HighVoltage

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
HighVoltage

HighVoltage

Bericht door HighVoltage »

Zo, ik heb mij ook maar eens geregistreerd na een dagje een paar grote topics doorgelezen te hebben :)

Zoals je zie heb ik mij aangemeld als HighVoltage (erg oude nick die ik al jaren gebruik), maar in het dagelijks leven heet ik gewoon Christian (meestal afgekort tot Chris).

Vroeger als klein kind vond ik het al leuk om met de treintjes van mijn vader te spelen en daarmee is het eigenlijk allemaal begonnen.
Eigenlijk is het daarbij gebleven, door gebrek aan ruimte heb ik nooit zelf een modelbaan kunnen opzetten en heb ik alleen een loc en 3 wagonnetjes. Dit alles is meer dan 10 jaar oud en voldoet al lang nietmeer aan de standaarden die ik hier allemaal gelezen heb.

Hetgene waar ik nog mee bekend ben is eigenlijk heel erg basic : 1 trafo met 1 loc die kan rijden en de wissels handmatig besturen (kan je nagaan hoe lang ik er niets mee gedaan heb).

Ik ga binnenkort met mijn vriendin samenwonen en dan hebben we een aantal kamers eigenlijk 'over'. Hiervan heb ik er eigenlijk al 1 geclaimed om een treinbaan te gaan opzetten (eindelijk) :)

Jos

Re: HighVoltage

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Christiaan.
Leuk dat je weer gaat beginnen (en samenwonen natuurlijk :D )

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
HighVoltage

Ik hoop dat het wat gaat worden (doelende op beide uiteraard) :)

Ik heb nog geen idee wat ik precies wil gaan maken, het enige wat ik weet dat ik wil is dat het tijdperk 5/6 en NS gaat worden :)

Jos

Bericht door Jos »

Dan moet je hier wel wat inspiratie op kunnen doen :)

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
HighVoltage

Inspiratie genoeg, de vraag is alleen in welke kamer ik het ga doen, de grote zolder of een klein kamertje... Het kleine kamertje heeft de voorkeur, daar kan een leuke U-vorm in.

Eerst maar eens gaan inlezen over het hoe en wat met digitaal en kijken of mijn loc dat (na ombouwen, als dat mogelijk is) aan zou kunnen...

henry

Bericht door henry »

chris welkom op het forum,
veel plezier met je nieuwe plan maar een zolder geeft meer mogelijkheden dan een klein kamertje.
ik wou dat ik deze mogelijkheid had

groetjes henry

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Hoi Chris,

Welkom allereerst. Trek je niet teveel aan van de galgenhumor :o :o Maar een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Wat betreft de kamer, Tja daar heb ik zo mijn ideeën over :shock: :shock: Ik zou de woonkamer nemen. Je woont dan in ieder geval tussen 2 hobbies :mrgreen: :mrgreen:

Maar we zijn ook gek op foto's en ook van ideeën ;)

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Arnoud

Bericht door Arnoud »

Goh wat een leuk idee. Samenwonen om ruimte te krijgen voor je modelspoorhobby. :)

mvg,
Arnoud

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

Onderwerp starter
HighVoltage

Kwa humor ben ik wel wat gewend, zeker na een aantal topics doorgelezen te hebben :)

Arnoud : Je moet toch een reden hebben om samen te gaan wonen? ;)

Zoals het er nu uit ziet gaat het toch de zolder worden, daar heb ik aardig wat ruimte (5x3 ongeveer)

Zoals het idee nu in mijn hoofd zit (heb nog niets op papier staan) wil ik een stukje industriegebied en een paar steden/dorpen gaan maken, een (iig 1, misschien meer) goederentrein laten rijden en over de stations iets van een pendeldienst.

Over die pendeldienst heb ik meteen al een vraag : is de hondekop van de NS verkrijgbaar, of zit die helemaal niet in het assortiment van de fabrikanten? Ik weet wel dat je bij HO bijna alle NS treinen kan vinden, alleen bij N is het aanbod een heel stuk minder.

En wat heb ik nodig om digitaal te kunnen rijden en kan mijn loc (Fleischmann Piccolo 7000) ook daarvoor geschikgemaakt worden?

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Maar we hebben Mitchel en Frits toch :o :o

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Welkom hier Christian en veel plezier gewenst. Veel succes met de bouw van de baan en het samenwonen. Mooi dat de ruimte voor de baan al geclaimd is :mrgreen:

Fred The Railroader
Plaats reactie