Ik ben Vera en heb toch maar een eigen account aangemaakt.
Ik ben Vera en heb toch maar een eigen account aangemaakt.
Hoi allemaal,
Ik ben Vera en als vriendin van Hoontje al een aantal weken selectief en passief forumlezer. Steeds vaker wil ik zelf reageren op posts. En omdat Hoontje en ik een relatie hebben, maar geen complete symbiose zijn heb ik zelf maar een account aangemaakt.
Als kind had mijn broertje de duplotrein, behalve dat ik de geluidjes irritant vond had ik er niet veel mee. Ook raakte ik niet besmet met het modelspoorvirus bij een bezoek aan het spoorwegmuseum. Vanaf mijn twaalfde ging ik eens per jaar alleen met de trein van Rotterdam naar Zwolle. In die tijd heb ik pas echt kennisgemaakt met de NS en en haar vertraging (record op dat traject was vijf uur). Het zal u wellicht niet verbazen dat ook toen de vonk niet oversloeg. Nu ik in het bezit ben van een studenten-ov-kaart is de trein (in schaal 1:1) mijn favoriete vervoermiddel voor de lange afstand, want meestal gratis (student hè). Dat ik als vanzelf wakker werd bij de tekst "Wij gaan verder als intercity naar Eindhoven, Helmond, Deurne, Horst-Sevenum en als eindbestemming Venlo." maakte mij een getrainde reiziger geen treintjesfanaat.
Hoe ben ik hier dan wel verzeild geraakt? Ten eerste werkt Hoontjes fanatieke geknutsel aanstekelijk. Tel daarbij op het feit dat hij het alleen maar over de baan heeft als hij in zijn bui is. Jong en verliefd luistert een meisje nog naar haar vriend en als vanzelf werd ik meegesleept in het creëren van onze eigen wereld van Vijf-Eiken tot Gilze-Rijen. Tot nog toe heb ik vooral veel megedacht en minder gebouwd. Met mijn eerste boompjes (beter bekend als de knotwilgen) vind ik N frustrerend priegelpeuterig. Maar wees eerlijk als je het mooi wilt doen in H0 moet dat daar ook, anders krijg je een lomp grote N baan voor mensen met slechte ogen.
Bij mijn studie natuurkunde heb ik het soms ook over treinen, maar dat is vanwege de gedachten experimenten waar ze in voorkomen. Voor mijn studie zit ik ook elke dag ongeveer twee uur in de trein van Gilze-Rijen tot Nijmegen. Misschien komt het door de treinen buiten modelspoor, dat ik in de N wereld wat meer van de scenery ben. Wanneer er met letters en nummers gepraat wordt vraag ik dan ook nog steeds of het nu gaat over de gele-stoelen-intercity-zonder-internet of de dubbeldekker-met-internet-en-vervelende-kraak-tafeltjes. De tijd zal het leren of dit forum daar verandering in gaat brengen. Ik vind het in elk geval gezellig!
Groetjes,
Vera
Ik ben Vera en als vriendin van Hoontje al een aantal weken selectief en passief forumlezer. Steeds vaker wil ik zelf reageren op posts. En omdat Hoontje en ik een relatie hebben, maar geen complete symbiose zijn heb ik zelf maar een account aangemaakt.
Als kind had mijn broertje de duplotrein, behalve dat ik de geluidjes irritant vond had ik er niet veel mee. Ook raakte ik niet besmet met het modelspoorvirus bij een bezoek aan het spoorwegmuseum. Vanaf mijn twaalfde ging ik eens per jaar alleen met de trein van Rotterdam naar Zwolle. In die tijd heb ik pas echt kennisgemaakt met de NS en en haar vertraging (record op dat traject was vijf uur). Het zal u wellicht niet verbazen dat ook toen de vonk niet oversloeg. Nu ik in het bezit ben van een studenten-ov-kaart is de trein (in schaal 1:1) mijn favoriete vervoermiddel voor de lange afstand, want meestal gratis (student hè). Dat ik als vanzelf wakker werd bij de tekst "Wij gaan verder als intercity naar Eindhoven, Helmond, Deurne, Horst-Sevenum en als eindbestemming Venlo." maakte mij een getrainde reiziger geen treintjesfanaat.
Hoe ben ik hier dan wel verzeild geraakt? Ten eerste werkt Hoontjes fanatieke geknutsel aanstekelijk. Tel daarbij op het feit dat hij het alleen maar over de baan heeft als hij in zijn bui is. Jong en verliefd luistert een meisje nog naar haar vriend en als vanzelf werd ik meegesleept in het creëren van onze eigen wereld van Vijf-Eiken tot Gilze-Rijen. Tot nog toe heb ik vooral veel megedacht en minder gebouwd. Met mijn eerste boompjes (beter bekend als de knotwilgen) vind ik N frustrerend priegelpeuterig. Maar wees eerlijk als je het mooi wilt doen in H0 moet dat daar ook, anders krijg je een lomp grote N baan voor mensen met slechte ogen.
Bij mijn studie natuurkunde heb ik het soms ook over treinen, maar dat is vanwege de gedachten experimenten waar ze in voorkomen. Voor mijn studie zit ik ook elke dag ongeveer twee uur in de trein van Gilze-Rijen tot Nijmegen. Misschien komt het door de treinen buiten modelspoor, dat ik in de N wereld wat meer van de scenery ben. Wanneer er met letters en nummers gepraat wordt vraag ik dan ook nog steeds of het nu gaat over de gele-stoelen-intercity-zonder-internet of de dubbeldekker-met-internet-en-vervelende-kraak-tafeltjes. De tijd zal het leren of dit forum daar verandering in gaat brengen. Ik vind het in elk geval gezellig!
Groetjes,
Vera
Re: Ik ben Vera en heb toch maar een eigen account aangemaak
Welkom Vera......... eigenlijk was je er dus al een tijdje 

Hoi Vera, bij deze officieel welkom op het forum als poster
Lezen is leuk maar reageren kriebelt heel erg, en het kunnen doen is nog leuker
We kijken uit naar je posts en je input
Mvg,
Ad en Geordie
Lezen is leuk maar reageren kriebelt heel erg, en het kunnen doen is nog leuker
We kijken uit naar je posts en je input

Mvg,
Ad en Geordie
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Hallo Vera,Vera schreef:anders krijg je een lomp grote N baan voor mensen met slechte ogen.
Welkom op het forum! Leuk dat we nu een studente natuurkunde in ons midden hebben. Ik ben chemicus en deed ooit als bijvak natuurkunde, maar dan hebben we het over lang geleden, hoewel het vak blijkbaar niet veel veranderd is, want ook wij rekenden met treinen in gedachten. Ik ben een aantal maal in Nijmegen geweest voor symposia en het leek me een leuke universiteit (kom zelf van de UvA).
Ik moest trouwens erg lachen om je opmerking over "priegelpeuterig" bouwen aan een spoor N baan. Ja, je moet goeie ogen hebben (heb ik niet [-6.5])

Enne... niemand heeft blijkbaar nog durven vragen hoe je Hoontje hebt leren kennen

Groet,
Jan
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoi Jan,JanCK schreef:
Enne... niemand heeft blijkbaar nog durven vragen hoe je Hoontje hebt leren kennen![]()
Dat vroeg Jeroen (Duisburg-Beksheim) in Lochem afgelopen september. De vaste klanten in de kroeg waar hij het vroeg, kunnen dat nu nog navertellen

Ik ontmoette Vera bij mijn andere hobby, improvisatietheater en we hebben daar toen direct een stukje gedaan

Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Welkom Vera! Leuk dat je besloten hebt om je zelf ook te registreren en ons geneuzel van commentaar te voorzien. 

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
En niemand heeft dat op youtube gezet!?!?!?Hoontje schreef:we hebben daar toen direct een stukje gedaan
-
- Moderator
- Contacteer:
Niet dat ik weet. Wie weet wat er op Lochem 2014 gebeurd.
Maar terug naar Vera, ik heb mijn eigen draadje. Welkom op het forum en laat wat van me heel zou ik zeggen
Groetjes,
Hoontje

Maar terug naar Vera, ik heb mijn eigen draadje. Welkom op het forum en laat wat van me heel zou ik zeggen

Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
- Elektronica/Commercieel
Vera in da housE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WHOEP WHOEP
WHOEP WHOEP
Volgens mij doet ze dat wel, want ze heeft op jouw foto gestemdHoontje schreef:laat wat van me heel zou ik zeggen

Maar inderdaad, terug naar het topic. Want, Vera, ik zag jouw commentaar op mijn foto, maar ik wilde niet in dat draadje reageren omdat er nog gestemd wordt. Je hebt het echter heel goed gezien (en nu ik weet dat je fysicus bent, snap ik dat ook wel): de belichting is niet optimaal. Ik kan in dit draadje wel uitleggen waardoor dat komt. Ik heb boven de baan de Uhlenbrock Intellilight module hangen (gekregen van mijn vrouw toen ik Abraham zag). Bovendien heb ik de straten van het stadje schuin gelegd zodat je niet meteen het eind ziet (dat wordt in films ook vaak gedaan), er meer huizen langs de straten kunnen staan, alles wat meer diepte krijgt en de stad groter lijkt. Maar het nadeel is dat een deel van de straten in de schaduw ligt. Normaal heb je daar niet zoveel last van, want je kijkt vanonder die lichtmodule naar de baan, maar wel als je foto's maakt. Nadat ik deze foto had gemaakt en de schaduw zag, heb ik verscheidene dingen geprobeerd, maar niets naar tevredenheid: flitsen slaat de sfeer dood en een extra lamp van opzij gaf rare dubbele schaduwen. Ik heb uiteindelijk dus gewoon de eerste foto die ik maakte ingestuurd en blijkbaar met succes, want hij krijgt aardig wat stemmen. Maar je commentaar is terecht.
Groet,
Jan
Welkom vera
Groeten Erik
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
-
Welkom Vera op het N - forum .
Leuk weer een vrouwtje erbij laat je eigen maar horen hoor
mvg Sjaak
Leuk weer een vrouwtje erbij laat je eigen maar horen hoor

mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Hallo Vera,
Welkom op dit forum. Leuk dat je een eigen account aangemaakt hebt.
De mijne geeft gewoon 'zo' commentaar
Groeten,
William
Welkom op dit forum. Leuk dat je een eigen account aangemaakt hebt.
De mijne geeft gewoon 'zo' commentaar

Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Bedankt allemaal voor de leuke en enthousiaste reacties! Ik moet er nog even aan wennen om naast facebook ook forum te checken.