De naam is David, al 15 jaar op deze wereld, wonend in Weert (midden-Limburg), afkomstig uit Breda, en een groot treinfanaat.
Sinds dag en dauw ben ik al gek op treinen. Mijn moeder is een Tsjechische, en een van de eerste woordjes Tsjechisch die ik kon was 'vlak' en je raad het al, dit betekent in het Nederlands 'trein'.
Telkens als ik ook maar een trein zag, was het 'VLAK VLAK VLAK!!!', en ja; mijn ouders werden er nog al gek van.
Vanuit de basisschool kregen wij voor de zomervakantie altijd een 'vakantiepas'. Dit was een boekje waarin bedrijven of verenigingen evenementen konden promoten onder de basisschoolleerlingen. Er stond ook een advertentie in van de modelspoorvereniging. Zo kwam ik voor het eerst in aanraking met het modelbouwwereldje.
Omdat ik veel te jong was om toen al lid te worden, liet ik het bij kijken.
De meeste mensen, inclusief ikzelf, vinden voedsel van de Aldi niet te vreten. Maar helaas, omdat mijn moeder vroeger, wegens het communisme in Tsjechië, zuinig moest leven, leven wij nu ook zuinig.
Gelukkig heeft de Aldi ook voordelen; heel lang geleden, toen ik +- 6 jr. was, kon je bij de Aldi half 0 startsets kopen. Je had keuze uit een Amerikaanse set, een Thalys, en een Duitse set.
In plaats van te moeten kiezen, kreeg ik ze alle drie, en zo had ik mijn eerste treinen.
Helaas, omdat ik 6 was, en geen verstand had van de waarde van het spul, vond ik het leuk om lekker te gaan botsen. En zo verloren de treinen al gauw een paar buffers.
Toen kwam mijn oom aanzetten met een grote voorraad Märklin: heel veel loc's, heel veel wagons, heel veel rijtuigen en heel veel scenery. En zo had ik half 0 gelijkstroom, en - wisselstroom!
Ondertussen was ik al een stukje ouder, en kon ik mijzelf eindelijk aanmelden bij de modeltreinvereniging.
Als enige jeugdlid, was het wel een beetje raar tussen alle 50plussers, maar het wende al gauw.
Helaas werd ik gefascineerd door de n-baan. Ik vond het zó leuk! Dus iemand van de club vroeg of ik mee wilde gaan naar een hele grote beurs in een stad genaamd Houten, zei ik geen nee, en voor ik het wist had ik een n-loc.
Samen met iemand die er heel veel verstand van heeft, had ik ondertussen al een plan gemaakt voor mijn baan.
Het zou een containerterminal worden, dus daarom kwam ik ook thuis met een Mehano G2000, en 3 Trix containerwagons.
Zo dus kort samengevat hoe ik terecht kwam in dit wereldje.
Met mijn baan gaat het goed, en mijn collectie is ondertussen ook al weer uitgebreid.
Ik ga waarschijnlijk nog een draadje aanmaken over mijn baan, want hij zit ook nog in de beginfase.
Ook wil ik een draadje bijhouden voor de baan op de club, want daar kijk je je ogen op uit.
Het gaat jullie goed, en ik hoop nog vele reactie's te zien van jullie op mijn draadje's, en van mij op jullie draadje's!
Gr. David
Foto's materieel:
Totaal: 4 locs, 3 kombiwagons, 11 containerwagons, 2 transformatorwagons en nog enkele lege containerwagons als aanvulling voor de trein.

Mehano G2000 'Railion'

Hobbytrain BR193 'Vectron'

Fleischman 1600 'NS Rotterdam'

Ik heb ook nog een BR101 in DB rood uitvoering, maar die mocht er niet meer bij van mijn browser...