Arno stelt zich voor

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Mctrain

Arno stelt zich voor

Bericht door Mctrain »

Hallo iedereen!

Zoals het onderwerp doet vermoeden, ik ben Arno. 33jaar en sinds een jaar of 4 fanatiek modelspoorder. Voor beroep ben ik Hoofdmaatvoerder bij een bouwbedrijf. Heb al vele hobby's gehad, zoals karten/ snowboarden/ mijn hondje enz. Maar de laatste jaren redelijk fanatiek aan het modelsporen, heerlijk ontspannend voor mij

Heb heel vroeger (jaar of 8) een paar start sets van pa en ma gekregen van fleishman(Ho). Nooit echt een vaste baan van gemaakt, en binnen een jaar stond alles op zolder.
4jaar geleden heb ik het baantje eens opgezet voor mijn neefje (toen 3). Dankzij hem heb ik het virus gekregen van modelbouw. Begon met een huisje te kopen, en al snel lag daar een mooi leuk baantje waar mijn neefje en ik uren mee hebben gespeeld. Baantje zelf was maar 2,40m bij 1,20m, maar had verrassend veel rails erop, bergjes enz. enz. Deze baan heb ik toen opgebouwd bij zijn opa en oma, en daar speelt ie nog iedere week mee!

Nu wilde ik zelf thuis ook een leuk baantje maken, maar gebrek aan ruimte was het er nooit van gekomen. Tot nu!

Heb inmiddels een kamertje over (niet veel ruimte maar goed). Doordat ik Kerst en wintersport een super mooie tijd vind (behalve om te werken dan), kwam ik op het idee om een wintertafereel te gaan maken welke ik op mijn dressior in de huiskamer wil zetten, tijdens deze donkere dagen, en zomers gewoon boven op het kamertje wil stallen (knutselen).
Heb al een baanplannetje bedacht, en rails gekocht ervoor. Bedoeling is dat alles op maar 0,60m bij 1,80m komt, met een winters sfeertje, zoals skipiste, ijsbaantje etc. etc. (had al een mooi voorbeeldje gezien hier op het forum, mijn dank daarvoor).

Bedoeling is om samen met mijn neefje (inmiddels 7) alles samen te maken, deze is ook al helemaal gek van de treinenhobby. Had al een stationetje en kerkje erbij gekocht, en heeft deze (met klein beetje hulp van mij) prima inelkaar gezet.

Als deze baan klaar is, wil ik mischien nog een baantje maken voor de zomerperiode welke ik dan weer op dressior ga zetten. Probleem is alleen om deze baan de trap op te krijgen zonder dat alles ervan af valt!

Groeten,

Arno

henry

Re: Arno stelt zich voor

Bericht door henry »

arno welkom op het forum en veel kijk en lees plezier

groetjes henry

shoven

Bericht door shoven »

Welkom op het forum Arno. Lees ik nu goed dat ook H0 hebt?

En wat is een hoofdmaatvoerder? Moet jij kijken of alles past?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Mctrain

Bericht door Mctrain »

shoven schreef:Welkom op het forum Arno. Lees ik nu goed dat ook H0 hebt?

En wat is een hoofdmaatvoerder? Moet jij kijken of alles past?
Hoi Shoven,

Ja ik heb ook Ho, deze baan staat vanwege ruimte gebrek bij mijn pa en ma, daar is deze toen ook opgebouwd, omdat mijn neefje daar vaak deed logeren. Helaas geen plek voor Ho baan.
Had eerst wel een leuke kamer leeg staan, maar deze is inmiddels weer anders ingericht. Daarom ga ik nu een N-baan maken.

Jep, moet kijken of alles past. Ik ben een soort landmeter, alleen dan in de bouw, met van die instrumenten (zal niet technisch worden). Hiermee moeten er maten uitgezet worden, en bouwelementen ingemeten worden. Wij zorgen ervoor, dat torenflats ed. waterpas omhoog gaan, en niet scheef, althans dat proberen we natuurlijk.

Groeten,

Arno

spoor65

Bericht door spoor65 »

Arno,

Welkom, en durf nu al bijna te zeggen, over een paar maand zeg jij niet meer helaas geen ruimte voor H0, maar zeg je, heerlijk dat N-spoor, met zoveel mogelijkheden op mijn beschikbare ruimte.

Als je eenmaal weet wat je er aan hebt, ga jij zelfs straks met meer ruimte niet meer terug naar H0, maar gewoon lekker een grote N-spoor baan maken.

veel plezier met de hernieuwde hobby.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Mctrain

Bericht door Mctrain »

spoor65 schreef:Arno,

Welkom, en durf nu al bijna te zeggen, over een paar maand zeg jij niet meer helaas geen ruimte voor H0, maar zeg je, heerlijk dat N-spoor, met zoveel mogelijkheden op mijn beschikbare ruimte.

Als je eenmaal weet wat je er aan hebt, ga jij zelfs straks met meer ruimte niet meer terug naar H0, maar gewoon lekker een grote N-spoor baan maken.

veel plezier met de hernieuwde hobby.

Mvg

Freddy
Hoi Freddy,

Klopt helemaal wat je zegt! Begint nu al, was toevallig vandaag bij de Ho baan geweest, om te kijken of er nog wat spullen tusse de oude dozen zaten welke ik kon gebruiken, en toen ik die treintjes en rails zag, dacht ik gelijk WOW wat zijn die dingen groot! Terwijl ik het toen al klein vond. Vind de stoomlocs die ik had, wel zeer mooi met wat ik nu heb, details goed zichtbaar, maar geod, dat was ook een loc met echt alles erop en eraan, heb nu nog maar een stoomloc van de startset, de DB 65, al zegt mij dat niet zoveel, als ik straks weer een trein bij ga kopen, kijk ik naar hoe deze er uitziet, en niet naar waar deze vandaan komt enzo.

Groeten,

Arno

Plaats reactie