Hallo,
Ik zoek de Fleischmann stripjes die op de draaistellen van rijtuigen gezet kunnen worden om stroom af te nemen.
Nu had ik een stel digikeijs stripjes liggen...maar die passen niet. Nokjes op de draaistellen gooien roet in het eten, waardoor
de digikeijs strips niet passen.
Maar zijn die Fleischmann stripjes los te koop? Of zijn er vervangers?
Groet,
Collin
contact stripjes binnenverlichting voor Fleischmann
-
Re: contact stripjes binnenverlichting voor Fleischmann
Collin,
Fleischmann P/N is 614912
Ik heb toendertijd deze gekocht maar deze blijken tijdelijk uitverkocht te zijn.
Fleischmann P/N is 614912
Ik heb toendertijd deze gekocht maar deze blijken tijdelijk uitverkocht te zijn.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Groet van Frank
Ik gebruik zelf ook de messing busjes zoals hierboven genoemd. Daarbij draai ik een wiel-as om zodat je in ieder wielstel beide rails aftapt. Dat zorgt voor minder onderbrekingen als de wagon over een wissel rijdt of anders een slecht contact heeft. De busjes zaag ik zelf af van een messing pijpje van 3mm doorsnede.
Tip: overweeg stroomvoerende koppelingen (bijvoorbeeld Peho).
Ik heb alle (!) locomotieven van stroomvoerende koppelingen te voorzien. Daarnaast natuurlijk de wagons zo veel mogelijk ook van stroomvoerende koppelingen en stroomafname op de wielen. Bijkomend voordeel is dat de verlichting niet meer flikkert.
Voorbeeld, ik heb een ICE van zeven wagens met alleen stroomafname in de locomotief en in de stuurstand. Alle wagons in het midden hebben geen stroomafname maar wel stroomvoerende koppelingen en verlichting.
Marco
Tip: overweeg stroomvoerende koppelingen (bijvoorbeeld Peho).
Ik heb alle (!) locomotieven van stroomvoerende koppelingen te voorzien. Daarnaast natuurlijk de wagons zo veel mogelijk ook van stroomvoerende koppelingen en stroomafname op de wielen. Bijkomend voordeel is dat de verlichting niet meer flikkert.
Voorbeeld, ik heb een ICE van zeven wagens met alleen stroomafname in de locomotief en in de stuurstand. Alle wagons in het midden hebben geen stroomafname maar wel stroomvoerende koppelingen en verlichting.
Marco
Marco
Digitaal spoor N met Z21 (voorheen DR5000) en Digikeijs modules.
Diverse Arduino's voor wissels en seinen. Zelfbouw DCC decoders.
Ook een paar DTS ground-detectie modules.
Aangestuurd door Koploper.
Digitaal spoor N met Z21 (voorheen DR5000) en Digikeijs modules.
Diverse Arduino's voor wissels en seinen. Zelfbouw DCC decoders.
Ook een paar DTS ground-detectie modules.
Aangestuurd door Koploper.
-
TrainOmatic heeft passende slepers in hun assortiment voor Fleischmann wagons met 1 sleper per draaistel.
Mocht het stroomafnemers zijn voor bijvoorbeeld dubbeldekkers, die aan de zijkanten van een draaistel geplaatst dienen te worden, daar zijn geen andere partijen die ze leveren dan Fleischmann zelf.
TrainOmatic heeft tegenwoordig een assortiment met slepers voor diverse merken en rijtuigen.
Mocht het stroomafnemers zijn voor bijvoorbeeld dubbeldekkers, die aan de zijkanten van een draaistel geplaatst dienen te worden, daar zijn geen andere partijen die ze leveren dan Fleischmann zelf.
TrainOmatic heeft tegenwoordig een assortiment met slepers voor diverse merken en rijtuigen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Dank allen voor de info! Kan ik wel wat mee!
Groet,
Collin
Groet,
Collin