Zoals sommige misschien weten had ik hier al een topic over Causton Railways. Die plannen zijn helaas allemaal gesneuveld of naja helaas

Hier is mijn nieuwe topic over de bouw van mijn Engelse/Schotse baan.
In de lage landen van Schotland is een Plaats genaamd Alloa. Vroeger was deze stad een belangrijk knooppunt in het toen nog uitgebreide spoorwegnet. Vele kolentreinen passeerden het station waar 4 lijnen samen kwamen. Treinen konden hier op het lokale goederen emplacement gesorteerd worden en gelost worden bij een bescheiden lospunt. Het station bestond uit 1 groot perron met aan beiden zijden en spoor en aan 1 kant in het midden 2 sporen zoals je kan zien op de foto's. Fascinerende is dat het stationsplein alsmede de ingang boven spoor 1 zitten. Je ziet dat ook op de 2de foto. de brug zit vast aan het stationsgebouw.

Dit is het originele sporenplan waar mijn baanplan weer een afgeleide van is.

En hierbij mijn versie met wat aanpassing om het passend te krijgen en een iets leukere TMD voor mijn locomotieven. Het andere deel van het baanplan is puur fictief al is het kopstation deels gebasseerd op St Ives in Cornwall. heel erg in de buurt van Alloa dus

Dit is het volledige plan

de sporen van het onderste deel liggen er allemaal al op de mijn na en een stuk van het schaduwstation helaas niet omdat peco wissels op moment nogal schaars zijn. Dus de focus ligt nu op moment om een rondje te krijgen en dan steeds verder leggen als er weer wissels op voorraad zijn.
Alles zal bestuurd worden door Itrain in samenwerking met mijn DR5000.
Tijdsperiode za worden eind era 6 begin era 8. Voor de niet Engels rijdende hier, zo wat iedereen hier

Ik zal zo snel mogelijk weer wat foto's plaatsen van hoe ver we nu zijn.
gr
Reinder