Hoi Alwin,
Nee hoor ik moet nog aan de hekken zelf beginnen, dit was nog maar een proefstukje. Dus alle tips zijn natuurlijk welkom!
Aan beide opties heb ik ook gedacht. Ik denk dat het echter lastig wordt om balsahout zo dun nog mooi recht te snijden. Het zou wel een hele mooie houtstructuur geven. Ik ben ook altijd wel voor het uitvoeren van een model in hetzelfde materiaal als het voorbeeld.
Messing draad zou inderdaad een stuk fijner zijn, maar lijkt me weer een stuk lastiger te verwerken. Solderen is sowieso een brug te ver voor mij, en lijmen lijkt me ontzettend lastig omdat de ronde profielen elkaar maar op een heel klein oppervlak raken. En welke lijm zou ik dan moeten gebruiken? Epoxy duurt te lang om te drogen, secondelijm vind ik niet prettig werken omdat je geen mogelijkheid hebt om dingen naderhand nog iets te verschuiven. Wat dat betreft vind ik styreen wel makkelijk werken: met een satéprikkertje een klein dotje Revell lijm en je hebt een prima verbinding die ook nog een tijdje te verschuiven is.
Als ik het echt super fijn zou willen hebben, zou ik het hek eigenlijk moeten laten etsen door iemand. Maar eigenlijk vind ik het veel leuker om zelf wat te plakken, en het scheelt ook enorm in de kosten

. Desalniettemin blijft het natuurlijk altijd een compromis. Maar fijn dat je meedenkt!