Marvin Ouwehand Freelance Adviseur Zorginkoop

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Marvin Ouwehand

Marvin Ouwehand Freelance Adviseur Zorginkoop

Bericht door Marvin Ouwehand »

Beste allemaal,

Ik zal me ook netjes voorstellen. Mijn naam is Marvin Ouwehand, ben 37 jaar en woon in Leeuwarden.
Mijn beroep is adviseur en verricht op dit moment freelance werkzaamheden in het kader van de zorginkoop voor gemeentes.

20 jaar geleden verliet ik mijn ouderlijk huis en moest noodgedwongen mijn HO baan slopen en wegdoen. Mijn geld ging namelijk op aan het studentenleven en een studentenkamer bied nou eenmaal niet plek voor modelspoorbouw. Destijds had ik me voor genomen om, als ik weer zou beginnen met deze prachtige hobby, te kiezen voor Fleischman N-spoor, vanwege de ruimte en kwaliteit.

Een maand geleden ben ik weer begonnen en heb mijn voornemen verzilverd. Ik heb nu DB-materieel, waaronder 3 locs, een passagierstrein en containerwagons.

Mijn doel is een baan te ontwikkelen met een paradebaan, een containeroverslag, een stadje en op termijn een ertsmijn etc.
Mijn inspiratie is het Rijndal en wil graag bouwen aan rivier, boten etc.

Een aantal vragen:
Hoe upload ik foto's (krijg de melding dat ze te groot zijn)?
Heeft iemand ideeën voor een goede en betaalbare containeroverslag van trein op boot?
Hoe vind of maak ik mooie Rijn-aken voor grind en containervervoer?
Keerlussen, ja of nee en zo ja hoe?

Naar jullie reactie kijk ik uit.

mvg
Marvin

Wimhoo

Re: Marvin Ouwehand Freelance Adviseur Zorginkoop

Bericht door Wimhoo »

Hoi Marvin
Ik kan je vragen niet echt beantwoorden maar wens je suc6 met je nieuwe baan.
wim

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Hallo Marvin en welkom,

Een rijndal, dan raad ik je zeker de draadjes van Jeroen en Ron aan, (Brummenbach en Becksheim) in het onderdeel: mijn baan/collectie.

Om foto's te uploaden adviseren we altijd om een site als Photobucket.com of flickr.com te gebruiken; meer daarover lees je HIER

Mooie Rijnaken vind je o.a. bij Artitec

Bij deze (Duitse) winkel kun je zo'n beetje alle merken vinden. Vaak heeft de winkel een beperkt assortiment. Als je vervolgens op de merknaam googled vind je vanzelf meer van het desbetreffende merk.

Er zijn meerdere digitale systemen. Wil je geen 'keerlusproblemen' dan kun je ook kiezen voor een ander systeem, namelijk DINAMO. Maar een keerlus is eigenlijk geen uitdaging meer met onderandere de spullen van Digikeijs of Wim Ros' Rosoft producten. Zij hebben gemakkelijk te installeren keerlusmodules die het besturen van je treinbaan een stuk vereenvoudigen.

Qua software is er het gratis Koploper, maar ik zou ook eens naar I-train kijken of Windigipet...
Kortom er is van alles wat!

Om orde in de grote informatie pool te creeëren, zou ik eerst volgend rijtje nalopen:

- Welke schaal wil ik rijden?
- Wat voor tijdperk kies ik?
- Wat voor situatie / omgeving wil ik uitbeelden/nabouwen?
- Hoe wil ik mijn baan aansturen? Analoog, digitaal, met computer, zonder computer?

Een hele handige site boordevol informatie is deze: Nproject

Veel succes met speuren en bouwen!
Mochten er vragen zijn, dan horen we het graag!

Groetjes,

Hoontje

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Welkom!
Al mn foto zijn op 2 manieren geupload:
-net zo lang (met paint) verkleinen tot ze <128kb zijn en dan als bijlage functie invoegen (maar dat kost het forum serverruimte, dus dat probeer ik minimaal te doen).
-de foto die ik wil plaatsen uploaden naar www.postimage.org in formaat 1024x768 (doet die site voor je) en dan de link hier al IMG link plakken. Werkt superrrrr :mrgreen:

Veel plezier hier 8-)

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Wablo

Bericht door Wablo »

Marvin,
Ook namens mij welkom op de site, er is genoeg info te vinden voor de bouw voor een schitterende baan, tip maak ook gebruik van de zoekfunctie op deze site daar er al enorm veel onderwerpen zijn besproken op de site.
groetjes,
Bert

Plaats reactie