Domburg Train Support Nieuwsbrief juni/juli 2015

Domburg Train Support
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Domburg Train Support Nieuwsbrief juni/juli 2015

Bericht door martindomburg »

De vakantieperiode staat weer voor de deur en dat betekend in veel gevallen dat de modelspoor op een laag pitje staat. Behalve bij Domburg Train Support want er is veel werk en veel nieuwe producten in de maak. Maar nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ook wij wel toe zijn aan een zomerstop.

Daarom zijn wij in de maand juli drie weken gesloten voor een welverdiende vakantie. In de periode van maandag 6 juli tot vrijdag 24 juli is Domburg Train Support gesloten voor Support & Service. De webshop blijft wel geopend en de bestellingen zullen gewoon afgehandeld worden. Email lees ik wel gewoon en zal ik proberen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Vanaf nu leverbaar: MDF Servo beugel

In de onlangs verschenen nieuwsbrief werd hij al aangekondigd. Maar vanaf vandaag is de MDF servo beugel ook leverbaar.
beugel 1 - kopie.jpg
beugel 1 - kopie.jpg (26.22 KiB) 3427 keer bekeken
De MDF servobeugel is gemaakt van 3 millimeter laser gesneden mdf en is uitermate geschikt voor deze toepassing. Over de werking van het hout hoeft u zich op dit formaat geen zorgen te maken. Door zijn sterkte en lage gewicht laat de beugel zich gemakkelijk plaatsen op of onder uw modelbaan. U kunt hem verlijmen of schroeven. En hebt u een vochtige ruimte dan kunt u de beugel voorzien van een laag mdf grondverf.

De servo beugel is leverbaar als bouwpakket of gebouwd.

Bouwpakket € 1,25

Gebouwd € 1,75

Speciaal voor hen die er veel nodig hebben zijn er bundels waardoor de beugel goedkoper word.

Bundel van 10 Servobeugels bouwpakket € 10,00

Bundel van 10 Servobeugels gebouwd € 15,00



Aankondiging: Voedingsstabilisatieprint voor Dinamo Classic

Speciaal voor de Dinamo Classic gebruikers onder ons heb ik een print ontworpen in samenwerking met Vincent Bogers om uw TM-H decentraal te kunnen voeden met één voedingsbron. De TM-H dient u te voorzien van een 5V, 12V, Vrs en GND. Wat inhoud dat wanneer u deze decentraal opstelt u meerdere voedingsbronnen dient te gebruiken. Daarbij komt ook dat de 5V vanuit de IPM na 1 meter onstabiel word.

Om hier nu vanaf te zijn heb ik de Voeding Stabilisatie Print Dinamo Classic (VSP-DC) ontwikkeld. Deze steekt u in de schroefterminal van de TM-H en daar bied u enkel de Vrs (Rijspanning) en Ground op aan. Aan de andere zijde van de print kunt u de Vrs en GND ook aftakken naar de CD16. Deze print maakt van de Vrs een stabiele en storingsvrije 5V en 12V.

Extra voordeel van deze opzet is dat u dan gemakkelijk uw classic systeem kan uitbreiden met de TM44 daar de TM-H niet meer de mogelijkheden bied voor toekomstige functies zoals dat wel mogelijk is met de TM44.

Naast de VSP-DC verschijnt er ook een print voor de stabilisatie van 5V onder de naam VSP-5. Deze twee printen zullen eind juli beschikbaar worden.



Houten 4 juli

Nog een paar weken en dan is er weer een nieuwe editie van de Modelspoorbeurs Houten. Zoals u gewend bent sta ik weer met mijn mobiele ombouwservice en testcenter in Hal 2 op de stand van 9MM-shop.nl. U kunt dan (indien het model dit toelaat) uw loc ter plaatsen laten digitaliseren. Maar u kunt ook bij ons uw locomotief laten testen. Zowel analoog als Digitaal.

De kosten voor een ombouw inclusief Kuehn N45 decoder zijn € 57,50. Wij leveren uiteraard de decoder voor u.

Ook voor onderhoud kunt u bij ons terecht. Het 9MM team bestaat naast mijzelf en Mischa Hoogendoorn ook uit Ronald Phillip. Deze man is een meester in het repareren en onderhouden van N-spoor.



iTrain Fandag

Op 26 september 2015 organiseerd Hobby in Praktijk in samenwerking met Xander Berkhout de iTrain Fandag. Een dag met diverse activiteiten op het gebied van iTrain.

Opgeven kan door een email te richten aan itrain@hobbyinpraktijk.nl

Meer informatie over de Fandag vind u op http://www.hobbyinpraktijk.nl/nieuws/



Tot zover de nieuwsbrief van juni en juli. Hopelijk spreken we elkaar in Houten en anders wens ik iedereen alvast een fijne en zomerse vakantie toe.

Met vriendelijke groet

Martin Domburg

Domburg Train Support

http://www.domburgtrainsupport.nl


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie