Ik heb het volgende probleem met Rocrail en/of de DR5000 (Firmware versie 1.5.5) van Digkeijs.
Zodra ik twee locs elk volgens een eigen dienstrooster laat rijden, ontstaat er een vertraging in het verwerken van de commando’s die horen bij de bezetmelders, waardoor locs te ver doorrijden tot op en over wissels, met aanrijdingen tot gevolg. Echter, wanneer de dienstroosters elk afzonderlijk uitgevoerd worden, stoppen de locs keurig op de bedoelde plek.
Hierbij mijn afbeelding van mijn testbaantje.

De details van mijn probleem:
Een loc (1) rijdt een dienstrooster een rondje met de klok mee, de volgende blokken: Bk_St_Bij -> Bk_Bcht_kort -> Bk_Bcht_lang -> Bk_St_Bij. Bij elke aankomst op Bk_St_Bij stopt de loc, volgens een enter (fb5) en in melding (fb8). Vervolgens triggert het dienstrooster zichzelf en herhaalt dit zich oneindig.
Een andere loc (2) rijdt volgens een ander dienstrooster en staat op een bepaald moment op Bk_St_hoofd, te wachten op het vrijgeven van Bk_Bcht_kort om te kunnen rijden naar Bk_Hv.
Wanneer Loc 1 Bk_St_Bij binnenrijdt om te stoppen bij fb8 vertrekt loc 2 vanuit Bk_St_Hoofd. Het lijkt erop dat doordat dit vertrek samenvalt met de enter en in procedure van loc 1 in het blok, loc 1 te laat zijn stopcommando ontvangt en pas op wissel sw3 stopt.
Wanneer het dienstrooster solo gereden wordt (onafhankelijk van welke lok volgens dat rooster rijdt), dan stopt de loc altijd netjes op (of vlak na) de juiste bezetmelder. Maar zodra ik de roosters tegelijkertijd activeer, reageert de loc in Bk_St_Bij veel te laat, waardoor de loc pas op of na de wissel stopt.
Herkent iemand dit probleem? En zou het aan de Rocrail software of server liggen of aan de DR5000? Het ligt volgens mij niet aan de locdecoders, aangezien het probleem zich voordoet met alle 3 mijn locs, maar nooit wanneer ik ze solo laat rijden.