Ik heb vanavond voor het eerst een n-spoor treintje in beweging gezet.

a) Hoe zetten jullie ervaren modelspoorders het magneetje vast? Je moet er niet aan denken dat ie straks ergens in een tunnel tussen de rails terechtkomt.
b) Om de hoeveel centimeter moet er zo'n contactje op de baan komen. Ik zat zelf te denken aan een blok van 1,2 á 1,3 meter. (bloklengte b.v. 1,3m waarvan 0,3m stopsectie. Ik ga (denk ik) analoog rijden. Dus ga met seinen werken. Rood en groen kan ik dan schakelen met een reed relais.
Ik ben ook nog even in de weer geweest met een wisselaandrijving van PECO. Beetje geschrokken van het stroomverbruik. Is hier een andere / betere oplossing voor? Daarnaast moet er volgens mij straks een flink gat in de plaat. De spoel komt immers recht onder de wissel.
Morgen wil ik eens experimenteren om een rail in meerdere secties te verdelen. Ik wil de rail dan doorslijpen met een dremel. Ik verwacht dat je de rail schuin moet doorsllijpen (van buiten naar binnen in de rij richting). Als je de rail haaks doorslijpt creëer je een flinke hobbel. Is er iemand die hier iets over kan roepen.
Met dank alvast voor de reacties en met vriendelijke groet, Gerrit