Koppeling blijft omhoog staan

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Koppeling blijft omhoog staan

Bericht door HST »

Ben ik eindelijk in het bezit gekomen van een Brawa Gravita (analoge versie, geen mankementen) blijkt de werking van de koppelingen niet naar tevredenheid. Aangezien deze toch in de lijn- rangeerdienst ingezet moet worden is dat wel een probleem.

De koppelingen dalen niet bij het aan of afkoppelen en blijven omhoog staan.

Het zijn normale N-klauwkoppelingen in Nem355 schachten. De schachten bewegen en veren wel normaal. Ik denk dat ze wat te stroef in de schacht zitten maar is dat zo en wat zou de remedie zijn?

Groet, Erwin


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Koppeling blijft omhoog staan

Bericht door Bjor »

Met een speld wat siliconenspray aanbrengen kan misschien helpen.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Koppeling blijft omhoog staan

Bericht door HST »

Bjor schreef: 14 sep 2022 22:19 Met een speld wat siliconenspray aanbrengen kan misschien helpen.
Dank voor het meedenken. Het risico met vet/speay dat het juist meer weerstand geeft wil ik in eerste instantie vermijden. Heb daarom eerst maar eens de koppelingen van een willekeurig rijtuig (Fleischmann) in plaats van de Brawa koppeling in de nemschacht gedaan. ... Probleem opgelost! Dus de spray kan in de kast blijven staan.

Brawa koppeling in het rijtuig gedaan, bewegen voldoende. Wel iets stroever, maar dat niet hinderlijk.

Grts. Erwin


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Koppeling blijft omhoog staan

Bericht door Bjor »

Erwin,
Mooi dat het is opgelost. Overigens is siliconenspray niet vet, maar zorgt het voor een superglad en vochtwerend laagje. Maar van vocht heb je hier geen last.😊


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Plaats reactie