Het is mooi geweest!

Nieuwtjes, aankondigingen en aanbiedingen door N-Spoorstore-Freebit.nl

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Nijboer »

Geen goed bericht voor de N-spoorders, maar wel een heel goede beslissing.

Wat een raar idee dat die mooie snoepwinkel daar in Lochem er straks misschien niet meer is..
Ik kwam er ook altijd graag.
Veel respect voor jullie onderneming, eerste keer dat ik Freebit zag, was in het Luttikhuis in Deurningen.
Toen nog 2e hands materiaal, later via het buur-forum een soort poll of er interesse was in een
pure N-modeltreinzaak, dus ook nieuw materiaal. Toen de garage, de winkel bij de Avia waar toen mijn
oudste dochter nog door de winkel kroop, en later het huidige pand.
En niet te vergeten al die beurzen bij Bousema en de legendarische beurzen/tentoonstellingen
in de kerk. Ik mag toch hopen dat er opvolging gaat komen! Alle zaken hier in de buurt zijn dan weg
of hebben een zeer minimaal aanbod in N.

Ik kom zeker nog een keertje langs!

Groet,
Collin



tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door tv_man »

Dank voor jullie immense bijdrage voor de N-spoorhobby in Nederland en omstreken!

Ik heb het gevoel dat vooral het forum een community bijeen heeft gebracht waar menig hobbyist zich thuis voelt, hopelijk zal deze ondanks alles blijven bestaan.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door HST »

Hans en Ineke, gefeliciteerd met wat jullie in al die jaren hebben neergezet. Het pensioen is jullie van harte gegund!

Mvg Erwin


Gebruikersavatar

haverkatrans
Berichten: 273
Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
Locatie: Goor

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door haverkatrans »

Hoi Hans en Ineke,

Ik heb ooit een n spoor startset gekocht voor mijn zoon, eigenlijk bedoeld voor mij zelf. Toen ben ik in aanraking gekomen met freebit, lekker dicht bij ook, ik weet nog wel dat je thuis op alle tafels en ook bankstel kratten had staan met treinen. Ook heeft mijn zoon een keer deelgenomen aan een dioramawedstrijd ( derde prijs) Wat was het altijd leuk bij bousema en de grote kerk in het centrum van Lochem. Ook het steeds groter worden van de winkels was geweldig.
Het nieuws dat jullie gaan stoppen kwam best binnen. Ik begrijp het heel goed, maar zal de cappuccino en de leuke gesprekken zeer zeker gaan missen.
Ons gezin wenst jullie het alle beste toe, geniet in goede gezondheid van jullie welverdiende pensioen.
Het ga jullie goed

Fam. Haverkate uit Goor


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7367
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Krab »

Hoi H@ns en Ineke ,
geniet van het aanstaande pensioen en de vrijheid die jullie terugkrijgen .
Ik zelf zit al weer bijna 9 jaar thuis en ben door de hobby in aanraking gekomen met het Forum.
Ben een paar keer in de kerk en zelf nog in de garage aan huis met de vrouw geweest tijdens een vakantie.
Wij werden heel vriendelijk ontvangen ,
naderhand in Houten en Rijswijk waar je ook stond op beurzen altijd een praatje .
De service van je is uitstekend weet nog wel dat ik bij je dochter hier in Bergen op Zoom woonde een loc die je speciaal had meegebracht voor mij meebracht uit Lochem .
H@ns en Ineke het ga jullie goed in de toekomst en hoop dat het voor Ineke de gezondheid beter gaat zodat jullie nog kunnen genieten van jullie pensioen .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Hookies »

Hoi H@ns, Ineke en familie/medewerkers,

Hoewel de hobby al enkele jaren op een laag pitje staat, bewaar ik altijd wel goede herinneringen aan jullie. Als ik iets online bestelde, dan werd dat keurig verzorgd. Als ik iets zocht, dan werd er meegedacht en vaak kon ik dan op een beurs (meestal Houten of die paar keer in Hilversum) scoren. Ool voor een advies was er altijd tijd. Ik snap de situatie wel, hopelijk gaat het met de gezondheid van Ineke beter en kunnen jullie de komende jaren lekker onbezorgd gaan genieten. Tja, het forum? Ik hoop dat dat op een of andere manier wel kan blijven bestaan.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

59erke
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 jan 2021 11:59
Locatie: Oost Vlaanderen - Belgie

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door 59erke »

Dit zag ik ook niet aankomen, na het lezen van de mail begrijp ik jullie standpunten volledig. Anderzijds spijtig want hierdoor verdwijnt er een zaak met een groot aanbod voor de N rijders dewelke uit Belgié toch redelijk vlot bereikbaar was. Geniet van jullie pensioen en bedankt voor de service.


Belgisch N Spoor - Thuisbaan La Gleize TPIV - Collector reeks 59 NMBS

Grtjs Koen
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Jeroen »

Ja hallo!

Wat zullen we nou krijgen?! Er zomaar mee kappen? En wij dan???!!!!!11!1!?

Hans, Ineke, ik snap jullie volkomen. Dappere keuze, maar verstandig en volkomen terecht. Wel erg spijtig dat jullie tot dusver geen opvolging hebben weten te vinden. Want laat ook ik eens eerlijk en voor de verandering serieus zijn: die tent gaan we wel missen. Ook bij mij staat ‘Lochem’ synoniem aan gezelligheid, uitbreiding en pintransacties. Hopelijk kan dé N-spoor zaak van Nederland toch nog doorgang vinden….

Maar eerst en vooral hoop ik dat het de juiste keuze is en jullie nog lang van elkaar kunnen genieten zonder dat constante gemekker van mij of die bollenwagon en die 9-delige Koploper al geleverd is. Dat is echt wat waard.

Nou, tot binnenkort dan maar! Nog maar even een paar keer goed gas geven richting Lochem voordat het straks juni is.

All the best,

Jeroen

PS: dit forum laten we toch met z’n allen niet in de afvalbak belanden? Daar verzinnen we wel wat op!


Afbeelding

u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door u43hvs »

Ik gun Hans zijn pensioen, maar wat een verlies voor de Nederlandse N spoor wereld. Het assortiment in zijn webshop is nergens anders, in Nederland, zo groot.
Zo jammer dat een overname niet mogelijk is.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 884
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Mack »

wat moet ik hier nog aan toevoegen .



Mack


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door railrene »

Mack schreef: 14 jan 2024 15:46 wat moet ik hier nog aan toevoegen .
Mack
Niet veel. Ik ook niet. Ik bestelde online, heel jammer dat de goede webshop (daar kunnen anderen nog een puntje aan zuigen) verdwijnt. Om 'even ergens naar binnen te lopen' is MCH Hilversum iets eenvoudiger voor mij. Maar ook Jan daar stopt eind augustus om exact dezelfde redenen. Het aanbod wordt klein :(

Geniet van jullie pensioen straks!

René


Gebruikersavatar

Jelle
Berichten: 825
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Jelle »

Hallo Hans en Ineke,

Alles is hiervoor denk ik al wel gezegd.
Maar de E-mail kwam bij binnen als een bom en was een serieuze shock.

Uiteraard snap ik de behoefte in met pensioen te gaan, maar hiermee komt er wel een einde aam een iconisch instituut, de N-Spoor Store.
Een inspiratiebron voor heel de N-spoor wereld in Nederland (en daarbuiten) eindigt hiermee. Voor mij gaat er iets belangrijks verloren hiermee, ieder 'uitstapje naar Lochem' voor mij was altijd een geweldige ervaring, alsof ik heilige grond betrad. Nog slechts een half jaar zal ik die ervaring kunnen beleven.

De spookbeelden gaan nu al door mijn hoofd van al die dolenden N-spoorders, waar moeten die nu naartoe? Er is immers niets vervangend voor de N-Spoor Store. Wat ik ook onbegrijpelijk vind, is dat er geen belangstellende is voor overname. Als ik de capaciteiten had gehad, zou ik zeker een poging willen wagen. Alleen heb ik die capaciteiten helaas niet. Maar bovenal, ik ben Hans niet, met zijn uitstraling en zijn onmetelijke liefde voor de N-spoor en mijn vrouw is geen Ineke. Dus is dat geen optie.

Toch wens ik Hans en Ineke en de kinderen en kleinkinderen alle geluk en plezier voor de toekomst. Jullie zullen na het komende half jaar zeker niet vergeten worden.


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5086
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Toch 1 kritische vraag van mijn kant, waarom moet een moderator van dit forum( geen idee of dat voor allemaal geld) via facebook vernemen dat je stopt H@ns? Lijkt me toch zin vol bij zo'n ingrijpende beslissing waarvan je weet dat het voor heel veel opschudding en onrust zorgt het moderator team van te voren in te lichten. Zodat toen je het nieuws de wereld in bracht er ook gelijk duidelijkheid gegeven kon worden wat dat betekend voor ons forum.

Ik zou graag dat je hier in wat duidelijkheid schept.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2341
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door H@Ns »

Michiel,

Hoezo, er is nergens geschreven dat ik met het forum stop?
Dat komt wel, maar had ik nog even uitgesteld voor mezelf.
Maar intussen lopen er wat gesprekken hierover.
Jullie hoeven niet bang te zijn dat het forum gaat verdwijnen.
Wordt vervolgd en tot die tijd rustig blijven.

Groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5086
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik zei ook niet dat het forum stopt maar als je aankondigd met de winkel te gaan stoppen is het heel logisch dat 90% zich gelijk afvraagd; "en het forum dan?".

Dus fijn dat je met deze reactie de zorgen van vele hierover nu weg neemt :Thumb

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Riem
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Riem »

Ben de laatste jaren bij jullie met veel tevredenheid vaste klant geweest, en het verdwijnen van de N-spoorstore gaat echt een gat achterlaten in de Nederlandse markt. Niet alleen qua professionalisme maar ook qua aanlevering van speciale (kleinere) merken. Hopelijk komt er toch nog iemand die jullie levenswerk wil voortzetten. Maar jullie wens ik een fijn en welverdient pensioen toe. Het genieten van het leven na het werk is belangrijker dan wat dan ook.



Victor
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 dec 2014 22:30
Locatie: Vlissingen

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Victor »

Dat was/is even schrikken.

In de winkel ben ik nog nooit geweest. Net te ver vanuit Vlissingen maar online des te vaker besteld. Misschien vaker dan me lief was. Alternatieven zijn er wel maar het aanbod en de service zullen zeker niet op zo’n hoog niveau zijn.

Alvast bedankt voor alle service en ga vooral genieten!



Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Roadman »

u43hvs schreef: 14 jan 2024 12:39 Ik gun Hans zijn pensioen, maar wat een verlies voor de Nederlandse N spoor wereld. Het assortiment in zijn webshop is nergens anders, in Nederland, zo groot.
Zo jammer dat een overname niet mogelijk is.
Nou…… Ik begrijp het sentiment. Maar in Heerhugowaard staat toch echt een modelspoor winkel die de grootste van ons land is, met reparatie afdeling en, op een hele grote bovenetage, een gigantische modelbaan die geregeld te bewonderen is met al,es wat rijden kan ( zoals afgelopen zaterdag)

Natuurlijk jammer als de zaak stopt, - heb er zelf nooit wat gekocht - , maar er zijn er nog genoeg.

Groetjes, Fred


Gebruikersavatar

william
Berichten: 1199
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door william »

Dat was even schrikken, maar aan alle dingen komt een eind.
We gaan jullie zekker missen in de modeltreinwereld, want het is/was niet niks wat jullie neergezet hebben.
Geniet van jullie welverdiende pensioen en al het andere natuurlijk.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Ronald2016 »

Roadman schreef: 15 jan 2024 11:27 Nou…… Ik begrijp het sentiment. Maar in Heerhugowaard staat toch echt een modelspoor winkel die de grootste van ons land is, met reparatie afdeling en, op een hele grote bovenetage, een gigantische modelbaan die geregeld te bewonderen is met al,es wat rijden kan ( zoals afgelopen zaterdag)

Natuurlijk jammer als de zaak stopt, - heb er zelf nooit wat gekocht - , maar er zijn er nog genoeg.

Groetjes, Fred
Moest hard lachen om deze reactie, maar me ook inhouden. Maar het is een wereld van verschil in hoe ik werd behandeld als klant.
Maar dan mag het qua oppervlakte de grootste winkel hebben, en in mijn ogen weinig N, dan nog ga ik er niet meer heen.

Ineke en Hans, Geniet van jullie welverdiende pensioen en (vrije) tijd.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Paul_DMV »

Hans, Ineke,

Heel erg jammer dat er een eind komt aan jullie fantastische winkel, webshop en beursstand! Altijd de huisleverancier geweest van onze modelspoorclub. We gaan die oranje shirtjes zeker missen op de beurzen! Hopelijk zien we jullie in de toekomst nog eens als bezoekers!

Bedankt en geniet van jullie welverdiende pensioen.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3018
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Ron »

Hans en Ineke,

Goed besluit, pak je rust en geniet.

het gaat jullie goed.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door FidOo »

Hans, Ineke,

Ook vanuit mijn kant, bedankt en geniet van jullie pensioen, hopelijk lang en in alle gezondheid!

Uiteraard hoop ik dat de winkel een opvolger krijgt al vermoed ik dat dit waarschijnlijk zeer lastig zal zijn.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Norbert
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2015 18:36
Locatie: Enschede

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door Norbert »

Beste Hans en Ineke,

Een begrijpelijke keuze, maar wel heel jammer. Ik moest het echt even laten bezinken. Jullie hebben zoveel betekend voor N-spoor in Nederland en zijn zo’n vast onderdeel van de hobby, dat wordt een groot gemis.

Een vriendelijke groet,
Norbert


Mijn grote baan: Amenerbaan
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Gebruikersavatar

8811
Berichten: 161
Lid geworden op: 04 mar 2021 21:03
Locatie: Midden Brabant

Re: Het is mooi geweest!

Bericht door 8811 »

Hoi Hans en Ineke,

Verstandig en moedig besluit, jammer voor ons N-spoorders.
Bedankt voor de goede service en klantvriendelijkheid.

Hopelijk komt er alsnog een opvolger, wie weet, zou fijn zijn voor ons maar ook voor de overige medewerkers.
Hans en Ineke geniet straks van jullie pensioen. Het is jullie gegund.

Gr. Maarten


Maarten
Plaats reactie