Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dit diorama zit al enkele jaren in de planning en nu is er XPS schuin voor de onderbouw.
Afbeelding

Dit station bestaat uit een halte aan de 3kv WAE lijn Neu Dalhausen Imherloher Bf.-Ohstein Hbf en daarnaast het eindpunt van een toeristische spoorlijn met depot. De Dalhauser Dampf Bahn heeft daar z'n eindpunt, depot en stukje museum is de bedoeling. Ik ben op basis van het oorspronkelijke bedacht sporenplan gister avond nog wat gaan uitleggen om te kijken hoe het uit komt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hierbij komen een aantal punten naar voren die wat minder bevallen. Ik neem van Harry/traiNiac depot aankleding over en met deze lay-out heb ik te weinig ruimte om een aangekleed depot te maken. Verder lopen de sporen parallel aan de randen van het diorama en dat wil je juist vermijden.

Dus vanmorgen een nieuwe schuine opzet gemaakt en dat bevalt beter en geeft meer mogelijkheden en oogt interessanter:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de rails definitief ligt ga ik het sporenplan aanpassen want dat heeft tot die tijd nog niet heel veel zin.

Ik ga nog niet direct vol aan dit diorama bouwen. Ik verwacht dacht dat ergens richting de zomer gaat worden. Als eerste zal ik de draaischijfput moeten maken omdat daar alles op aansluit en van afhankelijk is.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1094
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door bpieters »

Die schuine variant is inderdaad mooier.
ik ben benieuwd naar de verdere uitwerking.



FidOo
Berichten: 5658
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door FidOo »

Flinke maat diorama voor jouw doen Michiel.

Ik ben er erg benieuwd naar! Blijft een mooi onderwerp zo'n Bahn werk!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7413
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door Krab »

Op zo'n plaat had ik een kerstlandschap gemaakt is wel makkelijk te snijden en voordeel je kun er overal makkelijk bij .
Dus hier ga ik je ook weer volgen Michiel .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

sprui811
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 sep 2023 21:28
Locatie: Made

Re: Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door sprui811 »

Ik ben weer reuze benieuwd wat voor moois hieruit gaat komen . Het is wel iets groter dan normaal is het niet ? :)


Smile, life is too short to be sad
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5102
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Bedankt voor alle reacties, bijzonder groot is dit diorama niet. Ik heb er al zat van dit formaat gebouwd alleen heb ik niet zoveel ruimte om dit formaat kwijt te kunnen. Daarnaast kan je ze ook niet zomaar weggeven, dus voor anderen kan ik dit formaat alleen in overleg bouwen. Dit is het laatste diorama van 85x30cm dat ik voor mezelf kan bouwen en er is nog 1 schap waar een 60x30cm diorama op kan. Neu Verlar Mitte en het Klooster diorama zijn de 2 echt grote die ik gebouwd heb of nog aan het bouwen ben.

De schuimplaten zitten op elkaar en de opening voor de draaischijf is uitgesneden. Daarna heb ik alles weer even terug in de vitrinekast gezet want ik heb hier al 4( eigenlijk 5) diorama's in aanbouw staat dus dat moet eerst af om ruimte te krijgen.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7413
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door Krab »

Mooie kast voor de opslag van je modules Michiel .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Diorama ND Holbeinplatz Bf.

Bericht door Hoontje »

Deze wordt ook weer interessant zo te zien Michiel! Ik blijf volgen. Een Bahnwerk blijft toch de droom om ook hier eens te gaan bouwen... Ooit... :mrgreen:

Groetjes,

Hoontje


Plaats reactie