Even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jules1975

Even voorstellen

Bericht door Jules1975 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jules en ik ben 40 jaar. Als kind was ik in het bezit van een H0 set van Jouef en heb daar mooie avonturen mee beleefd. Natuurlijk kwamen later uitgaan, meisjes en pc's (gamen) om de hoek kijken en verdween de set naar zolder. Nu onze dochter geboren is heb ik niet meer zoveel tijd voor mijn hobby: het zelf brouwen van bier. Dit is redelijk arbeidsintensief en eenmaal begonnen moet je het afmaken.
De zoektocht naar een hobby die makkelijker in een verloren uurtje te stoppen is was niet lang: ik wil een modelbaan gaan bouwen! Ik ben altijd gek geweest op modellen en miniaturen en zeker op modeltreinen.

Mijn plan is om met N-spoor te beginnen. Dit door de voordelen die het biedt als je wat minder plaats hebt. Daarnaast vind ik de modellen minstens zo mooi als de H0 varianten, en belangrijk: ik vind ze ook mooi rijden! Ik heb ongeveer 1.8 bij 0.9 meter beschikbaar. En zoals met mij altijd het geval: ik heb grote ambitie's en wil een baan met 2 niveau's. Ik denk aan een station, en rangeerterrein en opstelsporen beneden, met mogelijk iets van industrie of een klein dorpje. De bovenkant wil ik dan als landschap, met een mooie brug en iets van tunnels. Of ik dit allemaal op de beperkte ruimte kan uitvoeren: dat weet ik nog niet en daarvoor ben ik hier op het forum gekomen. Ik hoop hier een hoop te leren en leuk bezig te zijn met deze prachtige hobby!

Het mooie is: ik heb nog helemaal niets! Ik kan vanaf 0 beginnen. Ik ben tot de voorlopige keuze gekomen dat ik digitaal wil: enerzijds om treinen automatisch te laten rijden, anderzijds om het puzzelwerk dat erbij komt kijken. Ikzelf vind het bedenken, plannen, bouwen en puzzelen 85% van de hobby! Ik heb naar startsets gekeken, die zijn misschien wel relatief goedkoop, maar er is er niet een waarvan ik zeg: jes!!! Dus mogelijk dat de delen allemaal los gekocht gaan worden.

Nog vragen genoeg: ik ga zoeken op het forum!

Aangenaam!

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Hoontje »

Welkom en succes bij je zoektocht naar informatie!

Er zijn tal van mogelijkheden op die oppervlakte. Dus ben benieuwd wat je voor elkaar krijgt!

Succes,

Groetjes,

Hoontje

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Welkom Jules!

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Pruts3r

Bericht door Pruts3r »

Mooie plannen!
En er zijn zat bierwaggontjes in N dus je oude hobby kun je een beetje terug laten komen in de nieuwe! 8-) :D

Welkom in elk geval!

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Jules op het N - forum .

m.v.g. Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Jules, welkom op het n-spoorfoum :D
Nog niets hebbe zal wel snel verholpen worden met al dat moois op de markt

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

rc.amsterdam

Bericht door rc.amsterdam »

Nogmaals, welkom. Om op de beperkte ruimte iets te maken? Mogelijkheden zeker. Denk eens aan klein beginnen met een aansluiting in de eerste planning opnemen. Klein beginnen heeft een voordeel: er komt iet "klaar" binnen een redelijke tijd. Maar snuffel maar lekker, daar is nog nooit iemand slechter van geworden en kijk goed om je heen - opendagen, modeltrein beurs en "Utrecht". Dan zul je veel inspiratie opdoen.
Succes Rob.

vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Wablo

Bericht door Wablo »

Jules,
Ook namens mij welkom op deze site, er zijn hier genoeg voorbeelden te vinden, blader ook eens door de sub-rubriek Baanplan,
groetjes,
Bert

Onderwerp starter
Jules1975

Bericht door Jules1975 »

Hey allemaal!
Bedankt voor de welkomst!
Ik heb nu een eerste plaat gekocht van 170 bij 90. Hier thuis eens wat overlegd en er komt nog een stukje bij. Of ik dat met een schuine kant een l laat vormen of iets weet ik nog niet. In ieder geval heb ik 2e hands een trafo, wat rails en een loc met wagons gekocht. Nu heb ik ook meer zicht op de ruimte die een spoor en zo inneemt. Nu een mooie mix vinden tussen rijden, paradespoor, en rangeren en scenery. Ik wil niet kost wat kost zoveel mogelijk meters spoor leggen.
Voor nu een ovaaltje met 2 wissels, dan kan ik al lekker rijden en plannetjes maken (tijdens t sparen :D )
Ik denk wel dat ik voor een meer lagen ontwerp ga. Meer mogelijkheden.
Ik ben weer snuffelen!
Groet

Plaats reactie