The Cassandra Crossing — The Railway Children (3 versies) — Silver Streak — The Titfield Thunderbolt — Oh, Mister Porter — Thomas, The Tank Engine — Snowpiercer — Murder in The Orient Express — Denver & Rio Grande — Colorado Territory — Polar Express — Unstoppable — Great Train Robbery (2 versies) — Petticoat Junction — Oh Mr. Beeching — The Flockton Flyer — Express Khiladi (Bollywood) .....
De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Als je https://www.youtube.com/watch?v=aa8vtzUTvh0 Cassandra crossing nooit gezien hebt, is die best spannend.
Minder spannend word het (ongeloof waardig) op 38'48" als er een RE4/4 met neergeklapte panto's aan komt rijden, zonder bovenleiding......
Minder spannend word het (ongeloof waardig) op 38'48" als er een RE4/4 met neergeklapte panto's aan komt rijden, zonder bovenleiding......
Groet van Frank
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Back to the Future Part III lijkt mij wel mooi om in een module te bouwen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Back_to_t ... e_Part_III
Groet Hans
https://nl.wikipedia.org/wiki/Back_to_t ... e_Part_III
Groet Hans
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Het programma zal ongetwijfeld bijdragen aan het krijgen van ideeen voor op je eigen baan, of inderdaad, te starten met deze hobby.
Iedereen beleeft het weer anders, en iedereen heeft andere maatstaven.
Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat opleveren!
Iedereen beleeft het weer anders, en iedereen heeft andere maatstaven.
Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat opleveren!
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 27 jul 2020 23:48
- Locatie: Zwolle
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Vandaag de eerste aflevering gezien.
Vergeleken met de Engelse versie, is de NL versie een verademing.
Qua bouwkwaliteit/detaillering stukken beter dan de Engelse versie
Vergeleken met de Engelse versie, is de NL versie een verademing.
Qua bouwkwaliteit/detaillering stukken beter dan de Engelse versie
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Inderdaad.Jannesvdijk schreef: ↑13 okt 2021 20:58 Vergeleken met de Engelse versie, is de NL versie een verademing.
Qua bouwkwaliteit/detaillering stukken beter dan de Engelse versie
Bij de Engelse versie was ik na één aflevering al afgehaakt, maar hier ga ik volgende week ook weer naar kijken.
-
- Berichten: 5308
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Tja ik heb net ook gekeken, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. De inzet van iedereen is mooi om te zien. Het afvallende team zag ik ook echt dingen maken die erg onrealistisch waren en zijn naar mijn mening terecht afgevallen.
Wat mij stoort is dat vanuit het programma er te veel werd gericht op show ipv realisme waardoor het eind resultaat van 2 van de banen erg ver verwijderd was van de films die ze weer moesten geven. Amerikaanse films en dat hoofdzakelijk Duitse gebouwen en voertuigen gebruiken dat doet echt afbreuk naar mijn mening. Daarnaast heeft het nu nog een hoog spaghetti niveau. Ik hoop dat dat niet de trend van de hele serie gaat worden want dan ben ik snel uitgekeken.
Groetjes Michiel
Wat mij stoort is dat vanuit het programma er te veel werd gericht op show ipv realisme waardoor het eind resultaat van 2 van de banen erg ver verwijderd was van de films die ze weer moesten geven. Amerikaanse films en dat hoofdzakelijk Duitse gebouwen en voertuigen gebruiken dat doet echt afbreuk naar mijn mening. Daarnaast heeft het nu nog een hoog spaghetti niveau. Ik hoop dat dat niet de trend van de hele serie gaat worden want dan ben ik snel uitgekeken.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Ik vond het leuk om te kijken. Het is erg lastig om zoveel in 50 minuten te proppen en het was wat jammer dat er met zevenmijlslaarzen door het bouwprocess werd gegaan.
In een programma waar de bouwers onder tijdsdruk worden gezet verwacht ik dat er wel flink wat concessies moeten zijn en dat is niet erg zolang het niet uit het oog spring (hier was die Duitse loks in back to future wel een beetje jammer, deed toch afbreuk aan de sfeer).
Al met al heb ik me vermaakt en toch ook wat inspiratie kunnen opdoen. Het is goede reclame voor de hobby en het werd op een leuke manier neergezet die toegankelijk was voor een breder publiek. De terechte teams gingen door. Dus al met al een geslaagde eerste uitzending. Ik ga volgende week zeker weer kijken!
In een programma waar de bouwers onder tijdsdruk worden gezet verwacht ik dat er wel flink wat concessies moeten zijn en dat is niet erg zolang het niet uit het oog spring (hier was die Duitse loks in back to future wel een beetje jammer, deed toch afbreuk aan de sfeer).
Al met al heb ik me vermaakt en toch ook wat inspiratie kunnen opdoen. Het is goede reclame voor de hobby en het werd op een leuke manier neergezet die toegankelijk was voor een breder publiek. De terechte teams gingen door. Dus al met al een geslaagde eerste uitzending. Ik ga volgende week zeker weer kijken!
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Het was zeker leuker om naar te kijken dan de Engelse serie. Er werd duidelijk veel meer nadruk op gelegd dat het er een beetje realistisch uitzag (al vond ik dat de jury wel een beetje erg veel inging op kleine details af en toe, maar dat ligt mogelijk ook aan de samenstelling van de jury en de kijkers vinden dat vast prachtig volgens de programmamakers). Het concept van het programma is een beetje tegenstrijdig met hoe modelspoor bouwen normaliter is: iets waar je rustig aan bouwt over een lange periode (uitzonderingen daargelaten! ) dus het geeft geen al te realistisch beeld van hoe de hobby is, maar dat zal de doorsnee kijker vast ook wel doorhebben.
Het zou wel gaaf geweest zijn als ze bijvoorbeeld de loc van Unstoppable 'even' hadden omgebouwd/geschilderd zodat ie precies leek op die uit de film...
Het zou wel gaaf geweest zijn als ze bijvoorbeeld de loc van Unstoppable 'even' hadden omgebouwd/geschilderd zodat ie precies leek op die uit de film...
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
- Locatie: Kalmthout
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Vond het op zich wel een goed programma, maar had graag meer aandacht gezien voor de technische kant van de baan, iets meer in detail hoe je het doet.
Nu zie je 3 teams alles geven en uiteindelijk zie je 3 (prachtige, dat wel) banen en dat is het.
Nu zie je 3 teams alles geven en uiteindelijk zie je 3 (prachtige, dat wel) banen en dat is het.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Vond het weinig spectaculeer, beetje slap geheel. Over de jury nog maar te zwijgen. Van de flarden die ik ervan gezien heb, het kon mijn aandacht niet vasthouden.
Groetjes.
Groetjes.
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Ben benieuwd wat de rest van het programma gaat geven. Aan de ene kant vond ik het leuk te zien en vooral de creativiteit van mensen te bekijken. Aan de andere kant was het concept, in drie dagen een hele baan bouwen waarbij je wat zaken mocht voorbereiden ook wel de oorzaak van het 'gebrek' aan detaillering en dergelijke. Voor het showelement is het uiteraard mooi een volledige filmscene te bouwen, maar voor de detaillering en kunst van het bouwen hadden ze bijvoorbeeld beter kunnen kiezen voor een kleine pendelbaan als eerste opdracht bijvoorbeeld.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Ik snap de kritiek als we het hebben over hoe weinig diepgang er in zit over de daadwerkelijke bouwprocessen. En het "gebrek" aan realisme en dergelijke, maar wij zijn niet "het publiek" waarvoor dit programma gemaakt is.
Als je dat soort zaken leuk vind: Youtube staat vol met dat soort filmpjes.
Het programma vind ik een stuk beter als die van de BBC, hier is veel meer aandacht voor het "traditionele" modelbaan. En iets minder spectaculair.
Ook ik viel behoorlijk over de duitse trein bij team roze. Terwijl team oranje wel een passende trein had.
Ik denk dat de Jury behoorlijk kundig is al komt dat misschien niet lekker tot z'n recht binnen het programma.
En team groen, was om je groen en geel aan te ergeren. Althans de Team-captain dan, de rest van het team kwam niet eens aanbod.
Als je dat soort zaken leuk vind: Youtube staat vol met dat soort filmpjes.
Het programma vind ik een stuk beter als die van de BBC, hier is veel meer aandacht voor het "traditionele" modelbaan. En iets minder spectaculair.
Ook ik viel behoorlijk over de duitse trein bij team roze. Terwijl team oranje wel een passende trein had.
Ik denk dat de Jury behoorlijk kundig is al komt dat misschien niet lekker tot z'n recht binnen het programma.
En team groen, was om je groen en geel aan te ergeren. Althans de Team-captain dan, de rest van het team kwam niet eens aanbod.
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Al die opmerkingen over team Groen…. Die beregezellige teamcaptain is mijn beste maat en hij heeft zowat alle rotsen op mijn baan zelf gemaakt. Ik maak dan gezellig een kop thee voor ons twee en tot diep in de avond zingen we dan Kumbaya.
Team roze…tja….die lok was helemaal vies en ik zag zelfs grafitti op de wagons. Jammerlijke misser.
Team roze…tja….die lok was helemaal vies en ik zag zelfs grafitti op de wagons. Jammerlijke misser.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Dat mag je wel zeggen Joost, die was wel erg dominant aanwezig. De banen waren alle 3 van een heel hoge kwaliteit gezien de bouwtijd. De Harry Potter baan vond ik de mooiste al zal er weinig animatie in. Wel leuk hoe de auto aan komt vliegen. De baan van Martin was ook heel goed gelukt en het verhaal leuk gebracht. De vonkenregen onder de remmende loc zag er spectaculair uit. Ook de animatie van Back to the Future was mooi om te zien.
Ben benieuwd naar de volgende aflevering.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
my 2cts; dat je als jury een slag om de arm houdt, begrijp ik best. Dat je als jury een 6 geeft vind ik (persoonlijk, mijn mening, weetjewel) tamelijk respectloos; net iets meer dan een onvoldoende dus.
Mooi spektakel; team Martin
Mooi landschap; team Harry Potter
Paar mooie details, maar ook paar "lompe" oplossingen op de "berg"; team Groen
Mooi spektakel; team Martin
Mooi landschap; team Harry Potter
Paar mooie details, maar ook paar "lompe" oplossingen op de "berg"; team Groen
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Ik verbaasde me vooral over sommige gebruikte materialen: Marklin-rails gebruiken en vervolgens dat mooi inpassen... kansloos. Zal wel een sponsor-ding zijn.
Dat team Groen erop gewezen moest worden dat e.e.a. goed in het landschap moet passen en dat ze dat een goede tip vonden, zegt m.i. veel over dat team en hun iets te eigenwijze captain. Terecht dat ze eruit vlogen.
Voor de tijd die men had zijn er aardige banen gerealiseerd, maar er had voor mij vanuit de jury meer aandacht op realisme mogen liggen i.p.v. dat geneuzel met naspelen van filmscenes en die extra opdracht met die balletjes.
My 2 cents.
Maar ik ga volgende keer weer kijken hoor.
Dat team Groen erop gewezen moest worden dat e.e.a. goed in het landschap moet passen en dat ze dat een goede tip vonden, zegt m.i. veel over dat team en hun iets te eigenwijze captain. Terecht dat ze eruit vlogen.
Voor de tijd die men had zijn er aardige banen gerealiseerd, maar er had voor mij vanuit de jury meer aandacht op realisme mogen liggen i.p.v. dat geneuzel met naspelen van filmscenes en die extra opdracht met die balletjes.
My 2 cents.
Maar ik ga volgende keer weer kijken hoor.
Laatst gewijzigd door shoven op 14 okt 2021 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Yeah right!
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Precies. Zet als thema gewoon een tijd en een plaats (Utrecht 1920, Luxemburg 1950) of wellicht zelfs nog een onderwerp (Mijnbouw Limburg 1940). Tuurlijk krijg je dan banen die meer op elkaar lijken, maar dus ook beter te vergelijken zijn?Voor de tijd die men had zijn er aardige banen gerealiseerd, maar er had voor mij vanuit de jury meer aandacht op realisme mogen liggen i.p.v. dat geneuzel met naspelen van filmscenes en die extra opdracht met die balletjes.
Voor mij hoeft er geen Ufo op de baan, maar dat zal wel "smaak" zijn...
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Ik vraag me af in hoeverre ze de vrijheid hebben om heel veel van het originele formaat van het programma af te wijken. De Engelse versie had heel sterk de nadruk op allerlei toeters en bellen en heel wat minder op het maken van een goed ogende modelbaan wat bij de Nederlandse versie naar mijn mening al wat minder is (gelukkig) maar het kan zijn dat die animaties en thema's er toch in moeten zitten (inclusief de dwarsliggeropdracht) omdat dat nou bij het concept hoort. En een spelelement moet erin zitten want zo zit het vermaak op tv nou eenmaal in elkaar. Ik betwijfel of de gemiddelde televisiekijker zit te wachten op een Rail Away in miniatuur waar in een rustig tempo plaatjes worden getoond van modelbanen met een stem op de achtergrond die vertelt over het gebied waarop de baan is gebaseerd.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Gisteren ook gekeken, en het kon me wel amuseren.
Het format is klassiek, en gaat al lang mee met meestal meer spectaculaire activiteiten zoals zingen, dansen of op een eiland overleven. Modelbouw is niet meteen een spectaculaire bezigheid, en daarom heeft men de spektakelwaarde willen optrekken met het herkenningselement (film), een actie-scene naspelen, en de extra verrassingsopdracht en het wedstrijdelement van "iemand moet afvallen" (wat belachelijk is). Het blijft dus toch allemaal geforceerd, wat je ook merkt bij de kandidaten die deze extra spektakelementen eerder storend vinden dan uitdagend.
Maar al bij al ben ik toch aangenaam verrast met het resultaat na 3 dagen bouwen. Dat de afwerking en de model-echtheid met zulke snelbouw niet 100% is, lijkt me normaal, maar alle banen hadden wel een paar leuke hoekjes.
Ik was het meest teleurgesteld op het eind, op het moment dat de oordelende jurieleden rond de tafel gingen zitten. Ik hoopte om gefundeerde reacties te horen betreffende hun indruk en ervaring, maar het bleef bij nietszeggende "kan ik me bij vinden", "lijkt me prima zo"... Dit is duidelijk een keuze van de programmamakers, en geen kritiek naar de jurieleden zelf, maar toch wel een domper op het gebeuren en een gemiste kans om de kijker bij de beslissing te betrekken.
Kortom amusant. Maar als modelbouwer toch wel een gevoel dat het format veel beter had kunnen zijn uitgewerkt. Het bleef toch naar mijn gevoel bij een mislukte poging om de spectakelwaarde op te krikken met die vrij flauwe uitdagingen en opdrachten. Het is tenslotte geen echte wedstrijd, maar een telivisieprogramma met geforceerde drama. Het gaat uiteindelijk om leuk en gezellig samen iets bouwen, toch?
En ten slotte, aan alle deelnemers van ploegen roze, groen en oranje: proficiat! Erg leuk gedaan, gezien de beperkingen. <dubbel duimpje>
Het format is klassiek, en gaat al lang mee met meestal meer spectaculaire activiteiten zoals zingen, dansen of op een eiland overleven. Modelbouw is niet meteen een spectaculaire bezigheid, en daarom heeft men de spektakelwaarde willen optrekken met het herkenningselement (film), een actie-scene naspelen, en de extra verrassingsopdracht en het wedstrijdelement van "iemand moet afvallen" (wat belachelijk is). Het blijft dus toch allemaal geforceerd, wat je ook merkt bij de kandidaten die deze extra spektakelementen eerder storend vinden dan uitdagend.
Maar al bij al ben ik toch aangenaam verrast met het resultaat na 3 dagen bouwen. Dat de afwerking en de model-echtheid met zulke snelbouw niet 100% is, lijkt me normaal, maar alle banen hadden wel een paar leuke hoekjes.
Ik was het meest teleurgesteld op het eind, op het moment dat de oordelende jurieleden rond de tafel gingen zitten. Ik hoopte om gefundeerde reacties te horen betreffende hun indruk en ervaring, maar het bleef bij nietszeggende "kan ik me bij vinden", "lijkt me prima zo"... Dit is duidelijk een keuze van de programmamakers, en geen kritiek naar de jurieleden zelf, maar toch wel een domper op het gebeuren en een gemiste kans om de kijker bij de beslissing te betrekken.
Kortom amusant. Maar als modelbouwer toch wel een gevoel dat het format veel beter had kunnen zijn uitgewerkt. Het bleef toch naar mijn gevoel bij een mislukte poging om de spectakelwaarde op te krikken met die vrij flauwe uitdagingen en opdrachten. Het is tenslotte geen echte wedstrijd, maar een telivisieprogramma met geforceerde drama. Het gaat uiteindelijk om leuk en gezellig samen iets bouwen, toch?
En ten slotte, aan alle deelnemers van ploegen roze, groen en oranje: proficiat! Erg leuk gedaan, gezien de beperkingen. <dubbel duimpje>
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Exact Joost! Met slechts één jurylid uit de branche en een opdracht voor het (openings-)spektakel, kan en mag je ook niet anders verwachten. En daarvoor is onze doelgroep simpelweg veel te klein. Persoonlijke vond ik het best leuk met de blik op voor amusementswaarde. De rest op tv (wat mij betreft 90% pulp) kan me de laatste jaren al niet echt boeien, daarbij is dat tegenwoordig sowieso 'een hinderlijke onderbreking' van reclame...
Aangenaam verrast dus ik kijk volgende week weer!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Misschien is mijn verwachting gewoon laag maar ik vond het fantastisch om te zien.
6 teams die op nationale TV in 3 dagen de baan er zo uit te laten zien... super tof toch! En ja amusement waarde enz enz iedereen heb een mening - welkom in NL. Zonder deze mensen hadden we niets om over te klagen. Dus, wees trots op ze, wees blij met deze tv, Ik daag je uit - als je het zo goed weet hoe het beter en anders moet - om dan het volgende seizoen zelf mee te doen! Als er een seizoen 2 komt
De presentatie was prima, het commentaar niet afgezaagd en de locatie ook super tof. Ik ga maar eens de replay kijken dit weekend.
6 teams die op nationale TV in 3 dagen de baan er zo uit te laten zien... super tof toch! En ja amusement waarde enz enz iedereen heb een mening - welkom in NL. Zonder deze mensen hadden we niets om over te klagen. Dus, wees trots op ze, wees blij met deze tv, Ik daag je uit - als je het zo goed weet hoe het beter en anders moet - om dan het volgende seizoen zelf mee te doen! Als er een seizoen 2 komt
De presentatie was prima, het commentaar niet afgezaagd en de locatie ook super tof. Ik ga maar eens de replay kijken dit weekend.
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie, Omroep Max
Voor het grote publiek is het (denk ik) een leuk programma. Ik kreeg in ieder geval van veel mensen die mij kennen (en er zelf niets of weinig mee hebben) veel leuke reacties. Wat dat betreft missie geslaagd zou ik zeggen!
Zelf vond ik het wel wat vluchtig en veel gewauwel. Maar ja, dat is leuk voor het grote publiek, die vinden dat wel fijn. Persoonlijk zou ik meer willen zien hoe iets tot stand komt of wordt gebracht. Eerlijk is eerlijk, het zijn natuurlijk wel drie teams waarvan beelden moeten worden getoond, zowel de baan als de interviews zodat wij als kijker een idee krijgen wie deze mensen zijn. Dus is het niet gek dat het allemaal wat oppervlakkig blijft wil ik maar zeggen.
Wel storend vind ik de 'jury' met de pingpongballen-verrassing, dat had van mij echt niet gehoeven. Ik begrijp dat ze het wat willen opleuken of spannend(er) maken maar het doet voor mij alleen maar afbreuk. Zeker door het zogenaamde 'deskundige' commentaar. Het komt op mij te geforceerd over. Als je dan toch zo'n element wilt toevoegen, doe die twist dan meteen in de opdracht stoppen. En het kost kostbare zendtijd waarin beter op het hoe en waarom ingegaan had kunnen worden.
Desalniettemin erg knap wat de teams in zo'n korte tijd weten neer te zetten!! Ik zou dat niet kunnen, ik ben altijd al een slow-builder geweest. Van de andere kant zou zo'n schop onder m'n kont (opschieten, doorwerken!) misschien wel eens goed zijn voor me.
Wat ik wel heel mooi vond was de voice-over van André op het eind, toen de banen werden gepresenteerd. Erg sfeervol en respectvol, het trok je helemaal in het verhaal en het landschap, chapeau!
Waar ik trouwens wel een beetje om moest lachen was Martin die met een grassmaster liep te schudden alsof hij de shaslicksaus niet uit de fles kreeg tijdens een zomerse barbecue...
Zelf vond ik het wel wat vluchtig en veel gewauwel. Maar ja, dat is leuk voor het grote publiek, die vinden dat wel fijn. Persoonlijk zou ik meer willen zien hoe iets tot stand komt of wordt gebracht. Eerlijk is eerlijk, het zijn natuurlijk wel drie teams waarvan beelden moeten worden getoond, zowel de baan als de interviews zodat wij als kijker een idee krijgen wie deze mensen zijn. Dus is het niet gek dat het allemaal wat oppervlakkig blijft wil ik maar zeggen.
Wel storend vind ik de 'jury' met de pingpongballen-verrassing, dat had van mij echt niet gehoeven. Ik begrijp dat ze het wat willen opleuken of spannend(er) maken maar het doet voor mij alleen maar afbreuk. Zeker door het zogenaamde 'deskundige' commentaar. Het komt op mij te geforceerd over. Als je dan toch zo'n element wilt toevoegen, doe die twist dan meteen in de opdracht stoppen. En het kost kostbare zendtijd waarin beter op het hoe en waarom ingegaan had kunnen worden.
Desalniettemin erg knap wat de teams in zo'n korte tijd weten neer te zetten!! Ik zou dat niet kunnen, ik ben altijd al een slow-builder geweest. Van de andere kant zou zo'n schop onder m'n kont (opschieten, doorwerken!) misschien wel eens goed zijn voor me.
Wat ik wel heel mooi vond was de voice-over van André op het eind, toen de banen werden gepresenteerd. Erg sfeervol en respectvol, het trok je helemaal in het verhaal en het landschap, chapeau!
Waar ik trouwens wel een beetje om moest lachen was Martin die met een grassmaster liep te schudden alsof hij de shaslicksaus niet uit de fles kreeg tijdens een zomerse barbecue...
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.