R Fongers schreef:Arnoud,
WR = Wim Ros.
Aan jouw in welk blok je de keerlus schakeling wil doen. Ik denk dat het niet verstandig is, vraag me eigenlijk af of het wel kan, om de Keerlusschakeling van WR te verdelen in 3 blokken.
Rob,
Zoals je mijn onderschrift kan lezen gebruik ik het gedigitaliseerde HCCM systeem. Vroeger reed ik met dit systeem blokgestuurd zonder decoders, maar wel bedient door de computer met Koploper. Nu de kaarten zijn gedigitaliseerd is elke kaart een booster met max 4 bezetmelders.
Voor een keerlus heeft de HCCM zelf een schakeling gemaakt di aangepast is op deze blokkaart-boosters.
Het volgende staat in de pdf hanleiding van de KLS van de HCCM:
Als de baan met een computer wordt bestuurd kan de nodige omschakeling door het besturingsprogramma worden verzorgd maar dan kan niet meer handmatig worden gereden. Dit probleem is opgelost door Henk Funk, hij heeft op zijn site
www.funkyrail.nl een zelfstandig werkende schake-ling gepubliceerd, naar het oorspronkelijke ontwerp van Patrick Smout, gemodi-ficeerd met hulp van Klaas Zondervan. De HCCM-gg heeft de voeding van de schakeling aangepast zodat hij ook kan worden gebruikt in een digitaal systeem met blokkaarten van het oorspronkelijke HCCM-systeem.
Aangezien de WR keerlusschakeling ook een variant is op de keerlusschakeling van Henk Funk is het aansluiten daarvan identiek aan die van de HCCM.
De lussen omvatten zowiezo meerdere blokken omdat anders het blok rechts te groot wordt.
Mvg,
Arnoud