Module station Paul_DMV

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Paul,

Gaaf werk wat je daar aflever aan zowel de portalen voor de overkapping als de gevel van het huis.
Veel pruts werk denk ik maar dan wel resultaat wat er mag wezen.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Nog even een avondje prutswerk :D

Lang nog niet af maar steeds een stapje verder. De dakpatronen gingen makkelijker dan gedacht, hoewel het eerste stukje even leren was. Als je er een maal in zit dan ga je zo rond het hele dak. Daarna nog tussen de streepjes in kleuren met een penseel. Met de pen kom ik er net niet tussen maar teken je de streepjes wel mooi af. Daarna weer flink weatheren zodat het wat vager wordt.

Ook maar eens de gevels aan elkaar lijmen. Kwam er achter dat ik de hoeken niet geschilderd heb, gelukkig heb ik een restje van de gemengde verf bewaard in een klein potje.
Bijlagen
20190629_233415.jpg
20190629_233415.jpg (86.92 KiB) 4939 keer bekeken
20190629_232859.jpg
20190629_232859.jpg (72.35 KiB) 4939 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Paul_DMV op 01 jul 2019 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Inmiddels zitten de muren aan elkaar. Nog wat naadjes bijwerken. Het dak sluit niet helemaal lekker dus daar moet nog wel het een en ander aan verbouwd worden.

Daklijsten en dakkap moeten nog geschilderd worden. Voor de foto even met een klein drupje lijm vast gezet ;).

Locomotief wordt later nog groen gespoten met oker kleurige water tanks. Wagons zijn onderweg via marktplaats.
Bijlagen
Screenshot_20190629-235600_Marktplaats.jpg
Screenshot_20190629-235600_Marktplaats.jpg (4.84 KiB) 4870 keer bekeken
20190630_161948_20190630162040337.jpg
20190630_161948_20190630162040337.jpg (81.57 KiB) 4870 keer bekeken
20190630_153816.jpg
20190630_153816.jpg (98.84 KiB) 4870 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Vanavond alle dakpannetjes ingekleurd, wat een monniken werk zeg :roll:

Volgende keer het dak weatheren en vastlijmen

Wordt vervolgd
Bijlagen
20190701_221331.jpg
20190701_221331.jpg (75.16 KiB) 4777 keer bekeken
20190701_221325.jpg
20190701_221325.jpg (67.28 KiB) 4777 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door erik-n-fan »

“Prutswerk” zegt ie 😍 Goed bezig! Ziet er echt top uit!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door FidOo »

Mooi hoor Paul. Echt een stukje vakwerk.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door tv_man »

Geweldig mooi gebouw met de gekleurde dakpannen. Volgens mij zouden de meesten van ons al dik tevreden zijn met het resultaat zoals het er nu bijstaat dus we zijn benieuwd hoe het er straks uitziet wanneer het helemaal af is!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Bjor »

Paul_DMV schreef: 01 jul 2019 22:19 Vanavond alle dakpannetjes ingekleurd, wat een monniken werk zeg :roll:
Een kunstenaar moet lijden :ugeek: En je bent een kunstenaar Paul, niet alleen met de soldeerbout.
Ik was even wat achterop geraakt (weekje vakantie); staat er in eens een station. Dat gaat heel fraai worden :P
Ik ben weer aangeschoven....

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Even een updateje van mijn bouw werkzaamheden;

Het projectje met het stationsgebouwtje is even aan de kant geschoven voor andere projecten. Ben ook nog druk met het uittekenen van een module / baanplan daarvoor.

Momenteel ben ik druk bezig met de seinpalen die Mike heeft gemaakt van shapeways aan te sluiten op Koploper. Helaas had hij de ledjes met de kathode aan elkaar gemaakt ipv de anode, dat sluit niet aan op de standaard hardware van de OC32 en die willen we niet veranderen omdat er ook relais worden bediend vanuit dezelfde kaart. Na heel wat avondjes rommelen ben ik er achter dat met een diode, 10 k weerstand en een BC557b transistor ik de boel kan inventeren. Opgelost dus. De eerste seintjes werken en kun je zien op houten digitaal, daar hebben we twee keerlussen tegen elkaar gezet om zonder vergoeding toch een klein baantje (5m) neer te kunnen zetten. Hier kunnen twee treintjes in 4 blokken rondjes rijden en kunnen we in het midden gedeelte rangeren met de multi muis, er zijn dan een aantal sporen waarop we de trein vanuit koploper kunnen binnenhalen en overschakelen op de multimuis.

Daarnaast ben ik weer verder gegaan aan de bouw van de helix. Voor de zomer had ik op Facebook al een paar plaatjes van het ontwerp geplaatst en ben ik aan het houten frame begonnen. Afgelopen weekend ben ik met de eerste laag begonnen, dat was het meeste werk. Hierna is het een kwestie van laagjes opbouwen.

De helix kunnen we aansluiten op de achterkant van de keerlus, daar komen twee wissels zodat je kunt kiezen: keren door de keerlus of de helix in en boven in de helix keren om weer naar beneden te rijden. Het doel van de helix is om meer treinen op de baan kwijt te kunnen als buffer en meer afwisseling te creëren, zo verdwijnt een trein dan in de tunnel van de keerlus en komen er eerst tientallen andere treinen weer uit de tunnel die in de helix rijden.

De helix heeft een stijgingspercentage van ongeveer 1,1%. Het frame is ca 180x90 en een rondje is dan gemiddeld 4,6m. Ieder rondje klimt de trein 5 cm. Ik ben nog even aan het bekijken hoeveel lagen het gaan worden, maar ik denk ergens tussen de 5 en de 7 lagen. Per laag kunnen twee blokken worden aangebracht per richting, dus 4 blokken totaal per laag, maal 5 of 7 wordt dan 20 tot 28 blokken. Gezien we TM44 kaarten gebruiken zullen we op een 20 24 of 28 blokken uit komen, even kijken hoe het uitkomt.


Afbeelding
Begin dit jaar Januari begonnen met het ontwerp.

Afbeelding
Het geheel komt in een mooie open maar stevige behuizing. Het publiek moet de treinen nog goed kunnen zien en wij zelf moeten er ook nog een beetje bij kunnen, het liefst met de mogelijkheid om binnen in te kunnen staan als je er van onder af door kruipt.

Afbeelding
Frame zagen, uitsparingen maken met de zaagtafel om de balken over elkaar te schuiven.

Afbeelding
M8x14 rampamoeren aanbrengen in het hout om de draad einden in te bevestigen.


Afbeelding
Even een tussendoorklusje, nieuwe spoordijkmal voor onze modules gemaakt.

Afbeelding
Plaatjes op elkaar lijmen.

Afbeelding
Even proberen

Afbeelding
Bovenste etage uitdenken.

Afbeelding
En dan de eerste laag in elkaar.

Afbeelding
Dit was veruit het meeste werk, maar als de basis ligt dan valt de rest mee, en ja je doet het ook voor het eerst dus een beetje aan kloten en op nieuw proberen. Als je de gaten eenmaal goed boven elkaar hebt dan kan je de rest met 1 laag als mal door boren.

Afbeelding
Daarna komt het afstelwerk. Ik heb gelukkig een excel sheet gemaakt met alle afstanden tussen de draadeindes en dan met de gemiddelde helling per positie de hoogte uitgerekend (tot frame en tot plaat). Moest toch nog een stukje omhoog, dat is dan snel doorgerekend met excel.

Afbeelding
Nog een extra slinger op de bodem laag gemaakt voor aansluiting op de keerlus ipv op de spoordijkmal.

Afbeelding
Omdat deze slinger te vroeg onder de lus doorgaat moest daar een stuk plaat weg gezaagd om nog wat hoogte te winnen.

Afbeelding.
Na het spoor leggen toch maar bedacht dat alles zwart wordt, gelukkig met motip primer zwart is dat zo voor elkaar.

Afbeelding
De rest met een rollertje en kwast zwart gemaakt. Zo zie je de slinger aansluiting ook goed.

Afbeelding
Het wissel naar de slinger, blijft handbediend, want tijdens het rijden gaan we niet wisselen. Het is puur om te bepalen welke module er aan vast komt.

Afbeelding
Nu een kwestie van bedrading aanleggen en meer lagen opbouwen.

Afbeelding
Hierboven het overzichtje van het sporen plan en de mogelijkheid om verschillende modules aan te sluiten.

Wordt vervolgd. Ik vind het een heel leuk project om te bouwen.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door FidOo »

Ziet er weer uit als een goed doordacht project van jullie Paul!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Nico Essers »

Dat wordt een heel mooie module en zoals Joost al zei zeer goed doordacht. Gaan we volgen wat ben benieuwd naar eindresultaat.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Hoontje »

Mooi plan. 1 kritische vraag; Mijn helix is 120x80cm, 6,5 laags hoog en uitgevoerd in multiplex. Dus loeizwaar en niet handig te tillen. Hoe gaat dat bij jullie? Zetten jullie hem op een handige kar ofzo?

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Ronald2016 »

Ik ben bang dat we naar de sport school moeten :D


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7363
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Krab »

Dat word vast en mooie helix Paul.
En Hoontje met hondjes kun je dat ook verrijden .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Hoontje »

De arme beestjes ;)

Zonder gein ik snap dat dat kan, maar ze zijn zo inventief, ik dacht wellicht hebben ze wat bedacht wat ik kan nabouwen ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Alle modules gaan bij ons in kisten en deze vervoeren we met een bodem(dolly) van een 2-heks rolcontainer


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Even een update over de werkzaamheden aan de helix.

Ringbandjes voor de bedrading geplakt.

DB25 terminals gemonteerd en de eerste twee blokken aangesloten. Dit maal even afgeweken van onze kleur standaard omdat de draden zichtbaar kunnen zijn van buiten af, dus zwart net als alles, dan komen de treinen beter uit.

Afbeelding

Daarna verder aan de volgende laag. Meteen Led strip er onder voor de verlichting (vast geniet, want die lijm komt vanzelf weer los als je ledjes warm worden).

Moet volgende keer nog wel even kijken hoe ik uitkom met de led strip en de L profieltjes ter bescherming, volgensmij heb ik dat nu niet goed gedaan bedenk ik me net.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

ben na een hoop gekloot met lijm klemmen er ook achter dat ik de planken elektrisch op elkaar kan nieten met een beetje lijm er tussen. De nietjes steken net een halve milimeter door maar met de hand vijl is dat zo weer vlak.

PS hier komen natuurlijk Nederlandse treinen te rijden, ipv deze gooi en smijt (lees test) loc en wagon.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Even een kleine update.

Boven de tussendoorgang een plastic plaatje gemaakt zodat ontspoorde treinen niet nog verder ontsporen. De schuin omhoogstaande kantjes kunnen eventuele omhoog gesprongen stroomafnemers naar beneden drukken.
Afbeelding


Afbeelding


Voor het draaien van de moeren heb ik van ducktape een simpele doch doeltreffende tool gemaakt om dit met de boormachine te kunnen doen, scheelt een hoop gedraai aan moeren. Zeker als je even een foutje maakt en de moer weer helemaal terug om hoog moet.
Afbeelding

Vandaag een dagje vrij genomen om echt grote voortgang te kunnen maken.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Afgelopen vrijdag een dagje vrij genomen om de helix toch klaar te maken voor Rail, voor die tijd nog op wintersport en voor werk naar dubai dus dan zijn er nog maar weinig clubavonden over om het af te maken.

Gelukkig heeft Michel me geholpen die dag met het aanleggen van de nieuwe aansluiting in de keerlus van het dorp, met twee extra wissels om te kunnen aftakken naar de helix. In koploper kun je dan aangeven om een trein niet over de helix te laten gaan, bv bij hele lange goederen treinen, dat hebben we zo ook al voor de fly-over ingesteld.

Daarnaast was ik druk met de beschermranden van de etages en de verlichting onder iedere etage. Dit kost toch meer tijd dan gedacht, met tot gevolg dat het afmaken van de helix voor Rail niet realistisch is. Daarom ben ik tot de volgende oplossing gekomen namelijk; na de tweede etage al afronden en de lus installeren om weer terug naar beneden te rijden. Dat is die vrijdag nog geluk, alleen de draadjes nog aansluiten en testen. Na Rail gaat de bovenste laag er dan weer af en ga ik verder met meer etages bouwen. Op Eurospoor hoop ik dan de volledige hoogte af te hebben.

De versie die we dan op Rail gaan tonen is slechts 2 etages, maar heeft vanwege de afmetingen toch 8 blokken over 18m spoor. Dus het doel van de keerlus om een andere trein uit de tunnel te laten komen dan er in gaat en minder stilstaande treinen op de hoofdbaan, kan als nog gerealiseerd worden, echter is de hoeveelheid treinen wat beperkt. Dit komt dan later. Ik denk dat we er zo al heel veel plezier van gaan hebben.

Vanavond gaat de keerlus even op zijn kant om daar de draden en wisselsturing aan te sluiten en kunnen we hopelijk de laatste blokken van de helix aansluiten op de blokkaarten.

Hieronder de foto's

Plaatjes plakken
Afbeelding

In het begin deed ik dit met lijmklemmen en kon ik pas na droog tijd door, inmiddels ben ik er achter dat het lijm en de nietmachine veel sneller gaat.
Afbeelding

Nieuwe aansluiting onder het dorp:
Afbeelding

Ook de rails nieten we vast, in het schaduw gedeelte.
Afbeelding

Doorgang gezaagd in de module voor de verbinding met de helix. Messing overgang voor de stevigheid. (nog te onderbreken)
Afbeelding

De eerste etage in aanbouw, meteen led strips er onder en een zwart bescherm profiel voor ontspoorde wagons.
Afbeelding

De keerlus op de bovenste etage, al in de zwarte lak. (quick and dirty methode met de spuitbus, daarna schuurpapiertje over de rails)
Afbeelding

Aan de resterende draad eind ze je hoeveel werk er nog is voor na de beurs.
Afbeelding

De onderdoorgang heeft ook een mooi bescherm randje gekregen, niet alleen voor bescherming maar ook voor de afwerking is dit een stuk mooier gezicht.
Afbeelding

De bovenste laag moet nog een bescherm rand krijgen.
Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3598
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Schachbrett »

Hallo Paul,

Is dat OEBB rijtuig toeval?
Ik waardeer het wel.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door mmhajvth »

Even een vraagje tussendoor. Aan Paul _DMV
Ik zag dat je o.a. in dit draadje (pagina 1) en ook in andere draadjes geweldige voorbeelden laat zien van kruiswissels gecombineerd met driewegwissels of engelse wissels. (Fantastisch!! :Thumb )
Bijvoorbeeld met 1 engelse wissel en zelfs een keer met twee engelse wissels diagonaal tegenover elkaar.
Ter illustratie uit je eigen werk :mrgreen: Zie onderaan pagina 6

Maar zou het ook mogelijk zijn om een kruiswissel te combineren met twee engelse wissels b.v. aan de zelfde (korte) kant van de kruiswissel?
En zou het ook mogelijk zijn om een dergelijke constructie te bouwen met 3 of 4 engelse wissels? Bij deze vraag vraag ik me dan ook af wanneer het handiger zou kunnen zijn om uit te gaan van 4 engelse wissels en een eenvoudige kruising SL-E393F ertussen, zodat er minder wisselafval ontstaat bij het verbouwen.

In werkelijkheid bestaan er ook voorbeelden van een kruiswissel met meer dan 2 engelse wissels er in verwerkt. (Denk o.a. aan Den Haag CS, waarmee sporen 8 t/m 10 met elkaar verbonden worden, als ik goed geteld heb. ;) Dus wellicht heb je er al eens naar gekeken.)
(In Eindhoven, Den Haag HS en op tal van andere plaatsen komen de kruiswissels gecombineerd met 4 engelse wissels ook voor.)

Ben heel nieuwsgierig naar je inzichten op dit onderwerp! Of en zo ja hoe dit het best te bouwen is met Peco 55 rails.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 685
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Niets is onmogelijk, en 2 Engelse wissels naast elkaar heb ik al gebouwd. Die ligt op het opstelterrein van het dmv opstelterrein. Verder heb ik er ook nog eentje gemaakt met 1 Engels wissel, en twee kruiswissels aan elkaar gevlochten met 2 3weg wissels zoals Utrecht CS spoor 9-10 zie gain a 2 halverwege viewtopic.php?t=4987 . Ook heb ik er twee gemaakt met een omgedraaid wissel en ik heb voor ons lid Peter de wissels van den haag CS gemaakt. Waar tussen de vier wissels nog een wissel naast het kruis ligt. Genoeg ervaring dus en niks te gek. Alleen de laatste heb ik met een los kruis gemaakt, de rest is een gemodificeerde scissor. Maar als je alle vier de wissels vervangt zou je eens kunnen kijken naar alleen een kruis gebruiken, maar dan moet je wel nog wat stukjes er tussen zetten. Bovendien moet je een deel van het Engels wissel en het kruis in korten. Ik laat daarbij een stukje van de bielzen heel en trek de spoorstaaf er uit, waarna ik een stuk spoorstaaf van het andere deel er weer inschuif voor de stevigheid. Ik raad je aan om op de peco site de pdf jes te downloaden en uit te printen, dan heb je ze op schaal op papier en kun je eerst oefenen met de schaar voor je een wissel dooslijpt. Ook raad ik aan bij het doorslijpen altijd iets te lang te laten en dan beetje bij beetje in te korten tot het past, want eenmaal te kort maak je er geen stukje meer aan.

Succes.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Plaats reactie