Je m'appelle...

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
davidvangarderen

Je m'appelle...

Bericht door davidvangarderen »

Goedenavond,

De naam is David, al 15 jaar op deze wereld, wonend in Weert (midden-Limburg), afkomstig uit Breda, en een groot treinfanaat.

Sinds dag en dauw ben ik al gek op treinen. Mijn moeder is een Tsjechische, en een van de eerste woordjes Tsjechisch die ik kon was 'vlak' en je raad het al, dit betekent in het Nederlands 'trein'.

Telkens als ik ook maar een trein zag, was het 'VLAK VLAK VLAK!!!', en ja; mijn ouders werden er nog al gek van.

Vanuit de basisschool kregen wij voor de zomervakantie altijd een 'vakantiepas'. Dit was een boekje waarin bedrijven of verenigingen evenementen konden promoten onder de basisschoolleerlingen. Er stond ook een advertentie in van de modelspoorvereniging. Zo kwam ik voor het eerst in aanraking met het modelbouwwereldje.
Omdat ik veel te jong was om toen al lid te worden, liet ik het bij kijken.

De meeste mensen, inclusief ikzelf, vinden voedsel van de Aldi niet te vreten. Maar helaas, omdat mijn moeder vroeger, wegens het communisme in Tsjechië, zuinig moest leven, leven wij nu ook zuinig.
Gelukkig heeft de Aldi ook voordelen; heel lang geleden, toen ik +- 6 jr. was, kon je bij de Aldi half 0 startsets kopen. Je had keuze uit een Amerikaanse set, een Thalys, en een Duitse set.
In plaats van te moeten kiezen, kreeg ik ze alle drie, en zo had ik mijn eerste treinen.

Helaas, omdat ik 6 was, en geen verstand had van de waarde van het spul, vond ik het leuk om lekker te gaan botsen. En zo verloren de treinen al gauw een paar buffers.

Toen kwam mijn oom aanzetten met een grote voorraad Märklin: heel veel loc's, heel veel wagons, heel veel rijtuigen en heel veel scenery. En zo had ik half 0 gelijkstroom, en - wisselstroom!

Ondertussen was ik al een stukje ouder, en kon ik mijzelf eindelijk aanmelden bij de modeltreinvereniging.
Als enige jeugdlid, was het wel een beetje raar tussen alle 50plussers, maar het wende al gauw.

Helaas werd ik gefascineerd door de n-baan. Ik vond het zó leuk! Dus iemand van de club vroeg of ik mee wilde gaan naar een hele grote beurs in een stad genaamd Houten, zei ik geen nee, en voor ik het wist had ik een n-loc.

Samen met iemand die er heel veel verstand van heeft, had ik ondertussen al een plan gemaakt voor mijn baan.
Het zou een containerterminal worden, dus daarom kwam ik ook thuis met een Mehano G2000, en 3 Trix containerwagons.

Zo dus kort samengevat hoe ik terecht kwam in dit wereldje.
Met mijn baan gaat het goed, en mijn collectie is ondertussen ook al weer uitgebreid.
Ik ga waarschijnlijk nog een draadje aanmaken over mijn baan, want hij zit ook nog in de beginfase.

Ook wil ik een draadje bijhouden voor de baan op de club, want daar kijk je je ogen op uit.

Het gaat jullie goed, en ik hoop nog vele reactie's te zien van jullie op mijn draadje's, en van mij op jullie draadje's!

Gr. David

Foto's materieel:

Totaal: 4 locs, 3 kombiwagons, 11 containerwagons, 2 transformatorwagons en nog enkele lege containerwagons als aanvulling voor de trein.
Afbeelding

Mehano G2000 'Railion'
Afbeelding

Hobbytrain BR193 'Vectron'
Afbeelding

Fleischman 1600 'NS Rotterdam'
Afbeelding

Ik heb ook nog een BR101 in DB rood uitvoering, maar die mocht er niet meer bij van mijn browser...

Huidig project: Containerterminal met petrochemie, Tijdperk V/VI, Elk materieel wat in havens te vinden is, voornamelijk containers.

gek op stoom

Re: Je m'appelle...

Bericht door gek op stoom »

hoi David
welkom op het forum

Gr Andy

Wim

Bericht door Wim »

Welkom David, en zeker mooi verhaal.
Veel plezier hier op het forum.

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Hoi David,

Welkom op het forum, mooie verzameling heb je al
Veel plezier hier en met de bouw

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

richard7877

Bericht door richard7877 »

Hoi David

Ook namens mij welkom hier op het forum!
Je hebt al een leuke collectie.

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

erik

Bericht door erik »

welkom david

Krab

Bericht door Krab »

Welkom David op het N - forum .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

jeepney

Bericht door jeepney »

Leuk verhaal David en welkom!

Henk

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Welkom David, veel plezier op het forum en succes met je baan! Een containerterminal klinkt erg interessant!

Groet,

Hoontje

Gerhard

Bericht door Gerhard »

Hallo David :) welkom op het forum!

Gr. Gerhard

Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Bouwe »

Welkom!

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

JohoMapi
Kleinserie/Commercieel
Contacteer:

Bericht door JohoMapi »

Welkom hier!

Groet,
Maurice & Joris

RAILNSCALE Bekijk onze website met 3D-geprinte automodellen, accessoires en gereedschappen: www.railnscale.com
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi

Traibergen

Bericht door Traibergen »

Welkom

Plaats reactie