inbouwen dcc decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
h.munsterman
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 13:00

inbouwen dcc decoder

Bericht door h.munsterman »

Wie weet er raad.

ik ben al enige tijd aan het prutsen om dcc decoders van tamms in mijn lokotieven te bouwen.
ik heb fleischmann piccolo.
de tamms decoders zijn op dit moment de kleinsten in hun soort maar toch krijg ik ze niet ingebouwd.
de eerste poging tot inbouw was een loc br 38 met 2,2 T 31.5 tender (artnr fleischmann 7165)
je zou op het eerste gezicht denken mwah ruimte zat in de tender maar je komt bedrogen uit!
tweede probleem wat hier optreedt is de 3 draadjes van de decoder die naarvoren moeten en gesoldeerd moeten worden op de plus/min v.d. drijfwielen en de verlichting voor.
dus dit lukte mij niet.
daarna nog een poging gewaagd met een tenderloc br 94(artnr 7092).
in eerste instantie lijkt er ruimte te zijn boven het motortje maar schijn bedriegt.
wie kan mij van de nodige info voorzien om het toch voor elkaar te krijgen.
Als laatste poging ben ik vanmorgen bezig geweest met het inobuwen in een tenderloc 7000 en ok hier ben ik maar mee gestopt.
er moet toch een manier zijn dat het lukt en dat je de draadjes op een nette manier zonder afklemmen etc. weg kunt werken.

wie o wie kan deze gefrustreede spoorder verder helpen.

gr Harold


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: inbouwen dcc decoder

Bericht door Jeroen »

Als het echt niet lukt kun je hem ook gewoon bij de dealer langsbrengen. Ik heb dat ook wel eens laten doen. Kwam er niet uit, nouja, jammer dan. Anders wordt het onnodig decoders verknallen/geld verknallen, en dat is echt zonde.

Bij de dealer is het laten inbouwen uiteraard niet gratis.

Je kunt ook eens naar http://www.1zu160.net gaan, een hele goede n-site, en dan links bij 'Digital' en dan 'Einbaubeispiele' klikken. Grote kans dat jouw loc(s) er tussen staat/staan. Ik heb hier veel aan gehad....hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden.

J


Afbeelding

Onderwerp starter
h.munsterman
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 13:00

Re: inbouwen dcc decoder

Bericht door h.munsterman »

hartelijk dank voor de tip,

hier zie ik wel goede mogelijkheden in prima site :D


Plaats reactie