misschien een opslag verlaad station voor kisten en vaten met groente of zoiets ketelwagen voor de brandstof van de boot en allerlei voorraden voor de boot touw/ anker /voeding
groetjes
kees
Altenburg an der Donau
Re: Altenburg an der Donau
Of een laadplatform voor boomstammen, met een Derrick kraan? Containers kan toch wel? ECT werd al in 1966 opgericht.
-
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Altenburg an der Donau
Iets van graan overslag is ook mooi( zit ook vaak langs kanalen), verder zou je iets met papier of staal verwerkende industrie kunnen doen.
Dat laatste daar zit de spoorlijn Hagen-Siegen vol mee, dat kan je via google wel aardig bekijken denk ik.
Groetjes Michiel
Dat laatste daar zit de spoorlijn Hagen-Siegen vol mee, dat kan je via google wel aardig bekijken denk ik.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Altenburg an der Donau
Had altijd een beetje de indruk dat containervervoer veel recenter was. Maar blijkbaar was het er toch iets eerder, in zekere mate zelfs in het oostblok, al kwam het daar wat later (en de Altenburg and der Donau ligt aan de Donau ergens ter hoogte van Oostenrijk-Slowakije-Hongarije, dus de ECT is niet helemaal om de hoek ).
Het lijkt erop dat er aan de Donau (en andere grote rivieren waar de waterstand wel eens pleegt te variëren) schepen soms niet direct aan de kade liggen maar aan een drijvend ponton (dit heeft vast een mooie term, maar ik heb geen kaas gegeten van scheepvaarttermen!), moet eens kijken of dat rond 1980 gebruikelijk was. Het zou er namelijk weer een beetje interessanter uitzien dan een gewone kade Al is dat ook niet verkeerd.
Nog een foto van de situatie met het schip dat ik heb (hij is misschien een beetje aan de kleine kant vergeleken met een trein) De tafelrand is zo ook direct zichtbaar.
Het lijkt erop dat er aan de Donau (en andere grote rivieren waar de waterstand wel eens pleegt te variëren) schepen soms niet direct aan de kade liggen maar aan een drijvend ponton (dit heeft vast een mooie term, maar ik heb geen kaas gegeten van scheepvaarttermen!), moet eens kijken of dat rond 1980 gebruikelijk was. Het zou er namelijk weer een beetje interessanter uitzien dan een gewone kade Al is dat ook niet verkeerd.
Nog een foto van de situatie met het schip dat ik heb (hij is misschien een beetje aan de kleine kant vergeleken met een trein) De tafelrand is zo ook direct zichtbaar.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)