Suc6 met het heel houden van je decoders....

Hallo Pieter....Pjotr500 schreef:Vorig jaar is mij dat ook overkomen. Mijn Multimaus gaf bijna 18V af en misschien was de marge voor een Tran decoder wat te krap.
Op een bepaald moment was de boel overleden. Na wat berichten over de e-mail met Herr Tran (advies van H@ns) kreeg ik kostenloos exemplaar toegestuurd. Je ziet veel slechte berichten over Tran op het forum bij onze Oosterburen, maar deze ervaring deel ik dus niet.
Sinds een jaar gebruik ik ook de bovengenoemde diode schakeling om de spanning te verlagen. Daarna nooit meer problemen ondervonden.
Nu heb ik recentelijk de Booster hub van BNLS gebouwd voor een klein testbaantje en daar komt precies 14V uit.
Groeten,
Pieter
Hoi Pieter, da's best wel veel. Ik vraag me af hoe je dat hebt gemeten. Wat er op je baan staat is geen gelijk- en eigenlijk ook geen wisselspanning. Wil je een correcte meting doen, dan heb je een voorschakelingetje nodig.Pjotr500 schreef:...Mijn Multimaus gaf bijna 18V af...
Hallo Marcel...,Marcel schreef:Toch wel vreemd,de fabrikanten brengen DCC decoders en digitale centrales op de markt speciaal voor het digitaliseren van een loc zodat je met een digitale centrale digitaal kan rijden,terwijl de dig. centrales meer stroom afgeven dan de decoder hebben kan.
Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?
Ik neem toch aan dat die decoders ook worden getest.
Het moet toch niet de bedoeling zijn om met kunst en vliegwerk de stroomafgifte van de centrale te reduceren,kunnen ze beter de decoders of centrales zelf aanpassen zonder tussenkomst van allerlei zelf gebouwde aanpassingen.