SMC de Stoomfluit

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
de Stoomfluit

SMC de Stoomfluit

Bericht door de Stoomfluit »

S.M.C. "De Stoomfluit" is één van de oudste modelspoorverenigingen van Nederland. Voortgekomen uit een afdeling van de Nederlandse Vereniging van Modelbouwers is De Stoomfluit in 1968 opgericht.
De vereniging houdt zich bezig met zowel het grootspoor als modelspoor in vele schalen en de bijbehorende modelbouw in brede zin.
In ons clubgebouw te Hoogeveen staan gedeelten van de clubbanen opgesteld, zodat deze verder afgebouwd kunnen worden of er met treinen gereden kan worden.. Iedere dinsdag- en donderdagavond wordt hier clubavond gehouden. Sommige leden zijn dan druk aan het bouwen en op bepaalde avonden wordt er gereden. ( De zogenaamde "rij-avonden".) De vrijblijvendheid van het lid-zijn schept een ontspannen sfeer. Men is vrij hoe men zijn of haar hobby beleeft of vorm geeft. Vaak worden ervaringen uitgewisseld of wordt er gelezen in allerlei modelspoortijdschriften. Ongeveer zes maal per jaar verschijnt het verenigingsorgaan R&L waarin de laatste nieuwtjes en tips worden gepubliceerd.
Momenteel hebben wij de volgende schalen binnen onze vereniging H0, N en Z
Heeft u interesse in onze club kijk dan eens op onze site of op facebook.

Marcel

Re: SMC de Stoomfluit

Bericht door Marcel »

Leuk,ga ik volgen aangezien ik hier ook wat Z-spoor heb liggen.

spoor65

Re: SMC de Stoomfluit

Bericht door spoor65 »

Stoomfluit,

had je deze tekst niet beter in de behorende rubriek "verenigingen" bij het al over jullie leuke club bestaande topic kunnen plaatsen?

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie