Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Weer een mooie plaat.
Lok past precies bij de begroeiing van het achter gelegen gebergte.

Maar het is maar goed dat er geen tegen verkeer op de weg aankwam rond dit uur want dan had hij wel een lekkend opgelopen.
Over lopen gesproken ook kikkers lopen over de weg hier :lol: :lol: :lol: :lol:


Lekker door gaan zo, ik geniet er van

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Robert_N-Nm schreef: 21 nov 2023 21:45 Goh die nachttreinen hebben tegenwoordig enorme vertraging.

MvG
Robert
Jaaa....dat was weer even voldoende vertraging. Klopt ook wel redelijk met het echie als ik die belabberde berichten over de (Deutsche) Bahn moet geloven. Ik ken zo links en rechts wat mensen.....maar goed. Mea culpa, de foto's zijn al van even geleden. Ik ros ze er wel direct even doorheen. Want inmiddels heb ik ook zo'n set van die blauwe worsten mogen ontvangen. Echt schitterend. Geen Taurus, al kan dat wel geregeld worden. Gelukkig hebben we 101'ers genoeg hier. Ahum, maar eerst nog maar even de gemaakte foto's van het gezellige bezoekje van Robert enige tijd geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja...het zijn wel de wat gemiddelde plekjes voor foto's he. Gelukkig ben ik sinds een paar dagen weer wat aan het bouwen geslagen. De 'rotskant' van de gehele baan is nu voorzien van scenery. Ook wel een mijlpaaltje. Nu even gas geven en de rivier dichtgooien (tips, Maastricht.....? :mrgreen: |:( ) Ook nu (nadat ik als eerste jullie heb voorzien van deze foto's, jawel!) ga ik baan even aangooien, wat schuiven met huisjes en dan maar even een goed plan maken. Binnenkort de GK maar bij mijn compagnon ophalen (die vindt werken leuker dan ik, zo lijkt het.....) en dan kan het toch wel ineens hard gaan. Ach ja, na de regen komt vrieskou. Meeh. Niks aan. Dan maar treinen. Toch?

Grtz,

J.

PS: @bob vermeulen
Maar het is maar goed dat er geen tegen verkeer op de weg aankwam rond dit uur want dan had hij wel een lekkend opgelopen.
Over lopen gesproken ook kikkers lopen over de weg hier :lol: :lol: :lol: :lol:
Die kikker is feitelijk een isolator, en die andere dingen zijn onderdeeltjes die ik verzamel....zo langs de baan. Vaak toch eraf gevallen enzo. Ze zitten inmiddels in een doosje. Ja, ook dat heeft 2 maanden geduurd. Het is alsof een gezin onderhouden, zo'n spoorbaan. Of de Hornbach. Er is altijd wat te doen....


Afbeelding
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Top foto's weer Jeroen!



tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door tv_man »

Hele mooie plaatjes heb je daar van een heel mooi treintje.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3601
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Sehr schön, Herr J :Thumb


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7367
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Krab »

Dat zijn mooie foto's Jeroen is weer genieten van de baan van jou _o_ _o_


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

walter666
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2023 12:25

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door walter666 »

Schitterend



Sky
Berichten: 134
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Sky »

Die scenery is heel mooi, zeker met dat moderne materieel ernaast steekt ‘t mooi af.


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1831
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

Dikke prima hoe het er uit ziet. Zou bijna zeggen dat het 1op1 is.. 😋


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Wat een mooie commentaren, boys! Ik zal vanmiddag eens een update geven hoe het er voor staat hier. Die NJ die kennen we nu wel inmiddels. 🤌


Afbeelding

Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Driesel »

Mooie combinatie met die RailJet-Taurus ervoor!


Gebruikersavatar

marcopolo273
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door marcopolo273 »

In mijn ogen het mooiste wat ik gezien heb Jeroen. Jouw baan,de aankleding ervan en de eenvoud. Want zover ik kan zien heb je in het zicht gedeelte maar 2 sporen toch. Dat bedoel ik dan met eenvoud. Zoals in het echt ook is. Prachtig!!!


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

marcopolo273 schreef: 08 jan 2024 12:04 In mijn ogen het mooiste wat ik gezien heb Jeroen. Jouw baan,de aankleding ervan en de eenvoud. Want zover ik kan zien heb je in het zicht gedeelte maar 2 sporen toch. Dat bedoel ik dan met eenvoud. Zoals in het echt ook is. Prachtig!!!
Dank, Marco! Ja, less is more is mijn credo met het bouwen van modelspoor. Maar goed, het is meer dat ik fan ben (altijd geweest) van de spoorlijnen langs de Rijn in het Mittelrheintal, en daar is nu eenmaal niks meer dan lange treinen met een baanvak dat ze maar vlak langs de river hebben weten te frommelen.

Allen,

Ik ben de afgelopen tijd ook weer wat aan het bouwen geweest. De foto's daarvan die krijgen jullie nog, want ik zit momenteel even met mijn nieuwe camera te klooien en testen. Het is gewoon een systeemcamera zoals ik die altijd al gebruikte, maar de oude (sinds Boppard....weet u 't nog?) begint wel een beetje uit elkaar te vallen. Deze nieuwe kan ook aardig filmen, dus dat moeten we tzt dan ook maar eens doen. De focus ligt nu even op het laatste stukje ontbrekende scenery maken. Piepschuim, gips.......dat werk. En dan duurt het niet lang meer of ik kan mijn borrel- en verfplank niet meer gebruiken/of de rivier kan worden afgemaakt. Kies maar. :mrgreen: :roll:

Het zonnetje stond nog even op een deel van de baan. Even met die camera aan de gang.

Afbeelding

En natuurlijk. Dit is een treinforum, dus dan maar even een trein. Brandschoon als ie is, wurmt de ICE 1-niet gehinderd door stakingen van de dag- zich door het Rheintal. Ofzo.

Afbeelding

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5086
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen schreef: 10 jan 2024 16:59 (sinds Boppard....weet u 't nog?)
Ja Boppard vergeten we niet :Thumb

Enuh spam ons maar rustig onder met foto's zonder trein :Thumb , met trein is ook leuk maar het hele plaatje is in ieder geval waar het mij om gaat ;) .

Succes met het opvoeden van je nieuwe camera, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hans »

Hallo Jeroen,

Zoals je misschien weet ben ik vooral van de scenery.
Ik geniet dan ook steeds weer van jouw inspirerende foto's.
Ook nu weer.

m.vr.gr.

Hans.


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hans schreef: 10 jan 2024 22:29 Hallo Jeroen,

Zoals je misschien weet ben ik vooral van de scenery.
Ik geniet dan ook steeds weer van jouw inspirerende foto's.
Ook nu weer.

m.vr.gr.

Hans.
Dankje Hans. Ik houd zelf ook absoluut van scenery. Ik heb dat al meermaals gezegd: je modellen komen er mooier uit met een goeie achtergrond. Alsof ze het dubbele waard zijn. Elke keer als ik een nieuwe stukje maak van de baan (qua scenery) dan blijf ik daar ook weer net wat langer kijken. Wegdromen eventueel. Een aandoening waar elke modelspoorder last van zou moeten hebben.

Voor jou, en op verzoek van @neudalhausenstadbahn dan maar wat beelden van dingen-zonder-treinen. Ook met name om de camera eens te testen.


Misschien vinden mensen het eens leuk om te zien hoe de baan zich verhoudt tot het huis waar hij in....tja, huist.

Afbeelding

....en als we de camera iets laten zakken zie je alle opstelterreinen en linksachter de spiraal, die ook volle bak dienst doet als schaduwstation.

Afbeelding

Een blik (om de zoom eens te testen) op de uitrijkant van het onderste schaduwstation. Gewone Minitrix-klapwissels. Had ik toch nog over.

Afbeelding

@neudalhausenstadbahn , heus, speciaal voor jou dan wat foto's-zonder-trein. Zonder commentaar dan ook maar verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed, okay....kleeein treintje erbij dan, goed?

Afbeelding

@Ron Komt ie je nog bekend voor? Proost, ouwe!

Afbeelding

En omdat de liefhebbers van treinen al volle bak aan de pils zijn gegaan bij Burg Bitfels, gaan we zo nog even een post doen met allemaal treinen. Allemaal personentreinen, supersaai. Ga maar gauw slapen!

Afbeelding

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5086
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Daar word je blij van :Thumb , groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo, iedereen van de schrik bekomen, even wezen pissen en wat lekkers ingeschonken? Doen we nu nog even een paar foto's van wat kapotsaaie personentreinen. Jahaaaa, ook die NightJet hebben we weten te strikken. Rustig maar. Stelletje apen. :mrgreen:

Eerst even die 101 van Piko. Van de nieuwe Piko's rijden die het mooist, wat dus niet wil zeggen dat ze anno '23/'24 net zo soepel rijden als een KATO van 15 jaar geleden. Het uiterlijk is geweldig gedetailleerd, maar die motor knort me wat teveel. LaFuente dus even een stukje harder maar....en het zijn sowieso SoundLoks, dus gas erop.

Afbeelding

Trekken en duwen doet ie, met z'n 11-delige IC-stam van Fleischmann. Met die 11 bakken is het echt een verschijning. De lok....ja.....zo moet vooruitgang in onze modellen, is het niet?

Afbeelding

Toegegeven, niet alle personenvervoer is kaputtsaai. De 01-stomert is uiteraard retour want die bleef in gebreke. Mocht ie terugkomen en voldoen, dan is het museumtrein #3. We hadden al een blauw-witte Rheingold, nu ook een TEE-Rheingold met voorveelgeldteboekenenreserveren-panoramawagons. Toch leuk tussen al dat moderne spul, niet? En enigszins te verantwoorden.

Afbeelding

Afbeelding

Toegegeven......er valt echt wat te zeggen voor de kleurstelling van 'toen'. Gewoon heel bruut. Zo'n mooie 103 ervoor.......Rheingold-shit. Heerlijk!

Afbeelding

....maar wij moeten het vandaag en heden ten dage doen met de BR 112. Uitermate verwarrend, want zo'n ding heb ik ook en lijkt meer op een broodrooster op wielen....zo'n ding voor de stoppertjes zeg maar. Ach, zo leer ik elke dag wat bij. Net als Boeing.

Afbeelding

...en de hoek kom, en dan krijgen we eigenlijk de clash of the era's. De museumtrein ontmoet een ICE 3, omgeleid via de Rheinstrecke. De voorseinen aan beide kanten zijn verschillend aangezien de burgemeester van het Rheintal met z'n vette vingers weer een voorsein had gemold....althans een enkel LEDje. Dan mixen we het maar, aangezien ze dat in het echt ook dikwijls doen....

Afbeelding

Ah, jullie zijn er nog? Ja, mooi. Iedereen is hier helemaal geil van LSModels en OeBB. Als dat gaat over NIghtJet-wagons dan ben ik het daar wel mee eens. Doen we dan even een leuk fotootje? Zo van: Night is Nacht?

Doen we.

Afbeelding

Tot snel maar weer!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3018
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Lekker bezig weer kerel, wel rustig aan want anders heb je geen plek meer om je bier neer te zetten
[/@Ron Komt ie je nog bekend voor? Proost, ouwe!quote]

Ja daar is ie, mooi plekje :Thumb , je komt ze in het echt ook op de meest vreemde plekken tegen.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5086
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gewoon om de 2 meter iets aan de baan hangen waar je 1 of 2 flessen bier in kan zetten :ugeek:

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dat is eigenlijk een uitstekend idee! 👍👍


Afbeelding

Driesel
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:00

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Driesel »

kwijl, kwijl...
...en de hoek kom, en dan krijgen we eigenlijk de clash of the era's. De museumtrein ontmoet een ICE 3, omgeleid via de Rheinstrecke. De voorseinen aan beide kanten zijn verschillend aangezien de burgemeester van het Rheintal met z'n vette vingers weer een voorsein had gemold....althans een enkel LEDje. Dan mixen we het maar, aangezien ze dat in het echt ook dikwijls doen....

Afbeelding
Ter info: het rechtse sein is een KS-sein (Kombination Signal): die worden enkel maar gezet als (een deel van) de lijn wordt vernieuwd, niet ter vervanging van een defect sein. Dus beide seintypes naast elkaar op een hoofdlijn zijn hoogstonwaarschijnlijk; maar zeg nooit nooit uiteraard.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3898
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Nou Dries, ik heb ‘m hoogstpersoonlijk zelf gemold……dat bedoelde ik er mee. 🤣💥 Dacht dat het een welkom detail was. Iets dergelijks herinnerde ik me nog van een simulator.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3601
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Servus,

Persoonlijk vind ik de zijde met de herfstkleuren het meest inspirerend.
Gaaf man.


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Bjor »

Dat is toch wel smullen, zo'n fraai aangeklede baan. Dank voor zoveel inspirerende foto's. Ik kijk nog even tegen twee kale modules aan, maar jouw meesterwerk motiveert weer om maar gauw zelf aan de slag te gaan.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Plaats reactie