Ik heb al een tijdje de wens om mijn infra-aannemertje zijn eigen stekkie te geven. Ik heb onvoldoende ruimte voor een echte baan, dus ik heb getracht op een klein oppervlak toch iets te maken wat ik later in een grotere baan in kan bouwen. De locatie is 30x40 cm groot (of klein).
Als extra uitdaging heb ik besloten een compleet gebouw met interieur (en natuurlijk buitenkant) er neer te zetten én dat gebouw bij wijze van grote proef 3D te laten printen. Op grote lijnen is de proef zeker geslaagd. Ik wilde vooral een uniek gebouw (dus geen kit, ik heb al wat Pikestuff gebouwen staan en ik zie weinig moderne gebouwen op de Europese markt) en ik ben motorisch en geduld-technisch onvoldoende aangelegd om naar tevredenheid een realistisch gebouw zelf te bouwen.
Voor het buitenterrein heb ik Markenburg stelconplaten gelegd. Dat was een klusje met wat leerpuntjes (lijm droogt sneller dan ik de plaatjes kon leggen, de plaatjes blijken allemaal scheef te liggen maar dat geeft eigenlijk niet echt etc).
Als eerste het plan:

De loods voor de aannemer met wat opslagruimte. De loods is groot genoeg voor klein onderhoud aan een loc of wagon, het is geen volwaardige hoofdwerkplaats.

Het door Shapeways geprinte resultaat voldeed aan mijn verwachtingen. Ik had een aantal dunne onderdelen toegepast waarvan ik wist dat ze het printen en polijsten waarschijnlijk niet zouden overleven. Ik het risico genomen en mijn verwachting werd waarheid, de meeste fijne onderdelen, zoals een raamkozijn, railing en regenpijpen zijn vakkundig er af gesloopt. Die bestel ik in de volgende zending wel weer bij in FUD.
De voorkant

De zijkant, waarvan ik 2 regenpijpen nog probeer recht te trekken en de rechtse regenpijp gelijk maar afgesneden heb:

De FUD-onderdelen (roldeur, trap, rood/groen sein en wat palletwagens en pallets die ik bij wijze van proef meteen maar meebesteld heb:

De binnenkant met trap:

Het resultaat na de eerste verfbeurten, een amerikaanse loc vanwege het iets grotere profiel er in gezet:

Het resultaat op de bodemplaat met de stelconplaten (maken een enorm verschil), met mijn nieuwe portaalkraan (zonder rails nog) en een hoop andere 3D items: