Spannender word het met het n-spoorevenement. Ergens dit jaar moet ik weer vachtwagens gaan bouwen want na het aankleden van Oelde Landhagen eind vorig jaar is mijn voorraad op dus moet er nieuw komen. Dit keer zal het niet alleen gum worden als bouwmateriaal maar zal ik ook hout gebruiken om ook goed te kunnen bestikkeren en zo apartere beschilderingen na te kunnen bootsen.
Daarnaast ben ik ook aan het bekijken geweest of het zinvol is weer een lading bussen te bouwen. Zeker nu er een aantal diorama's achter elkaar verschijnen die in het Lipperland Nahverkehr vervoers gebied liggen. Daarvoor ben ik de afgelopen week de al 1,5 jaar verouderde vervoersplan en materieellijst gaan vernieuwen. Door dat ik mijn wereld in die tijd behoorlijk op de schop heb gegooit vooral ten weesten van Neu Dalhausen is er een hoop gewijzigd. Wie interesse heeft in het nieuwe LN vervoersplan en de nieuwe LN materieellijst kan de plaatjes hier onder aanklikken, ze verkleinen naar hier postbaar formaat is niet te doen helaas.
Inmiddels ben ik er achter dat ik niet zomaar maar even een lading bussen uit m'n mouw kan schudden omdat voor een deel van de nog komende diorama's niet duidelijk is wat er aan bussen op moet komen. Zo komen bij het station Lippborg 3 buslijnen en totaal 5 type bussen. wat ik daar op wil hebben is nu nog te ver voor uit kijken en dus niet praktisch.
Overige voorraad aanvullingen die ik zelf moet bouwen heb ik zo nog niet op het oog maar ik heb werk zat te doen dacht ik zo( zo moeten de ASFjes ook nog af).
Groetjes Michiel