Hallo N-fans,
heeft iemand afbeeldingen van de Duitse variant van de oersik? BMAG Schwarzkopf heeft deze in 1927 of 1928 gebouwd in opdracht van de NS (ik meen naar NL ontwerp). De afbeelding die ik daarvan ken heeft geen dak. Maar ik zoek nu afbeeldingen van de Duitse varianten daarvan, gebouwd door BMAG Schwarzkopf (V 6004-6009), Deutz (V 6010-6012) en Windhoff (V 6013-6015) in 1930. Tussen haakjes heb ik de loknummers vermeld zoals ze oorspronkelijk waren en die in 1931 werden gewijzigd in de bekendere Kö nummers.
Mogelijk zijn afbeeldingen van dergelijke duitse varianten zonder dak in boeken of tijdschriften over de Sik opgenomen, maar ik ben bepaald geen kenner van literatuur over NL spoorwegen. Of misschien heeft iemand het standaardwerk van Duitse kleinlokomotieven in de kast staan? Dat heb ik zelf niet en wordt weliswaar soms antiquarisch aangeboden, maar dan voor prijzen die mij iets te bar zijn. Dit is het werk wat ik bedoel.
De enige afbeeldingen die ik ken zijn van V 6012 (Deutz) en V 6013 (Windhoff), maar die hebben allebei een dak. Misschien dat een van de N-fans die me hieraan kan helpen?
Duitse variant van de oersik
Re: Duitse variant van de oersik
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Duitse variant van de oersik
Fijn, dankjewel Wilco! Dit is een typische Schwarzkopf machine. De lage instap zag er bij de Deutz kleinloks iets anders uit. Mocht je nog wat tegenkomen, heel graag!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer