EWS 58038

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
EWS 58038
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2009 11:52

EWS 58038

Bericht door EWS 58038 »

Goeden dag allemaal, Ik zal mij eerst even voorstellen

Mijn gebruikersnaam op het forum is EWS 58038. Kenners zullen per direct de link leggen met een locomotieven reeks waarvan wij er in Nederland tot nog niet zo lang geleden 3 hadden. Namelijk de Class 58, een sterke britse goederenloc. EWS 58038 was hier beter bekend als de 5814 (VOS).

Mijn gebruikersnaam verraad al waar mijn liefde voor het spoor het meest tot zijn recht komt. Namelijk Engeland, met de East Coast Main Line (ECML) in het bijzonder. Deze route langs de Britse oostkust voert je in een tempo van 200 km/h van London naar Berwick-on-Tweed. Een paar kilometer noorderlijker ga je de landgrens over en voort de lijn letterlijk langs de kliffen van Schotland en zie je met een beetje geluk de zon opkomen uit zee terwijl jij aan een heerlijke kop Yorkshire tea zit.

Maar niks van dat sappige Anglo-Schots stukje spoor zal terug te vinden zijn op mijn toekomstige baan.
Een tijdperk 9 baan (ja in Engeland zijn ze ietsje verder dan hier) bied enorme potentie aan een rijk scala van maatschappijen. Zowel goederen, reizigers en open acces ondernemingen zullen te vinden zijn in Doncaster

Doncaster bied alles. Namelijk een middelgroot station aan de ECML met een grote lijnwerplaats en opstelsporen. Genoeg perronsporen voor een rijke hoeveelheid treinbewegingen en twee door-rij-sporen waar een InterCity op volle snelheid door het station raast. Alhoewel de meest treinen (ook InterCit's) stoppen op Doncaster heb je af en toe toch een trein die met 200 km/h door het station denderd, hetgeen ook op de modelbaan een mooi beeld moet opleveren.

Als je wel eens in Doncaster bent geweest dan weet je waar ik het over heb. Zo niet dan raad ik je aan om eens lekker een half uurtje te snorren en te speuren op Youtube. Je zal het zeker waarderen.



Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: EWS 58038

Bericht door Saraan »

Van harte welkom op het forum!


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: EWS 58038

Bericht door Wesley »

EWS 58038 schreef: Als je wel eens in Doncaster bent geweest dan weet je waar ik het over heb.
Inderdaad. Ik kan het prima begrijpen. Hoewel ik zelf niet de grootste fan van het Britse spoor ben (ik heb vooral niets met een klinische en saaie dienstuitvoering - zoals ook in Nederland overigens), kan ik goed begrijpen waarom je voor Doncaster zou kiezen. Zo'n dieselstel dat over de overloopwissels tussen de perrons aan de zuidzijde gelijkvloers de hoofdsporen één voor één, slingerend en wel, oversteekt, dat is wel mooi :). Alleen dat verschrikkelijke blok beton dat Frenchgate heet he... da´s toch jammer :mrgreen:.

Wees welkom hier.


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: EWS 58038

Bericht door Rob Fongers »

Ook welkom EWS,

Leef je uit en laat ons delen, ben ooit één keer in Doncaster geweest maar had toendertijd niet zoveel oog voor het spoor omdat alles in het honderd liep wat betreft aansluitingen. Het Engelse is zo triest maar tegelijkertijd kan je er iets moois van maken.

Ennnn we vinden je echte naam ook wel leuk als onderschrift, praat wat makkelijker

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
EWS 58038
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2009 11:52

Re: EWS 58038

Bericht door EWS 58038 »

Wesley schreef:Zo'n dieselstel dat over de overloopwissels tussen de perrons aan de zuidzijde gelijkvloers de hoofdsporen één voor één, slingerend en wel, oversteekt, dat is wel mooi :). Alleen dat verschrikkelijke blok beton dat Frenchgate heet he... da´s toch jammer :mrgreen:.

Wees welkom hier.
Ah... een kenner. Ja dat Frechgate is echt een mega gedrocht en ik moet ook nog maar zien of ik dat lelijke oranje ding ooit zal toevoegen op de baan. Maar inderdaat... zo'n dieselstel gelijkvloers de hoofdlijn zien kruisen en drie minuten later een trein alsnog met 200 km'h door zien komen... ja dat doet je bloed wel ietsje sneller stromen :D

Materieel genoeg in huis... zelfs een "White Rose" GNER Eurostar in N en net een Wrexham Schropshire and Marylebone 67+Mk3+DVT gekocht voor het Open acces gebeuren op de baan.

Helaas heb ik voorlopig nog geen ruimte... Maar dat komt echt binnen een paar jaar helemaal goed.

Groetjes,

Maarten


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: EWS 58038

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Maarten.

Groetjes,
Jos


Plaats reactie