Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Martin,

Dit is geen oefenstukje, want het komt straks mooi in Hookyville te liggen. Zie hieronder de foto's van waar het moet komen. Voordeel is dat het zo ver mogelijk achter op mijn baan ligt en er nog een hele stad voor komt te liggen, dus een foutje hier of daar kan op dit deel nog geen kwaad.

Een close-upje en een verafje.

Afbeelding

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin

Dank je wel voor je keurige uitleg, met foto,s. ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim »

Dat gaat zo een mooi plekje krijgen op de baan.
Eigenlijk jammer (met zoveel details) dat het ver achterin komt te staan.
Maar zeker is: dat dit een meesterwerkje is/wordt.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Iedereen mag hier met een telelens of een verrekijker komen kijken. Neemt niet weg dat ik de andere delen van de stad ook wil detailleren en dan misschien nog net een stukje beter, :D


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Hookyville op weg

Bericht door michel »

Nog een stukje beter dacht dat dit al het beste was. ;)

Maar ziet er geweldig uit mijn complimenten.


gr michel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Bij het blauwe pand is een klein trapje aangebracht om naar de winkel te kunnen komen. Bij het bruine pand uiterst rechts ook een trap van één trede om net even makkelijker naar dat pand te komen. Je ziet dat het voetpad hier na het hoogste punt even lijkt te dalen. Dat is een mooie plek om straks een stoepreparatie door gemeentewerken plaats te laten vinden, kom maar door met die stratenmakers, bergje zand en afzetting. Trapjes moeten nog wel vlak gemaakt worden en verweerd.

Afbeelding

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Overdijk »

Wellicht een reling aan de linkerzijdes? Voor die preisertjes is het een lange weg naar beneden om te vallen, kan je gelijk een ambulance klaarzetten op de stoep :mrgreen:


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Don't worry, er komen overal hekjes om de preisers van zware valpartijen te behoeden.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nog steeds weinig tijd, maar dat komt wel na 22 maart. Tussen de bedrijven door toch nog wat kleine dingetjes gedaan. Ja, hekjes staan nog op het lijstje.

Een van de blauwe wagens is opgeborgen. Die heeft een plaats in de parkeergarage gevonden. Boven sluiten de afdekstenen nog niet goed op elkaar aan. Links, die er al zat, is iets te hoog, maar met een speld kan ik die wellicht nog wel lager krijgen.

Afbeelding


Onderstaande foto is natuurlijk niet echt haarscherp, maar het gaat om het idee uiteindelijk. Je ziet hier namelijk de betaalautomaat in de parkeergagare. Een beeld dat je als je de baan bekijkt, nooit echt zult zien, maar goed. Het budget van de gemeente was trouwens ook op, want de afwerking van de muren laat te wensen over.

Afbeelding


Close-upje van het middendeel van de straat. Verweerde trapjes passen mijns inziens goed bij de stoepen, ook al zal zo'n trapje in de meeste gevallen eigenlijk recht voor de deur horen.

Afbeelding


En dan nog even een totaalshot, waar de chauffeur van die tweede blauwe wagen er toch weer in geslaagd is om zich in beeld te laten fotograferen.

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Hookyville op weg

Bericht door BenQ »

martin,
Kan er geen speld in velen. :oops: :?
Maar het gaat goed zo.
Voor de muren in de garage maar wat kleine mannetjes zien te vinden.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Hookyville op weg

Bericht door Doolemeister »

Hoi Martin,

Ik volg je project al een tijdje, mooie vorderingen!
Kijk uit naar de volgende update.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Hookyville op weg

Bericht door michel »

mooie details Martin.
Het ziet er heel mooi uit mag graag naar dit kijken.


gr michel
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Hoi Martin,

Is voor je muurtje zo'n etterpreisertje met een spuitbus niet wat?
Meteen het gemeente budget opgelost ;)

Ziet er goed uit!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Even het deel met de stijgende weg opzij geschoven. Morgen komt er bezoek (ik ben jarig) en die willen wel wat rijdend zien. Dus baan poetsen, maar ondertussen ook nog een deel van de huizen langs de weg gemaakt. Dit is ook een uitneembaar deel op de plek waar de bogen precies een kwart draai hebben gemaakt. Rechts naast het huis komt straks nog een hoekhuis te staan, dan een straat en dan kom je bij het deel met de stijgende weg uit. Ik zal dat ook nog wel eens op de kiek zetten. Of het hoekhuis links daar blijft staan is nu nog een vraagteken. Ergens op dit punt komt de hoofdstraat (laan met twee wegdelen en in het midden bomen) aanzetten, dus ik moet nog even zien hoe die kruising gaat worden. Daarom staat er links ook nog geen derde lantaarnpaal.
Voor de vaste volgers: de stoeprand moet nog gemaakt worden en de huizen hebben nog geen verlichting. De lantaarnpalen morgen waarschijnlijk al wel.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Hookyville op weg

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Martin, ziet er goed uit. Ga je nog een blinkende neon reclame boven de ingang van de parkeergarage hangen? Dat blauwe pandje, is dat nu een winkel of een bank? De reclame in de etalage suggereert een bank en ik weet niet wat ik van de gevelnaam moet maken.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of je alleen halve panden gebruikt of alles helemaal op bouwt.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Joop,

Een konfiserie is in het Nederlands confiserie. Ik kan me voorstellen dat je daar misschien niet wijzer van wordt (ik ook niet), dus even opgezocht in het woordenboek. Daar staat dan banketbakkerswinkel of suikerbakkerij. Het is dus wel een winkel, maar ze maken reclame voor wereldspaardag. Het schijnt in Duitsland en Oostenrijk zelfs een feestdag te zijn, maar oorspronkelijk was het doel van de dag mensen bewust te maken van sparen. Tegenwoordig bestaat die dag nog steeds, maar ligt de naruk vooral op het bevorderen van sparen onder jongeren.

Boven de ingang van de parkeergarage komt in elk geval nog een bord te hangen. Ik wil kijken of het mogelijk is elders in de stad, bij de afslag naar de parkeergarage borden te plaatsen en verlicht het aantal vrije plaatsen.

Dit zijn allemaal hele panden. Een deel heb ik kant en klaar gekocht, een ander deel heb ik zelf in elkaar gezet.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Hookyville op weg

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Hookies schreef:Joop,

Een konfiserie is in het Nederlands confiserie. Ik kan me voorstellen dat je daar misschien niet wijzer van wordt (ik ook niet), dus even opgezocht in het woordenboek. Daar staat dan banketbakkerswinkel of suikerbakkerij. Het is dus wel een winkel, maar ze maken reclame voor wereldspaardag. Het schijnt in Duitsland en Oostenrijk zelfs een feestdag te zijn, maar oorspronkelijk was het doel van de dag mensen bewust te maken van sparen. Tegenwoordig bestaat die dag nog steeds, maar ligt de naruk vooral op het bevorderen van sparen onder jongeren.
Bedankt voor het opzoeken. Ik zou een van de etalages dan voorzien van de traditionele banketbakkers uitstalling, maar het is mijn mening hé.
Hookies schreef: Boven de ingang van de parkeergarage komt in elk geval nog een bord te hangen. Ik wil kijken of het mogelijk is elders in de stad, bij de afslag naar de parkeergarage borden te plaatsen en verlicht het aantal vrije plaatsen.
Zo, over uitdagingen gesproken, met een led of lcd displaytje?
Hookies schreef: Dit zijn allemaal hele panden. Een deel heb ik kant en klaar gekocht, een ander deel heb ik zelf in elkaar gezet.
Okay, als je ze doorzaagt heb je twee keer zoveel voor hetzelfde geld, de achterkant zie je toch niet, maar moet je wel lichtdicht maken met een velletje zwart dik papier of dun karton. Dat spul wat ze meestal erbij leveren.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Maar ik heb weinig trek om die etalages nu open te maken (ze zitten afgesloten, ook aan de achterkant) en er een ander interieur in te plaatsen wat ik nu niet heb.

Ik ga de huisjes zeker niet doorzagen, heb er meer dan voldoende. Er blijft nog wel wat over.

Wat die verlichting betreft, geen flauw idee nog, maar dat is ook iets voor later.

Eerst maar eens zorgen dat de baan weer gaat rijden. Heb de stofzuiger boven de rails gehouden en met het roco-blokje de sporen behandeld. Eén engels wissel loopt wat stroef in één richting en er is een blok waar de trein stilvalt. Had ik een jaar terug ook. Wilde een draadje solderen en dan maak ik de staaf altijd even schoon met een glasvezelpen. Dat was toen voldoende, dus dat moet ik nog even nader bereiken. Morgen voor de visite is dat spoor gewoon buiten gebruik.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1021
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Hookyville op weg

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Hookies schreef:Maar ik heb weinig trek om die etalages nu open te maken (ze zitten afgesloten, ook aan de achterkant) en er een ander interieur in te plaatsen wat ik nu niet heb.
Ja dat kan erg lastig zijn.
Hookies schreef:Ik ga de huisjes zeker niet doorzagen, heb er meer dan voldoende. Er blijft nog wel wat over.
Was maar een idee, gebouwen zijn tegenwoordig ook behoorlijk duur.

Sterkte morgen met de demo van je baan.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

In elk geval is het rijden nu opgelost. Kruiswissel gepoetst met glasvezelpen en wasbenzine. Dat werkte in elk geval goed. Het stukje stroomloos, wat vorig jaar weggewerkt werd met de glasvezelpen, deed het nu niet. In de ringleiding had ik nog een stukje gestript zitten, dus draadje aan rail gesoldeerd, gaatje geboord, aangesloten op de ringleiding et voila, alles werkt weer. Althans, de bovenbaan. Schaduwstation moet ik nog even testen, maar dat laat ik morgen anders gewoon zitten, want om nu de hele pasen boven te zitten, is voor mijn vrouw ook niet zo gezellig.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zojuist met kunst- en vliegwerk de twee uitneembare diorama's op de baan geplaatst. Is toch leuk voor het bezoek morgen om naast treinen ook huisjes met straatverlichting te zien. De manier van aansluiten en de dradenloop is geïmproviseerd en met behulp van wat hout even op z'n plaats gezet, zodat de treinen rustig onder de draden door kunnen rijden. Straks wordt alles aan de onderkant via bindruggen strak getrokken en naar een stekker verplaatst die dan weer ergens anders op aansluit. In principe is het straks bij het uitnemen van een module: stekker loskoppelen en module eruit nemen. Dus let bij deze schemer- en nachtfoto's even niet op al dat hout en die trafo midden op de baan. Dat wordt allemaal keurig weggewerkt.

Twee keer zicht van voren:
Afbeelding

Afbeelding

Zicht van opzij, waarbij de stijging van de weg goed in beeld komt:
Afbeelding

Schuin van voren en dan wat meer vanuit de hoogte:
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Hookyville op weg

Bericht door mikey »

Ziet er heel mooi uit Martin!
Zie ik het goed dat je het licht wat gedimd hebt? Het ziet er namelijk goed realistisch uit ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik heb de trafo niet vol opengedraaid, maar ongeveer op de helft gezet. Vind het zelf ook wel mooi zo.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3635
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Gefeliciteerd met je verjaardag,maak er een mooie dag van!



Gr. Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim »

Martin, gefeliciteerd.


Plaats reactie