Weer een nieuwe dus
Weer een nieuwe dus
Hallo
Mijn naam is Ton en bijna 60 jaar. Heeeeeel lang geleden had ik een h0-baan toen de ruimte ervoor was. Lange tijd waren er andere zaken waaridoor de treinhobby lange tijd uit beeld was. Maar nu niet meer. Na veel wikken en wegen resp. informatie verzamelen etc. - denk ik (!!) - er wel uit te zijn - let wel nog heel lichte twijfels - voor een N-spoor. Ik wil immers lange treinen (periode III en/of IV) en ook een scenery met een dorp, heuvel(s) en transport-overslag waarbij een Faller-car-system ook weer in beeld komt. Trouwens wil het allemaal digitaal.
Dit zal veel tijd vergen maar dat is het leuke daarvan .... toch...?
Mijn gevoel zegt heel duidelijk dat de oppervlakte waar ik dit wil realiseren ontoereikend is voor een h0-schaal en wil niet afwijken van mijn idee.
Welk merk het wordt is nog niet bekend (miniTrix/Fleischman) en ook het banenplan is niet helemaal duidelijk.
Als een voorzet heb ik wat getekend en ben nu bezig deze kamer klaar te maken : sauzen/witten en schilderen en dan verder......
Ik hoop veel informatie te vinden op dit forum ... alle adviezen zijn welkom natuurlijk
Tekening bijgevoegd
Groetjes
Ton
Mijn naam is Ton en bijna 60 jaar. Heeeeeel lang geleden had ik een h0-baan toen de ruimte ervoor was. Lange tijd waren er andere zaken waaridoor de treinhobby lange tijd uit beeld was. Maar nu niet meer. Na veel wikken en wegen resp. informatie verzamelen etc. - denk ik (!!) - er wel uit te zijn - let wel nog heel lichte twijfels - voor een N-spoor. Ik wil immers lange treinen (periode III en/of IV) en ook een scenery met een dorp, heuvel(s) en transport-overslag waarbij een Faller-car-system ook weer in beeld komt. Trouwens wil het allemaal digitaal.
Dit zal veel tijd vergen maar dat is het leuke daarvan .... toch...?
Mijn gevoel zegt heel duidelijk dat de oppervlakte waar ik dit wil realiseren ontoereikend is voor een h0-schaal en wil niet afwijken van mijn idee.
Welk merk het wordt is nog niet bekend (miniTrix/Fleischman) en ook het banenplan is niet helemaal duidelijk.
Als een voorzet heb ik wat getekend en ben nu bezig deze kamer klaar te maken : sauzen/witten en schilderen en dan verder......
Ik hoop veel informatie te vinden op dit forum ... alle adviezen zijn welkom natuurlijk
Tekening bijgevoegd
Groetjes
Ton
- Bijlagen
-
- Drawing1.jpg (56.61 KiB) 3026 keer bekeken
Re: Weer een nieuwe dus
Welkom.
Mooie ruimte inderdaad. Let wel op dat je overal bij kunt bij calamiteiten. Links op je plaatje wordt dat wel een issue.
Mooie ruimte inderdaad. Let wel op dat je overal bij kunt bij calamiteiten. Links op je plaatje wordt dat wel een issue.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Elektronica/Commercieel
Welkom!!!!
Ik lees dat je faller car systeem wil gaan gebruiken. Tip: kijk eens op www.vpeb.nl voor het mcc systeem. Rijd Veel mooier en realistischer. De faller auto's krijgen en decoder en lichten.
Je kan zaterdag ook even langs komen in houten. Er staan op de stand van picommit. Zij hebben allerlei digitaal waar waaronder dinamo, dcc en mcc.
Groetjes Martin
Ik lees dat je faller car systeem wil gaan gebruiken. Tip: kijk eens op www.vpeb.nl voor het mcc systeem. Rijd Veel mooier en realistischer. De faller auto's krijgen en decoder en lichten.
Je kan zaterdag ook even langs komen in houten. Er staan op de stand van picommit. Zij hebben allerlei digitaal waar waaronder dinamo, dcc en mcc.
Groetjes Martin
-
- Moderator
- Contacteer:
Hallo en welkom op dit gezellige forum!
Het staat vol informatie en tips. Vragen? Stel ze en iedereen draagt zijn steentje bij!
Ben nu al jaloers op je ruimte!
Een tip vanaf mij, als ik zo vrij mag zijn, begin 'simpel' en klein en bouw dat verder uit. Door het opdoen van ervaring en het kleinschalig opbouwen, heb je m.i. er meer plezier van. Je voorkomt ook dat na een tijdje de hobby weer in de hoek verdwijnt omdat alle overzcht weg is... Dat zou jammer zijn.
Groet,
Hoontje
Het staat vol informatie en tips. Vragen? Stel ze en iedereen draagt zijn steentje bij!
Ben nu al jaloers op je ruimte!

Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Mooie ruimte.
Denk er aan dat R4 / R3, 180 graden bochten tussen de 90 en 100 cm nodig hebben.
R1 is af te raden (zeker met langere treinen) en R2 zou ik alleen hier en daar als het niet anders kan gebruiken.
Succes met de voorbereidingen en de start.
Groet
Jos
Denk er aan dat R4 / R3, 180 graden bochten tussen de 90 en 100 cm nodig hebben.
R1 is af te raden (zeker met langere treinen) en R2 zou ik alleen hier en daar als het niet anders kan gebruiken.
Succes met de voorbereidingen en de start.
Groet
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Heb jij even mazzel dat dat in N geen bal uitmaaktnl03606 schreef: Welk merk het wordt is nog niet bekend (miniTrix/Fleischman) en ook het banenplan is niet helemaal duidelijk.

Alleen de rails zijn (soms) net niet passend aan elkaar, maar voor de rest rijdt alles op alles.
(en welkom natuurlijk)
Welkom op het forum Ton
Mvg,
Ad en Geordie
Mvg,
Ad en Geordie
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Welkom Ton op het N -forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Welkom Ton,
Mooie ruimte, daar moet je zeker een baan voor lange treinen kunnen maken.
Groet,
Jan
Mooie ruimte, daar moet je zeker een baan voor lange treinen kunnen maken.
Groet,
Jan
Welkom ton
Groeten Erik
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
-
Welkom!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways