Verf, verf en nog eens verf
-
Onderwerp starter - Berichten: 35
Verf, verf en nog eens verf
Ik ben al een jaar bezig omgeschikte verf te vinden voor mijn huisje, boten etc. Op de een of andere manier schijnt de verf niet etw illen dekken. Ik heb enamel van Humbrol en Revel gebruikt, Verf op waterbasis van Revel en vallejo Ik heb ontvet met alcohol, afwasmiddel en amoniak. Ik heb grondlaag aangebracht en licht opgeschuurd. Ik werk zelfs met operatie handschoenen, maar de grotere stukken willen niet dekken. 2 X 3 cm schijnt al groot te zijn. Men raad mij nu aan om te gaan paintbrushen. Ik kan me haast niet voorstellen dat je met het kwastje de zaak niet in een keer dekkend kan krijgen, vroeger lukte dit toch ook. Wie weet de oplossing
-
Re: Verf, verf en nog eens verf
"Ik kan me haast niet voorstellen dat je met het kwastje de zaak niet in een keer dekkend kan krijgen"
Heb je aangedacht om het 2 of zelfs 3 keer in dunne lagen te doen?
Heb je aangedacht om het 2 of zelfs 3 keer in dunne lagen te doen?
Sporend online op mijn site!
Hoi Frans,
Alle verven die je noemt moeten in principe goed dekken. Wel verdunnen, de verf is te dik om zo dekkend op te brengen. Gebruik wel een goede kwast, goedkoop is hier duurkoop.
Goed ontvetten is erg belangrijk.
Groetjes,
Jos
Alle verven die je noemt moeten in principe goed dekken. Wel verdunnen, de verf is te dik om zo dekkend op te brengen. Gebruik wel een goede kwast, goedkoop is hier duurkoop.
Goed ontvetten is erg belangrijk.
Groetjes,
Jos
-
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb goede kwasten. De verf wil op een of andere manier niet dekken. Een aantal keren dun aan brengen geeft ook geen soelaas. De derdeof vierde laag dekt niet eens de voorgaande. Ik vermoed zelf dat er vroeger bestanddelen in zaten die gewoon een beter resultaat gaven.
Ik heb goede kwasten. De verf wil op een of andere manier niet dekken. Een aantal keren dun aan brengen geeft ook geen soelaas. De derdeof vierde laag dekt niet eens de voorgaande. Ik vermoed zelf dat er vroeger bestanddelen in zaten die gewoon een beter resultaat gaven.
Dat is vreemd, ik heb de ervaring dat het wel goed dekt. Sommige kleuren dekken minder, dat is waar,
Ik gebruik tegenwoordig de verf van Games Workshop op waterbasis, ben daar erg tevreden over. Alleen de kleur geel krijg je niet dekkend.
Groetjes,
Jos
Ik gebruik tegenwoordig de verf van Games Workshop op waterbasis, ben daar erg tevreden over. Alleen de kleur geel krijg je niet dekkend.
Groetjes,
Jos
-
Op wat voor materiaal wil je verf aanbrengen? Heb je het ligt opgeschuurd? Op een gladde ondergrond hecht verf minder goed dan op een iets ruwe ondergrond.
Beter 3 verdunde lagen, dan 1 onverdunde (dus dikke) laag.
Op sommige ondergronden is een primer (lees grondverf) noodzakelijk, de ene grondverf is niet altijd ideaal op een bepaalde ondergrond of in combinatie met een bepaalde kleur. En ontvetten moet je met echte ontvetter doen. Alcohol en afwasmiddel is dat zeker niet.
Grootste probleem is altijd de siliconen, dat kan namelijk heel snel je werk verpesten, gebruik dus ook geen handschoenen, maar ontvet je handen voordat je aan een klus begint.
Een automaterialen zaak kan je zeker weten aan een echte ontvetter helpen!
En JA, een airbrush geeft een velen maler beter resultaat!!!
Beter 3 verdunde lagen, dan 1 onverdunde (dus dikke) laag.
Op sommige ondergronden is een primer (lees grondverf) noodzakelijk, de ene grondverf is niet altijd ideaal op een bepaalde ondergrond of in combinatie met een bepaalde kleur. En ontvetten moet je met echte ontvetter doen. Alcohol en afwasmiddel is dat zeker niet.
Grootste probleem is altijd de siliconen, dat kan namelijk heel snel je werk verpesten, gebruik dus ook geen handschoenen, maar ontvet je handen voordat je aan een klus begint.
Een automaterialen zaak kan je zeker weten aan een echte ontvetter helpen!
En JA, een airbrush geeft een velen maler beter resultaat!!!
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
Het materiaal hangt er een beetje van af. Ik ben nu bezig met een kit van Revel. Ik heb ook iets van Tlly models gebouwd. De problemen blijven echter hetzelfde. De ene kleur dekt wel veel minder als de andere. Opschuren is ook geen echte optie i.v.m. detail verlies. Ik monter de deeltjes nu op stokjes dan hoef je er niet meer aan te zitten. Ik las in een va de reacties dat geel niet dekt. Gebruik je dan geen geel meer?
-
Tip van een autospuiter, als geel niet hecht schilder dan eerst met wit en daarna pas met geel.
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Frans,
Wat bedoel je precies met niet dekken? Bobbelt de verf of zitten er dikke strepen op? Dan is de verf te dik of de kwast te zacht.
Blijft de verf transparant of vlekkerig? Dan is de verf te dun of de kwast te hard. In dit geval moet je het met meer lagen wel goed krijgen.
Groetjes,
Jos
Wat bedoel je precies met niet dekken? Bobbelt de verf of zitten er dikke strepen op? Dan is de verf te dik of de kwast te zacht.
Blijft de verf transparant of vlekkerig? Dan is de verf te dun of de kwast te hard. In dit geval moet je het met meer lagen wel goed krijgen.
Groetjes,
Jos
-
tip van een schilder
ontvetten doe je met ammoniak
Er is anti siliconen in de markt, te verkrijgen in elke goede verfzaak.
Deze is er voor op terpetine basis verven en op waterdragende verven.
Geel dekt slecht zoals de autospuiter al op merkte met wit gronden,voor een donkerder gele tint met grijs.Uiteraard is een goede kwast ook een vereiste.
ontvetten doe je met ammoniak
Er is anti siliconen in de markt, te verkrijgen in elke goede verfzaak.
Deze is er voor op terpetine basis verven en op waterdragende verven.
Geel dekt slecht zoals de autospuiter al op merkte met wit gronden,voor een donkerder gele tint met grijs.Uiteraard is een goede kwast ook een vereiste.
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130