Ervaring Schaal Treinen Huis

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1028
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Geen idee of dit hier hoort, maar kan ook geen ander forum topic vinden waar het beter past.
Schaal Treinen Huis is voortgekomen uit het Treinenhuis, destijds een begrip in Amsterdam. De eigenaar is de huur van het pand opgezegd omdat een investeringsmaatschappij het hele blok plat gaat leggen en er dure appartementen gaat bouwen. Dat was het idee zo begin dit jaar. Ze zouden verhuizen naar Purmerend, ik heb het idee dat dit ook is gebeurd.

Vandaag ben ik naar het adres gereden in Purmerend. Ergens op een industrieterrein op de tweede etage zijn ze samengegaan met modelbouw ed en het heet nu Modelplaza. Het is een grote winkel geworden waar alles krap op elkaar staat. Ik kon zo 123 niet de hoek met de treinen vinden dus ben wat door de winkel gewandeld, terug bij de kassa werd mij verordonneerd of ik mijn rugzak even wilde inleveren. Denk het even niet. Kennelijk heeft meneer er geen vertrouwen in, dan heb ik ook geen reden hem te vertrouwen. Of ik dan maar de zaak wilde verlaten. Zo gedaan, hoe die treinentent eruit ziet geen idee, zover ben ik niet gekomen. Dan maar geen handel. Ik ben door de (vorige?) eigenaar al een keer bedonderd (een karretje in een Arnold doosje bleek achteraf geen Arnold karretje te zijn), had ik maar beter moeten opletten denk ik dan. Met het feit dat hij ongeveer 20% te duur is heb ik vandaag de link geschrapt. Hij is een klant kwijt en vandaag € 400,= misgelopen. Wat ik wilde halen kom ik nog wel tegen in Houten.

Dus je mag er naar binnen, maar zonder tas of zo.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Zolderspoor
Berichten: 810
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Zolderspoor »

Joop,

Volgende keer gewoon naar H@ns. Is wellicht iets verder rijden (ik weet je woonplaats niet) maar daar is de ontvangst, de sfeer en de collectie precies het tegenovergestelde.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Robert_N-Nm »

Wel even op de website kijken of ze open zijn, ze hebben soms beursen en evenementen en dan is de showroom gesloten en uiteraard gaat H@ns wel eens op vakantie ;) Zeker als het een reis is dan is het zonde als je voor een dichte deur komt te staan omdat H@ns in Utrecht uithangt of zoiets.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Maurits71 »

Beste Joop.

zonder jou integriteit in twijfel te trekken.

Helaas leert de ervaring dat een deel van de kleptomanen die nette meneer van oudere leeftijd is , waarom heb je niet gewoon je tas gegeven en gevraagt waar de treinen afdeling was.

Ik snap echt nooit waarom mensen hier zo'n probleem van maken, als je niets te verbergen heb kan je toch gewoon meewerken.

( of doe je dit op een vliegveld ook ?? )

buiten bovenstaande vindt ik het jammer dat een winkel die zich nu niet kan verdedigen in een negatief daglicht wordt geplaatst.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1028
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Beste Maurits,

Zoals te doen gebruikelijk ben je ook nu grof gebekt, snap je niet waar je het over hebt en snap je al helemaal niet waarover het gaat.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Maurits71 »

Tja volgens mij was ik redelijk netjes, ik zeik tenminste niet iemand af die zich niet kan verdedigen, maar goed ook voor jou geldt net als voor dinges dat sinds jullie hier lid zijn het forum kwa sfeer is verandert.

Ik moet me er maar bij neer leggen denk ik dat de gezelligheid is verdwenen en dat zeuren, zeiken, zanniken en onzin vertellen schering en inslag wordt.

ik wens je een fijne avond toe.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

daan 1946
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door daan 1946 »

Joop

Hier bij ons in frankrijk in de grote winkels kom je niet binnen met rugzakken of andere tassen, dien je
af te geven aan de bewaking en krijg je een nummertje. Als je bijvoorbeeld ergens anders wat hebt gekocht
en je komt met een papieren of plastic zak aan, wordt deze dicht geniet en er komt dan een zegel op.
De winkeliers hebben het al moeilijk genoeg en er wordt al genoeg per ongeluk meegenomen, dus de winkeliers
zijn hun aan het verdedigen. Niks bijzonders. Als je niks te verbergen hebt geef je de tas toch af of laat ze er inkijken.
Als je dat niet wil ben je gewoon niet meer welkom.

groetjes

Daan


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825

Liverpool Nspoor
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:00

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Liverpool Nspoor »

Zaunkönigs Bahn schreef:Beste Maurits,

Zoals te doen gebruikelijk ben je ook nu grof gebekt, snap je niet waar je het over hebt en snap je al helemaal niet waarover het gaat.

Groeten,
Joop
Inhoudelijk ga ik me niet mengen in deze discussie. Maar wat heeft Maurits in zijn post verkeerd gezegd? :?: :?: :?:


Groet,

Jeroen
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2361
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door H@Ns »

Ik weet niet of het aan het weer ligt, misschien slechte vakantie gehad. Maar er zijn er een aantal die hun frustraties niet kwijt zijn geworden. Jammer, maar graag de frustraties ergens anders af reageren.

Mijn verzoek is om terug te gaan naar het onderwerp.
Waarvoor alvast dank.

Groet,

Hans :D

P.s. Vakantie zit erop morgen weer naar huis.


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4493
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door spoor65 »

het valt idd niet altijd mee Hans,

maar natuurlijk heb je gelijk als het gaat om:

http://www.youtube.com/watch?v=vHfrgwqkEMs

Alleen, soms, heel soms, komen er types langs, waar bij het verdraaid lastig is om uit te voeren.

m.v.g.

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Rtoonen
Berichten: 322
Lid geworden op: 30 jun 2013 19:43
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Rtoonen »

Ik ben hier onlangs ook geweest en werd alleraardigst ontvangen, kreeg meteen koffie aangeboden. Helaas verkopen ze zeer weinig n-schaal. Het samengaan met STH zal daar niet veel aan veranderen ben ik bang.
Als je dicht in de buurt van Amsterdam iets zoekt is Harlaar in Badhoevedorp een prima adres. Zeer groot (N) assortiment.

Rob


Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door martinb »

Kan zo een aantal winkels noemen waar ik niet meer kom, gun de NL ondernemer zeker mijn centen, prima als dat zelfs iets meer is dan de internet / D conculega's maar dan verwacht ik wel een normale service en benadering. Maar het niet naleveren van onderdelen (komt binnen een week bij u meneer, maar is er nog nooit ook niet na nabellen), belachelijke prijzen waar geen cent af kan, artikelen die al jaren op ebay staan (letterlijk) niet leveren want "ze moeten nog geproduceerd worden" (zeker....) en je klant geen cent aandacht geven zijn killers.

Op zichzelf kan het een keer een incident zijn, dus geef ze allemaal een 2e en max een 3e kans, daarna is het klaar. Dan maar naar een andere ondernemer die wel zijn werk doet. Ja, snap dat 25 euro voor een ondernemer wellicht niet veel is, maar voor mij is het soms een enorme berg geld.

Och, niet druk om maken, gewoon naar een goede ondernemer gaan en die wel je centen gunnen. Zo simpel werkt het. Maar idd... soms... :cry: Echt jammer.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

piksov
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door piksov »

oei... bedankt voor de info ...

Dus ik had lang kunnen zoeken naar schaal treinen huis in Amsterdam....

Was dat dan de laatste treinenwinkel van Amsterdam?

Guus


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Robert_N-Nm »

Volgens mij alleen nog de Marklin winkel nabij het WTC in Amsterdam Zuid.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Rtoonen
Berichten: 322
Lid geworden op: 30 jun 2013 19:43
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Rtoonen »

En een winkel in de Zocherstraat. Nooit binnen geweest. Zijn dicht op maandag tm woensdag.

Rob


Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5139
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Rtoonen schreef:Ik ben hier onlangs ook geweest en werd alleraardigst ontvangen, kreeg meteen koffie aangeboden.
Die zelfde ervaring heb ik ook, ik werd ook verzocht mijn rugzak ergens bij de toonbank te parkeren. Ik was persoonlijk daar allang blij helemaal toen ik zag hoe smal de gangpaden waren. Het niet dragen van rugzakken heeft trouwens niks met diefstal te maken zo hebben ze mij toen verteld maar meer met het evt. omstoten van vitrines wat al wel eens gebeurd schijnt te zijn. Het gezeur wat ze daar aan overhielden hebben ze geen zin in en daar zit ik als klant ook niet op te wachten en een ongelukje is in veel hele volle winkels zo gebeurd daarom dump ik waar mogelijk mijn rugzak ook zo snel mogelijk.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1028
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

daan 1946 schreef:Hier bij ons in frankrijk in de grote winkels kom je niet binnen met rugzakken of andere tassen, dien je af te geven aan de bewaking en krijg je een nummertje.
Ik heb geen verstand van Frankrijk. Zal het onthouden voor als ik onverhoopt daar verzeild raak.
daan 1946 schreef:Als je niks te verbergen hebt geef je de tas toch af of laat ze er inkijken. Als je dat niet wil ben je gewoon niet meer welkom.
Ik heb niks te verbergen, kijken mag ook, maar ik ga niet mijn autopapieren, tomtom, portemonnee en twee ipads afgeven. Bovendien heb ik een ipad nodig voor het opzoeken van gegevens als ik wat zie wat niet op de site staat.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1028
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

piksov schreef:oei... bedankt voor de info ...

Dus ik had lang kunnen zoeken naar schaal treinen huis in Amsterdam....

Was dat dan de laatste treinenwinkel van Amsterdam?

Guus
Beetje verwarrend is dan weer wel dat het oude adres nog steeds genoemd wordt op de site, op mijn mail wordt niet gereageerd.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1028
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Harlaar Badhoevedorp

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Rob,
Rtoonen schreef:Als je dicht in de buurt van Amsterdam iets zoekt is Harlaar in Badhoevedorp een prima adres. Zeer groot (N) assortiment.
Bedankt voor de tip, wat ik een beetje jammer vind is dat ik geen idee heb wat ze hebben. Op de site wordt je niet veel wijzer.

Groeten,
Joop


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Rtoonen
Berichten: 322
Lid geworden op: 30 jun 2013 19:43
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Rtoonen »

Klopt, je moet echt naar de winkel daar staat ontzettende veel, ook gebruikt.


Rob


Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door shoven »

Liverpool Nspoor schreef:
Zaunkönigs Bahn schreef:Beste Maurits,

Zoals te doen gebruikelijk ben je ook nu grof gebekt, snap je niet waar je het over hebt en snap je al helemaal niet waarover het gaat.

Groeten,
Joop
Inhoudelijk ga ik me niet mengen in deze discussie. Maar wat heeft Maurits in zijn post verkeerd gezegd? :?: :?: :?:
Mij ontgaat het ook, maar Joop kan dat vast wel vertellen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zonder goed verhaal zo'n reactie plaatst.
Maar hou het een beetje leuk met z'n allen. :|

Los daarvan ben ik ook wel eens bij deze winkel geweest, met rugzak ;) . Aanbod was erg mager inderdaad, er zijn veel betere adressen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Paul B »

Da's toch wel bedroevend, dat er in Amsterdam geen fatsoenlijke treinenzaak te vinden is. Ik zou bijna mijn baan opzeggen en er eentje gaan openen...


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Jeroen »

Yep, en in Lochem hebben ze weer geen vliegveld.... :-/


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Ervaring Schaal Treinen Huis

Bericht door Maurits71 »

:D :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats reactie