3D/RM: NS DE 2400 in N
Re: 3D/RM: NS DE 2400 in N
Zoals al eerder gezegd heb ik gekozen voor de 2501 met nummerstickers. Druk bezig geweest van het weekend: lood aan de binnenkant, Phildie transfers, matte lak, buffers (bolle en vlakke), blauwe zwaailichten, ruiten van crystalclear, lichtgeleiders...
En dit is de status: gezien vanaf de lange huif, hier zie je de ge-etste roosters goed zitten: Gezien vanaf de korte huif: Her gaat rap nu!
Fred
En dit is de status: gezien vanaf de lange huif, hier zie je de ge-etste roosters goed zitten: Gezien vanaf de korte huif: Her gaat rap nu!
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Een model om trots op te zijn!!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
@Allen, bedankt voor de complimenten!
Vandaag het model afgemaakt en wat staatsie foto's gemaakt. Het is volgens mij mijn beste 2400 tot nu toe!: Ben zelf apetrots op het resultaat (Mss moet ik hem wel als gereed model gaan aanbieden??)
Fred
Vandaag het model afgemaakt en wat staatsie foto's gemaakt. Het is volgens mij mijn beste 2400 tot nu toe!: Ben zelf apetrots op het resultaat (Mss moet ik hem wel als gereed model gaan aanbieden??)
Fred
Alles komt goed!
Was je nu ook nog bezig met een A-sein versie? Of heb ik mij dan vergist.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Ben ik ook wel benieuwd naar, doe mij maar een geel/grijze graagJos schreef:Hij is prachtig Fred. Wat moet ie kosten als gereed model?
Groetjes,
Jos
Zonder dollen zal best goed lopen als je ze serie produktie doet, wie wil er nou niet zo'n mooi model!!!
Echt heel mooi Fred!!!
Groet,
Raymond
ik wil er dan ook 1 ook in het bruin zoals je nu hebt gemaakt
klasse hoor hij ziet er echt super uit en zal ook zeker mooi staan op de baan
greetz patrick
klasse hoor hij ziet er echt super uit en zal ook zeker mooi staan op de baan
greetz patrick
nog nooit gespoord en nu ontspoord
Voor de liefhebbers heb ik de 2501 eens op de video op de rollenbank gezet. In plaats van koperen stroomafnemers van 0,1mm dik heb ik nu fosforbrons van 0,05mm gebruikt, dat gaat toch echt wel beter:
http://youtu.be/v_bZrHB-0Hg
Hij snort lekker door...
Fred
Hij snort lekker door...
Fred
Alles komt goed!
Hij is heel mooi gelukt Fred. Heb je een foto van die stroomafnemers?3dbuildr schreef:Voor de liefhebbers heb ik de 2501 eens op de video op de rollenbank gezet. In plaats van koperen stroomafnemers van 0,1mm dik heb ik nu fosforbrons van 0,05mm gebruikt, dat gaat toch echt wel beter:
Hij snort lekker door...
Fred
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
@Wim, elk wiel vd loc rust op 2 kleine wieltjes van de rollenbank, dus hij rust op 16 kleine wieltjes die niet perfect afgesteld staan. Hij zoekt dus steeds een nieuw evenwicht op die wieltjes en daardoor hobbelt hij zo vrolijk. Op een baan rijdt hij lekker strak.
@Shoven
Hier zijn 2 foto's van de 0,05mm dikke fosforbronzen stroomafnemers: Ik heb 4 van die L-vormige stroomafnemers die met de lange zijde aan de binnenzijde van de kap worden gelijmd, de korte zijde veert op de stroomafnemer van de draaistellen.
Fred
@Shoven
Hier zijn 2 foto's van de 0,05mm dikke fosforbronzen stroomafnemers: Ik heb 4 van die L-vormige stroomafnemers die met de lange zijde aan de binnenzijde van de kap worden gelijmd, de korte zijde veert op de stroomafnemer van de draaistellen.
Fred
Alles komt goed!
Dank!
Waar koop je dat spul (want ze geven het niet weg zag ik)?
Waar koop je dat spul (want ze geven het niet weg zag ik)?
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
@Steven: fosforbrons plaat kun je kopen bij salomons-metalen in Groningen:
Fosforbronsplaat CuSn6: http://www.salomons-metalen.nl/nl/produ ... rons/folie
"Fosforbrons: Fosforbrons is een legering van brons, tin en fosfor. Tijdens het smelten werkt de toegevoegde fosfor als een de-oxidatie element. Fosforbrons kenmerkt zich door zijn sterkte, taaiheid en lage wrijvingscoëfficiënt. Vanwege deze eigenschappen is fosforbrons geschikt voor het maken van o.a. veren, bouten, scheepsschroeven en muziekinstrumenten."
Fosforbrons kost wat, maar dan heb je ook wat...
Fred
Fosforbronsplaat CuSn6: http://www.salomons-metalen.nl/nl/produ ... rons/folie
"Fosforbrons: Fosforbrons is een legering van brons, tin en fosfor. Tijdens het smelten werkt de toegevoegde fosfor als een de-oxidatie element. Fosforbrons kenmerkt zich door zijn sterkte, taaiheid en lage wrijvingscoëfficiënt. Vanwege deze eigenschappen is fosforbrons geschikt voor het maken van o.a. veren, bouten, scheepsschroeven en muziekinstrumenten."
Fosforbrons kost wat, maar dan heb je ook wat...
Fred
Alles komt goed!
Voor de geinteresseerden: het digitaliseren van een 2400 mbv een Kuhn N45 laat ik zien in een ander draadje op dit forum:
viewtopic.php?f=21&t=5703
enjoy!
Fred
viewtopic.php?f=21&t=5703
enjoy!
Fred
Alles komt goed!
Ik ga toch maar eens een digitale turkooise uitvoering met ge-etste roosters van mijn 2400 maken.
Fred
Zo ziet hij er dan op Shapeways uit, je ziet duidelijk de gaten voor de ge-etste roosters zitten. Hij is in bestelling!Fred
Alles komt goed!
-
- Moderator
- Contacteer:
Ben benieuwd naar het resultaat! Succes!
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Wow... ik heb echt met de volle aandacht je topic gelezen.
Je levert echt top werk! Enne... ik weer wat geleerd
Je levert echt top werk! Enne... ik weer wat geleerd
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Even een ander onderwerp, er zijn bouwers onder ons die liever een dichte bufferbalk hebben of een EMMA koppeling (http://www.mago-finescale.de/html/emma.html) monteren ipv een standaard Rapido koppeling. Daarom worden nu bij een aantal 2400's (die met de montagemogelijkheid voor de ge-etste gazen) nu 2 kleine blokjes meegeprint die precies in de opening van de bufferbalk passen. De blokjes worden standaard meegeprint dus je hoeft niets extra's te doen bij bestelling ofzo,
Mvrgr
Fred
p.s. op de bovenstaande foto rechtsboven is het blokje niet goed te zien, vandaar dat ik het voor de gelegenheid rood heb geverfd en in de bufferbalk geplaatst, en dan ziet het er dus zo uit:
Mvrgr
Fred
p.s. op de bovenstaande foto rechtsboven is het blokje niet goed te zien, vandaar dat ik het voor de gelegenheid rood heb geverfd en in de bufferbalk geplaatst, en dan ziet het er dus zo uit:
Laatst gewijzigd door 3dbuildr op 12 jun 2013 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles komt goed!