updaten en aanpassen
- MCC Car lader plankje bouwen

Maar daar heb ik gelukkig een hele week de tijd voor :)

groetjes en tot over een weekje

Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Marelburg

Bericht door dizkartes »

Ziet er mooi uit... en dit wordt allemaal live te bekijken?????


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Marelburg

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

Even niet kunnen kijken op dit forum, maar er is weer veel werk verzet.
Leuke verlichting heb je in het station aan gebracht :o

Het zal volgende week wel dringen worden bij je baan. Heb je al een nummer automaat geregeld :D

mvrg Bob Vermeulen


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

dizkartes schreef:Ziet er mooi uit... en dit wordt allemaal live te bekijken?????
Jazeker :) En met een beetje geluk rijd alles vlekkeloos. Al schijnt dat in N-spoor een Utopie te zijn 8-)

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

bob vermeulen schreef:Martin,

Even niet kunnen kijken op dit forum, maar er is weer veel werk verzet.
Leuke verlichting heb je in het station aan gebracht :o

Het zal volgende week wel dringen worden bij je baan. Heb je al een nummer automaat geregeld :D

mvrg Bob Vermeulen
Whaha alleen op afspraak met mijn assistente :mrgreen: :mrgreen:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Marelburg

Bericht door dizkartes »

dat wordt ook dringen voor de assistente ;)


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Marelburg

Bericht door Doolemeister »

Beste Martin,

Prachtige vorderingen!
Ben benieuwd volgende week in Lochem.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Na een weekje welverdiende vakantie is het weer tijd voor een update van Marelburg. De spanning begint te stijgen en ik heb gisteren en vandaag de hele dag hard gewerkt om mijn waslijst weg te werken. En met succes :)

Wat is er gister en vandaag gedaan:

- De resterende armseinen zijn in elkaar gezet en geplaatst. De servo besturingen zijn ingeegeld
- De knipperlichten op de overwegen zijn aangebracht (dit is provisorisch totdat ik de scenery daar defenitief ga maken)
- De led verlichting van het station is verder afgesteld.
- de lichtseinen op het baanvak zijn geplaatst en werken
- de bovenleidingsportalen zijn geplaatst, draad komt pas als de scenery af is
- Er zijn wat electrische verbeteringen aangebracht
- De draaibrug is voorzien van een nieuwe aandrijving
- De DTC is werkend gemaakt en functioneerd
- De OC32's zijn voorzien van nieuwe firmware
- Het Hotel is geplaatst, het stations seinhuis word nu in elkaar bezet.

Een hele waslijst met aanpassingen, gelukkig hebben we de foto's nog:

Afbeelding
Het depot met de draaischijf en de loodsen

Afbeelding
De rest van Marelburg

Afbeelding
De bovenleidingsprotalen geven me wel een uitdaging om de electrische koppelingen te doen van de rechter module, ga ik nog wat op bedenken.

Afbeelding
Nog een keer het depot, de deuren van de loodsen moeten nog voorzien worden van servo's alsmede de waterkolommen en de kolenkraan. Bij de blaasinrichting komt een loc met open ketel te staan. Dan zijn allemaal punten voor later :)

Afbeelding
Depot vanuit station gezien

Afbeelding
Ook het station is nu beveiligd

Afbeelding
Ziet er al leuk uit met het hotel. Later zla je van de grijze wegverf alleen nog maar de rijroute zien als de scenery is aangebracht.

Nu heb ik voor de komende twee dagen nog een erg belangrijke to-do list

- Electrische koppeling rechter module verbeteren
- locs rijdend maken

Dat laatste gaat al best goed. Dankzij mijn zoektocht in een ander draadje hier heb ik inmiddels een goede manier van odnerhoud waardoor mijn locs inmiddels mooi en vooral soepel lopen. Daar ga ik de komende dagen dan ook druk mee verder want vrijdagmiddag is het zover, dan word alles ingeladen om naar Lochem te gaan :):)

de spanning stijgt :lol: :lol:

p.s.: 24 november zal marelburg ook te zien zijn op de Dinamo Gebruikersdag. Meer informatie volgt


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Excuus btw voor de slechte kwaliteit foto's. Zat er ff niet beter in de Samsung S3 :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

jdoublev
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 mar 2011 09:47

Re: Marelburg

Bericht door jdoublev »

Het ziet er weer allemaal strak en goed uit. Kan haast niet wachten op de volgende update, want Lochem ga ik jammer genoeg niet halen :(

Groeten
Johan


Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Na een week van keihard werken is Marelburg eindelijk gereed voor vertrek naar Lochem!!!! Nu het baasje nog :shock: 8-)

Heb er zin in, straks vertrekken voor de opbouw in de Grote kerk.

Groetjes Martin

Afbeelding


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Marelburg

Bericht door Maurits71 »

succes op de show, kon helaas geen tijd vrijmaken om de lange reis van Engeland te maken, kijk dus vol spanning uit naar foto's en video's


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

rodie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2011 20:49

Re: Marelburg

Bericht door rodie »

Ik heb je baan in het eggie mogen aanschouwen.

GEWELDIG !!

Groet
Rodie


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Dank jewel Rodie :)

Vandaag was dan eindelijk de grote vuurdoop van Marelburg op de beurs. Nadat ik gisteren met de hulp van Mischa Hoogendoorn de baan had opgebouwd was ik vandaag om 8 uur ter plaatse om de baan klaar te maken voor de opening. Dit hield in de modules afstellem. rails reinigen en het materiaal plaatsen om deze vervolgens te laten rijden. Rond de opening kwam Mischa weer om me te helpen deze dag, waarvoor enorm veel dank :D

Afbeelding

Na wat kleine kinderziektes reed alles bij de opening netjes rond en tot mijn grote verbazing bleef alles erg netjes rijden tot het einde van de dag. Ik had me echt opgemaakt voor een ellende aan reinigen en stof en ontsporingen maar dat viel reuze mee. De locs die problemen zouden moeten geven reden strctureel rond en de meest onwaarschijnlijke gaven de problemen. Deze bleven beperkt tot een enkele vastloper op een wissel tot een ontsporing van een wagon.

Ook de auto reed super rond en wist op 1 accu lading ruim 4 uur te blijven rijden. Helaas ging tijdens het laden de zekering stuk waardoor ik de reserve zekering erin heb moeten zetten. Daardoor geld er een klein rijverbod op Marelburg tot morgen :) dan mag ik hij weer rijden.

Kortom, Marelburg rijd mooi en constant. Hopen dat morgen weer zo'n goede dag mag worden.

Heel erg leuk zijn de reacties van de bezoekers. Vooral de bewegende armseinen, draaischijf en de auto trokken erg veel bekijks. Mensen bedankt voor de lovende woorden, dara doen we het allemaal voor :):)

Voor wie nog niet is geweest: TOT MORGEN!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Marelburg

Bericht door BenQ »

Met deze videocam (aanstekertrein) heb ik vandaag een video gemaakt van de baan van Martin.
Afbeelding

Video van de baan in de kerk

Helaas was de camera met verlichting te hoog voor de baan dus moest het zonder verlichting (in de tunnel) doen.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Marelburg

Bericht door martinb »

Ziet er leuk uit!!!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Gadver, het is alweer voorbij....... Mijn eerste gedachten toen Ellen me er rond tien voor vijf op wees dat ik net als de rest ook maar eens op moest gaan ruimen.....
Oftewel ook vandaag weer een erg geslaagde dag in Lochem. Ondanks dat de dag niet geheel vlekkenloos begon.

Toen ik vanochtend de baan opende mistte ik bij de vrachtwagen een wiel welke blijkbaar was los gelopen. Ik vond hem gelukkig terug in een hoekje van de module. Daarna kwam ik erachter dat er bij een van de wissels in mijn schaduwstation de bevestiging van de tongen was afgebroken waar de servostang door heen steekt. Ik heb mijn containertrein een andere route moeten geven en daarmee een spoor buiten werking moeten stellen. Daardoor was de baan nog niet helemaal operationeel bij de opening. Maar rond half elf waren alle locs schoon en reed de baan weer zoals het hoorde.

Ook vandaag werktte mijn baan goed en netjes, wederom kende ik alleen een paar gevalletjes stilstaan ff zetje geven :) O ja en de auto reed een paar keer het ravijn in :mrgreen: :mrgreen: Weer dat losgelopen wieltje

Vandaag kreeg ik de hulp van Ellen en Zoë was mee om de kerk op stelten te zetten. Daarnaast heb ik hulp gekregen van Vincent en Renate waardoor ik ook even van de baan weg kon. Vinc en Renate, bednakt voor jullie hulp.

Na deze duurtest kan ik een mooie balans opmaken van de bouwmethode en materialen die ik heb gebruikt. Alle electronica werkte probleemloos. Hetgeen van Dinamo, MCC en OC32 al wel werd verwacht omdat die dagelijks in Rotterdam word getest. De DTC daarintegen kende nog geen duurtest maar gedurende de twee dagen bleef hij werken zoals het zou moeten. De foutjes die er waren kwamen door een stomer die opnieuw geijkt moet worden 8-)

De software iTrain werktte ook fijlloos, gedurende de twee dagen heeft het programma dagelijks 9 uur aaneengesloten gereden en geen enkel moment was er een vastloper of faalde de software. Ondanks dat er best veel activiteiten waren op de momenten dat een vastgelopen loc weer op gang was geholpen.

Dan de locs, gewoon goed. De TEE reed als een zonnetje en ook de Brawa Ludmilla deed mooi zijn werk. Wel had ik wat problemen met de containertrein waarvan er een trix en een rukkierail telkens ontspoorde of ontkoppelde.. Natuurlijk de gebruikelijke stomer stopjes op hartstukken en de overwegen :oops: Maar als ze reden dan keek je wel je ogen uit zeg wat rijden die stomers mooi door het depot en het station. Het meeste respect kreeg de stokoude Minitrix rode BR103 met selectrix decoder. Die gaf het hele weekend geen enkele hapering ;)

Mijn schoonmaak methode heeft ook goed gewerkt. De locs reden betrouwbaar en mooi rond en om eerlijk te zijn begonnen rond twee uur in de middag pas de eerste happeringen. Niet gek na ruim 4 uur draaien :) Een kleine schoonmaakbeurs de volgende ochtend en alles was weer vers. Lang leve SR24

De Peco rails gaven me wat zorgen vooraf, ik was bang dat de kou in de kerk parten zou spelen. Er is geen verwarming dus ik verwachtte wel veel temperatuur schommelingen. Tot mijn grote verassing waren er geen verschillen in de module overgangen of bloksecties te merken. Datzelfde geld ook voor het Multiplex houtwerk. Ik hoefde op geen enkel moment bij te stellen. Mijn constructie met de kantelbare bakken en achterzijde bleek ook zijn vruchten af te werpen. Ideaal om makkelijk bij een storing te komen.

Het auto'tje van MCC houd het op de baan ruim 4 uur vol om te rijden en ik kan niet wachten om de MCC baan te automatiseren want ondanks dat ik de afstandsbediening had kon ik niet voorkomen dat de auto soms een trein tegen kwam.

Al met al dus een erg geslaagde dag en een overwinning voor Marelburg.

Bij deze wil Hans en de Familie bedanken voor het gezellige weekend en deze kans!!!!! Hulde

Groetjes Martin

P.s.: Er zijn ook onboard beelden gemaakt van de baan dankzij de camera van ben Quanjer. Ben enorm bedankt hiervoor!!!!! 8-) De haperingen op de wissels komt omdat ik zat te slapen. Vergat telkens de wissels om te zetten :oops: Word je lui van als alles voor je word gedaan :lol: Foto's heb ik niet gemaakt maar ik hoop dat er een paar opduiken in de vershillende draadjes :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Marelburg

Bericht door Robert_N-Nm »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgend jaar wel even een leuk beetje aankleding op een enkel fotopuntje want dan smoelt het gelijk een beetje.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4493
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Marelburg

Bericht door spoor65 »

Martin,

Mooi dat het voor jou een goed weekend is geweest, en ik vond de baan er veelbelovend uitzien.
goed doordacht en strak opgebouwd.

Foto`s heb ik er ook nog genoeg van gemaakt, die komen vanavond nog op het forum te staan.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Marelburg

Bericht door Doolemeister »

Beste Martin,

Leuk je ontmoet te hebben en je mooie baan in het echt te hebben bewonderd.
Erg leuk om je uitleg te horen over Dinamo en iTrain, dit heeft me aan het denken gezet, ook mijn vrouwtje vond het interessant.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Marelburg

Bericht door Jeroen »

Tja, wat kan ik nog zeggen.

Martin, het zag er geweldig uit. In mijn gedachten zie ik al wat landschap erbij, want dat maakt de boel helemaal af. Heel gaaf om te zien hoe alles zo mooi werkt en rijdt. Verschil moet er wezen, moet je maar denken :evil: :lol: .

Voor diegenen die het hebben gemist: je hebt wat gemist. Kernachtiger kon het niet, toch?

Nogmaals hulde hoe je dat project zo snel zo mooi rijdend hebt weten te krijgen. Nice job!

J.

PS: snel bier!!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Marelburg

Bericht door Overdijk »

En hier een goed lopende baan in opbouw, vooral de automatisering geeft aan dat er bijzondere alternatieven zijn. Wellicht iets om over na te denken en te combineren met DCC/Koploper. Vooral de autobesturing was practig om te zien en de baan heeft een goed baanplan om uurtjes mee zoet te zijn. Ik kijk uit naar je verdere vorderingen en gezien je vorige baan zal dat wel lukken ;)


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

FidOo
Berichten: 5686
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Marelburg

Bericht door FidOo »

Kicke Martin,

Helaas kon ik er niet bij zijn. Lag te snotteren op de bank... :evil: Heb je baan dan al wel gezien, dus dat scheelt een beetje.

Maar top om te horen dat je baan zo soepel liep.. En tja eigenwijs zijn stomers altijd wel.. Bedoel J had nu zijn problemen, maar normaal zijn het de stomers die het vervelendst zijn! Dus mooi werk toch! Gauw wat groen spul er op.. die houtkleur verveelt wel een beetje ondertussen :P


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Onwijs bedankt voor de leuke reacties mensen. Ook tijdens het weekend waren de reacties enorm motiverend. Zo erg zelfs dat ik had verwacht na Lochem even treingenezen zou zijn.... tis dat deze week weer een motorsportweekje zal zijn maar ik ben al weer aan het plannen :)

De eerste stap zal de automatisering zijn van het MCC. Ik moet ruim 110 reed contacten inbouwen en dat ga ik dan ook als eerste doen. Daarbij ga ik zeker starten met de scenery, eindelijk want ook ik begin wel naar verdere aankleding te verlangen.

De scenery zal wel erg traag gaan hoor, ik heb mezelf beloofd vooral veeleisend te zijn in de aankleding. Wel ga ik om de tafel met Mark voor eea aan 3D printing :) Wat een grafische kwaliteitsspul is dat zeg man je kijkt je ogen uit :) Ik wil de baan in kleine projecten gaan indelen welke ik stuk voor stuk aan ga pakken.

@ Freddy: ben erg benieuwd naar je foto's

@Robert: Bedankt voor de kiekjes, erg gaaf

@ Arjan (Dollemeister): Ook erg leuk om jullie te ontmoeten. Mocht je meer info willen dan kan je me altijd mailen op info@martinenellen.nl

@ J : Jij mag ook zeker niet klagen maat. Dat de treinen niet wilkde meewerken verbleek absoluut met de kwaliteit van je scenery. Lust voor de ogen om bij weg te kwijlen. tijd om te kantelen :)

@ Ron: Ben der ook erg gelukkig mee, je kan de OC32 en MCC gewoon direct aan je PC hangen met een USB. MCC zelfs met serieel eventueel. Ook kan je de OC32 in DCC uitvoering krijgen. Als je de OC32 alleen voor MCC gebruikt dan kan je hem zelfs rechtstreeks aan de MCC controller hangen. Keuze genoeg dus 8-)

@ Joost: nanananaaaa :| nee geintje man, jammer dat je er niet was. Hopelijk voel je je weer snel wat beter. Kunnen we samen groenen :mrgreen:

Groetjes Martin


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Marelburg

Bericht door Jeroen »

Ben der ook erg gelukkig mee, je kan de OC32 en MCC gewoon direct aan je PC hangen met een USB. MCC zelfs met serieel eventueel. Ook kan je de OC32 in DCC uitvoering krijgen. Als je de OC32 alleen voor MCC gebruikt dan kan je hem zelfs rechtstreeks aan de MCC controller hangen. Keuze genoeg dus
Kijk, hier haak ik dus meteen weer af........ :lol: :lol:


Afbeelding
Plaats reactie