Nieuw lid: Cybertinus

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Cybertinus

Nieuw lid: Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Hallo allemaal,

Mijn nickname is Cybertinus. Op andere fora en websites op internet gebruik ik die naam ook, misschien dat je me daarvan kent, hoewel dat vooral ICT gerelateerde fora zijn.

Ik ben een man van 24 jaar. Ik ben nu sinds 2 jaar weer bezig met de modeltreinhobby. Eerst alleen op de modelspoorvereniging waar ik toen lid van werd (Baroniespoor), maar sinds begin dit jaar ben ik ook thuis begonnen en ben ik m'n eigen verzameling aan gaan leggen.
Jaren geleden (toen ik een jaar of 12 was) was ik ook bezig met de modelspoorhobby, maar daar ben ik toen mee gestopt. Ik was toen ook lid van een modelspoorvereniging. Die vereniging is vorig jaar gefuseerd met Baroniespoor.

Mijn intresses binnen de modelspoorhobby liggen vooral bij het technische vlak. Bij Baroniespoor was net begonnen aan een grote technische verbouwing van de baan toen ik er lid van werd. Het blokkensysteem Van Meeckeren werd eruit gehaald en Dinamo werd erin gezet. Dat solderen en de computer inregelen trok mij wel, dus toen ben ik lid geworden van de vereniging.

Die technische interesse is vanuit mijn achtergrond ook wel te verklaren. Ik ben nu net klaar met een HBO studie technische informatica. Thuis doe ik ook erg veel met computers en computernetwerken, dat is een andere hobby van mij.

Mijn verzameling modeltreinen is nog niet heel erg groot (begin dit jaar heb ik mijn eerste locomotief en wagonnetjes gekregen), maar hij is wel aan het groeien. Op het moment heb ik 3 locomotieven (een elektrische loc (BR101), een stoomtrein (BR39) en een diesel (BR212)), 6 goederenwagonnetjes (voor achter de diesel) en 2 stammetjes personenrijtuigen (1tje voor achter de elektrische loc, 1tje voor achter de stoomtrein).
Thuis ben ik niet bezig met een vaste baan, maar ik heb wel een Kato Unitrack baan liggen die ik wel eens opbouw (voor degene die het iets zegt, ik heb de sets M2, V1, V5 en V7). Dat is een dubbelspoorovaal van 240 x 80 cm, met in beide ovaaltjes nog een inhaalspoor. De 2 ovaaltjes zijn op 1 punt met elkaar verbonden dmv. een siccors crossing.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het vanzelf :).

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Thrilly

Re: Nieuw lid: Cybertinus

Bericht door Thrilly »

Welkom,

misschien leuk om zo nu en dan eens je bevindingen van de club te posten met wat fotos altijd leuk voor de mede spoorders.

Rory

(n-spoor website met project volgt)

Krab

Bericht door Krab »

Welkom op het N-forum ,Cybertinus .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Cybertinus, leuke nickname :D

Welkom op N spoor forum.
Ga je ook eenbouwverslag presenteren met veel fotowerk.
Daar zijn we hier dol op. ;)
Veel plezier en sucses toegewenst.
Als er vragen zijn, dan horen wij het graag. ;)

Martin de Deugd

Onderwerp starter
Cybertinus

Als ik aan een baan bij mij thuis ga beginnen, dan ga ik zeker wel een baanplan en een fotoverslag plaatsen. Maar dat zal voorlopig nog niet gaan gebeuren. Ik woon nu nog bij mijn ouders, maar ik ben voorzichtig aan het sparen om op mezelf te gaan wonen. Nu thuis een baan beginnen is dus niet handig. En als ik net op mezelf woon, wordt m'n geld eerst daaraan uit gegeven (een bank is dan belangrijker dan een nieuwe trein ;)). Daarna kan ik daaraan eens gaan beginnen, mits ik de ruimte heb waar ik dan woon. Reken dus op nog minstens een jaar voordat dat gaat gebeuren ;).

Dat Kato Unitrack baantje wat ik nu heb, heb ik alleen maar zodat mijn treintjes af en toe kunnen rijden. Ze alleen maar in een doos laten liggen vind ik ook zo zonde. Bij de modelspoorvereniging hebben we geen clubruimte. We zitten elke dinsdagavond in het Turfschip in Etten-Leur, maar daar mag niets blijven staan. Dan is z'on baantje wel handig om wat treintjes te kunnen laten rijden. Dat is binnen een avond goed op te bouwen en af te breken.

Een filmpje van mijn Unitrackbaantje staat hier: http://www.cybertinus.nl/temp/P1040338.MOV

Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Jos

Bericht door Jos »

Welkom op het forum cybertinus.

Groetjes,
Jos

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Bouwe »

Welkom!

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Spoor 9 mm

Bericht door Spoor 9 mm »

Welkom op dit forum!

WimC

Bericht door WimC »

Hoi Cybertinus.

Welkom. Als je geen ruimte hebt voor een baan, kun je misschien wel al iets met modulebouw gaan doen, zodat je als je ruimte hebt daar op voort kunt borduren.

Groeten,
Wim

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Cybertinus

Ja, daar is wat voor te zeggen. Dan je sneller beginnen met het daadwerkelijk bouwen ed. Echter wacht ik toch liever af. Ik kan nu wel wat gaan maken, maar dan pas je dat toch altijd aan, aan de ruimte die ik uiteindelijk heb. Dan vind ik het prettiger om echt op die ruimte te wachten en dan een plan te maken wat in die ruimte past. Ik denk dat je dan beter gebruik gaat maken van die ruimte en dus tot een mooier resultaat kan komen.

Maar ik houd m'n ogen en orgen zeker wel open en als ik leuke ideeën tegen kom, dan onthoud ik die of schrijf ik die alvast op oid.

Plaats reactie