Roco BR 144

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2021 18:40

Roco BR 144

Bericht door Wouter »

Geachte forum leden,
Ik heb een Roco BR 144 deze heb ik voor een zacht prijsje overgenomen met de wetenschap dat hij niet liep ,ik heb thuis stroom op de bijgevoegde afbeelding met rode pijl gezet en toen liep de motor,daarna heb ik stroom wederom op de loc gezet te zien op de tweede foto en toen liep de motor ook.
Nadat ik dat heb onderzocht heb ik de loc op mijn baan gezet en toen via de trafo stroom gezet op de baan (analoog) maar doet hij niks kan mij iemand vertellen wat hier fout gaat Mvg Wouter.


Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1022
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Roco BR 144

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

De meting van je maakt onderling geen verschil omdat een printbaan van het ene naar het andere (meet) punt loopt. Ik denk gezien je opmerking dat je moet gaan kijken naar de draaistellen, hoe de stroom daar wordt doorgegeven en hoe de draaistellen zijn verbonden met de rest van de locomotief. Daarnaast zit er een schakelaar op de print voor waarschijnlijk bedrijf via rails of bedrijf via bovenleiding. Die ontbreekt nu en wordt er dus geen stroom doorgegeven.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

FidOo
Berichten: 5677
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Roco BR 144

Bericht door FidOo »

Zonder kapje gaat de lok nooit rijden. Het gat wat je rechts in het midden van de print ziet hoort de omschakelaar van de bovenleiding in te drukken. Als die ontbreekt dan heb je simpelweg geen spanning naar de lok.

Mocht die schakelaar volledig ontbreken dan is het een kwestie een doorverbinding maken. Zie het plekje met de groene stip
Afbeelding


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2021 18:40

Re: Roco BR 144

Bericht door Wouter »

Hallo Heren Joop en Joost bedankt voor het meedenken ga hier mee bezig.
Mvg Wouter.


Plaats reactie