Een berg met pur schuim

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
n-spoorfreak
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2009 19:37

Een berg met pur schuim

Bericht door n-spoorfreak »

ik heb nog iets

bergen van pur schuim

(pur schuim bij de gamma of praxis te koop voor 5 euro voor een berg van 4 vierkante meter (veel) maar dit product kun u ook heel goedkoop bij de ACTION kopen voor 2.66 euro)

ik heb nog geen foto,s kunnen maken want ben de kamer aan het verbouwen

maar goed hoe maak je nou eigenlijk zo,n berg van pur

als eerst maak je de plek zo schoon dat er niks meer opzit geen vet hellemaal niks
dat spuit je 1/3de hoeveelheid op de gewenste plek
dan spuit je e met een plantenspuit een beetje vocht erover dan zet het goed uit
je laat het zo,n 4 uur drogen maar op de bus staat wel 2 uur maar anders is de binnenkant nog heel nat geduld is een schone zaak

HAHAHAHA moet im zeggen ik ben de grootste ongeduld die er want ik begon na een kleine 2 uur al in te snijden en het was nog nat van binnen dus niet doen want dan is je hele berg verpest is maar goed nu verder over de berg

na zo,n 4 uur is het wel droog
dan kan je een beetje de bergcontuore erin te snijden

ps als je een trein erdoor wil laten rijden dan moet je kijken of het op een horizontale glas plaat kan want dan glijd je het er zo af
en snijd je de gewenste tunnel eruit en kun je het nog even schuren
en als je klaar ermee bent dan plak je de berg gewoon op met kit

dit probleem had ik dus ik kreeg hem er niet meer af toen moest ik hem er af zagen en laatste resten eraf krabben met een plamuur mes

veel plezier met de bouw
Bijlagen
pur schuim
pur schuim
8305000001.jpg (8.49 KiB) 19467 keer bekeken


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: een berg met pur schuim

Bericht door Jos »

Hoi Pim,

Het is altijd fijn als mensen ervaringen delen. Wel 1 verzoek, zet ze in het forum waar lezers ze verwachten, in dit geval dus Doe-het-zelf.

Groetjes,
Jos



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: een berg met pur schuim

Bericht door Chris83 »

ah pur inderdaad leuk om mee te spelen haha.

Ik heb daar ooit een keertje een berg mee willen maken, maar een klein beetje in de buurt van een brug...

..die brug die stond de volgende dag scheef!
Echt echt goed opletten dus waar je de pur achterlaat :P de berg was uiteindelijk 4 of 5x zo groot geworden, dus wees gewaarschuwd.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Een berg met pur schuim

Bericht door Jeroen »

Het is een aardig idee, maar het is allemaal zó onvoorspelbaar dat ik het gewoon een klote-manier blijf vinden. Ik zweer toch bij de kippengaas/overlay/gips methode. Heuvels kun je wel van piepschuim of eventueel PUR-schuim maken, maar echte bergen niet.


Afbeelding

Onderwerp starter
n-spoorfreak
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2009 19:37

Re: een berg met pur schuim

Bericht door n-spoorfreak »

Chris83 schreef:ah pur inderdaad leuk om mee te spelen haha.

Ik heb daar ooit een keertje een berg mee willen maken, maar een klein beetje in de buurt van een brug...

..die brug die stond de volgende dag scheef!
Echt echt goed opletten dus waar je de pur achterlaat :P de berg was uiteindelijk 4 of 5x zo groot geworden, dus wees gewaarschuwd.

ja maar je zou het langzaam in laagjes moeten spuiten anders zakt het zo in ja dat had ik de eerste keer ook



Onderwerp starter
n-spoorfreak
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2009 19:37

Re: Een berg met pur schuim

Bericht door n-spoorfreak »

Jeroen schreef:Het is een aardig idee, maar het is allemaal zó onvoorspelbaar dat ik het gewoon een klote-manier blijf vinden. Ik zweer toch bij de kippengaas/overlay/gips methode. Heuvels kun je wel van piepschuim of eventueel PUR-schuim maken, maar echte bergen niet.
jawel hoor dat heb ik dus gedaan en hij staat er mooi ik heb nog niets op de plaat maar dat ga ik binnenkort erop zetten

en ophangen met katrolletjes aan het plafond

en even zo snijden dat het een beetje op een berg gaat lijken want ik heb nog nooit een berg gezien met die ronde contouren

dus ik heb nog wel wat werk
Bijlagen
berg.jpg
berg.jpg (12.74 KiB) 19297 keer bekeken


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Een berg met pur schuim

Bericht door martinb »

Heb je toevallig al meer foto's van het resultaat? Heel benieuwd!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: Een berg met pur schuim

Bericht door Thrilly »

Is hier ooit nog wat verder mee geëxperimenteerd? Ik heb toevallig dit weekend veel met pur gewerkt omdat ik het 1 en het ander moest isoleren maar moest direct aan dit topic denken.

Ik had zelf nog wat pur over dus dit bij wijze van test op een plank gespoten en eens gekeken wat het deed. De volgende dat er eens met een mes langs gegaan (aardappelschil mesje) en was redelijk te vrede met de basis.

Ikzelf zit er aan te denken een deel van mijn bergen met pur als basis te maken waarna een dun laagje gips de structuur word.

graag een ieder zijn of haar ervaringen.


Rory

(n-spoor website met project volgt)
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Een berg met pur schuim

Bericht door martinb »

Mijn eigen ervaringen met pur bergen zijn wel goed te noemen (klik) maar wel OPPASSEN met het uitzetten van die PUR zooi.....alles wat het raakt zit er onder en is NIET meer schoon te krijgen.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: Een berg met pur schuim

Bericht door Thrilly »

Top en bedankt voor de tips :-) van het weekend eens mee spelen.


Rory

(n-spoor website met project volgt)

michiel1995
Berichten: 166
Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
Locatie: leiden

Re: Een berg met pur schuim

Bericht door michiel1995 »

Hallo

leuk idee maar ik heb het ook geprobeert en naar mijn mening vindt ik toch gaas en gips en muurvuller het best is net een panserplaat met al die spullen er in :P.

maar dat is natuurlijk mijn mening

Groet michiel


Plaats reactie