groet'n van Grunn
groet'n van Grunn
Goedendag, mijn naam is Gerard, ben 60 jaar oud, woon in de fijne stad Groningen (Grun'n), ben kleinzoon van een NS machinist die tot kort voor WO II meester was op een Jumbo 3700. Ik lees al een tijdje mee op dit forum (en andere modelspoor forums), maar heb nu besloten me toch maar te registreren, ook al heb ik over modelspoor meer te vragen dan te melden.
Op mijn zolder staan 2 verhuisdozen met N spoor materiaal, verzameld sinds mijn 16de, met voorkeur voor -maar niet uitsluitend- Nederlands materieel.
In die begintijd liet ik rustig een blauwe Minitrix NS 1100 met rijtuigen plan E en W in een Zwitsers berglandschapje rondrijden, samen met een Pruisische T3 met Zwiterse rijtuigjes.
Later werd het "Nederlands" dubbelspoor onder de draad, maar zonder station (want onvoldoende ruimte voor volwaardige Intercity perrons), met een zijlijntje voor museum/goederenspoor, waarop hetzelfde T3je, nu in NS groen (bij wijze van "Bello"), naast Phildie 2200 en 2400 diesels met o.a. de bekende VAM wagons.
Meer dan 30 jaar geleden belandden de rails in een doos en het materieel in een vitrine, waar ik het zo nu en dan nog wel eens aanvulde, maar ook daaraan kwam ca. 15 jaar terug een eind, geen tijd, geen ruimte, andere prioriteiten.
Recent heb ik de dozen herontdekt en ja, dat is toch eigenlijk wel erg leuk allemaal, maar oh oh oh, wat is er een boel veranderd in die laatste 20 jaar. Bediende ik mijn baan nog m.b.v. omgebouwde wasknijpers, reedcontacten (magneetjes onder wagons en rijtuigen geplakt) en hier en daar verdekt opgestelde mechanische contacten, nu zijn er digitale systemen die ik nog niet kan doorgronden. Overstappen? En wat dan te doen met al mijn oude materieel?
Misschien moet ik maar eens beginnen met een diorama, of module, maar ja, zijn daar normen voor de maatvoering, electronica, rail type, etc? Mijn belangstelling gaat vooral uit naar lokaalspoor en museumlijntjes. Wat als het voormalig NTM lijntje Groningen - Drachten niet (geheel) was opgeheven, maar bijv. tot Leek als museumlijntje werd geëxploiteerd? Of de aan die lijn gelegen P&R bij Hoogkerk niet door bussen, maar per spoor werd bediend?
Maar ook de lijn Groningen - Leer heeft mijn warme belangstelling - "station" Kropswolde, station Zuidbroek, het STAR gebeuren rond Stadskanaal, dat soort dingen.
Nou ja, het mag duidelijk zijn, ik weet het allemaal nog niet precies en zal ik de komende tijd vooral nog meelezen hier.
Op mijn zolder staan 2 verhuisdozen met N spoor materiaal, verzameld sinds mijn 16de, met voorkeur voor -maar niet uitsluitend- Nederlands materieel.
In die begintijd liet ik rustig een blauwe Minitrix NS 1100 met rijtuigen plan E en W in een Zwitsers berglandschapje rondrijden, samen met een Pruisische T3 met Zwiterse rijtuigjes.
Later werd het "Nederlands" dubbelspoor onder de draad, maar zonder station (want onvoldoende ruimte voor volwaardige Intercity perrons), met een zijlijntje voor museum/goederenspoor, waarop hetzelfde T3je, nu in NS groen (bij wijze van "Bello"), naast Phildie 2200 en 2400 diesels met o.a. de bekende VAM wagons.
Meer dan 30 jaar geleden belandden de rails in een doos en het materieel in een vitrine, waar ik het zo nu en dan nog wel eens aanvulde, maar ook daaraan kwam ca. 15 jaar terug een eind, geen tijd, geen ruimte, andere prioriteiten.
Recent heb ik de dozen herontdekt en ja, dat is toch eigenlijk wel erg leuk allemaal, maar oh oh oh, wat is er een boel veranderd in die laatste 20 jaar. Bediende ik mijn baan nog m.b.v. omgebouwde wasknijpers, reedcontacten (magneetjes onder wagons en rijtuigen geplakt) en hier en daar verdekt opgestelde mechanische contacten, nu zijn er digitale systemen die ik nog niet kan doorgronden. Overstappen? En wat dan te doen met al mijn oude materieel?
Misschien moet ik maar eens beginnen met een diorama, of module, maar ja, zijn daar normen voor de maatvoering, electronica, rail type, etc? Mijn belangstelling gaat vooral uit naar lokaalspoor en museumlijntjes. Wat als het voormalig NTM lijntje Groningen - Drachten niet (geheel) was opgeheven, maar bijv. tot Leek als museumlijntje werd geëxploiteerd? Of de aan die lijn gelegen P&R bij Hoogkerk niet door bussen, maar per spoor werd bediend?
Maar ook de lijn Groningen - Leer heeft mijn warme belangstelling - "station" Kropswolde, station Zuidbroek, het STAR gebeuren rond Stadskanaal, dat soort dingen.
Nou ja, het mag duidelijk zijn, ik weet het allemaal nog niet precies en zal ik de komende tijd vooral nog meelezen hier.
Re: groet'n van Grunn
Hallo Gerard, welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
- Moderator
- Berichten: 4737
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: groet'n van Grunn
Welkom Gerard,
Groningen... Dat is voor mij "de andere kant vd wereld"
Lees rustig mee en kijk rond.
Er zijn heeeeeeel veel mogelijkheden bijgekomen qua digitale zaken met even zoveel voor- als tegenargumenten.
Als je heel veel analoog materiaal hebt en met de computer aan de gang wilt om de treinen te laten rijden, dan is er zelfs een systeem wat dat kan, zonder dat je je treinen aan hoeft te passen. Dat is het DINAMO systeem.
Ik ben erg benieuwd naar je ns 2200 en ns 2400 locomotief-modellen. Zou je daar eens foto's van willen posten?
Al bij al, veel plezier en vraag erop los zou ik zeggen!
Groetjes
Hoontje
Groningen... Dat is voor mij "de andere kant vd wereld"

Lees rustig mee en kijk rond.
Er zijn heeeeeeel veel mogelijkheden bijgekomen qua digitale zaken met even zoveel voor- als tegenargumenten.
Als je heel veel analoog materiaal hebt en met de computer aan de gang wilt om de treinen te laten rijden, dan is er zelfs een systeem wat dat kan, zonder dat je je treinen aan hoeft te passen. Dat is het DINAMO systeem.
Ik ben erg benieuwd naar je ns 2200 en ns 2400 locomotief-modellen. Zou je daar eens foto's van willen posten?
Al bij al, veel plezier en vraag erop los zou ik zeggen!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: groet'n van Grunn
Bedankt voor de tip (DINAMO), heb ik weer wat te lezen vanavond
Ik zal morgen even die twee NS diesellocs van Phildie uitpakken en op de foto zetten.

Ik zal morgen even die twee NS diesellocs van Phildie uitpakken en op de foto zetten.
Re: groet'n van Grunn
Welkom Gerard op het N - forum .
En Hoontje is gek van die oudere modellen van Dieleman.
m.v.g. Sjaak
En Hoontje is gek van die oudere modellen van Dieleman.
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55
Re: groet'n van Grunn
Hallo Gerard, welkom bij "De Club" - ik begrijp dat je een museumlijntje eigenlijk best ziet zitten? Nou aan de slag. Maak een eindstation (in Groningen goed mogelijk) met een 4 of 5 wissels. Eenvoudig sporenschema: een omloop met de rest als rangeer spoor - aankomst en vertrek spoor en een goederen faciliteit - en lok revisie (oa kolen en water). Maak het zo dat later aansluiting op een grotere baan mogelijk is. 2 meter bij een 40 cm is al voldoende ruimte. Uitbreiding als je zelf wil is altijd mogelijk. Voorbeelden op het wereld wijde net (www) zijn er genoeg.
Succes en vooral - veel plezier met onze hobby.
Succes en vooral - veel plezier met onze hobby.
vr gr
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Re: groet'n van Grunn
Gerard,
Ook namens mij welkom op het forum, ik ben zelf ook een herstarter die gezien de hoeveelheid analoge locs en treinstellen heeft besloten de aansturing via het Dinamo systeem te gaan doen, maar als je een beperkt aantal locs in bezit heb valt het ook te overwegen om decoders in te (laten) bouwen.
groetjes,
Bert
Ook namens mij welkom op het forum, ik ben zelf ook een herstarter die gezien de hoeveelheid analoge locs en treinstellen heeft besloten de aansturing via het Dinamo systeem te gaan doen, maar als je een beperkt aantal locs in bezit heb valt het ook te overwegen om decoders in te (laten) bouwen.
groetjes,
Bert
Re: groet'n van Grunn
Allen dank voor de vriendelijke ontvangst.
Bijgaand, voor Hoontje, een plaatje van mijn oude Phildie 2214.
Bijgaand, voor Hoontje, een plaatje van mijn oude Phildie 2214.
- Bijlagen
-
- Phildie 2214
- IMG_20151101_164705.jpg (100.48 KiB) 5931 keer bekeken
Re: groet'n van Grunn
en nog eentje 

- Bijlagen
-
- Phildie 2214
- IMG_20151101_164614.jpg (69.43 KiB) 5929 keer bekeken
Re: groet'n van Grunn
en mijn Phildie 2520
- Bijlagen
-
- Phildie 2520
- IMG_20151101_164526.jpg (100.64 KiB) 5929 keer bekeken
Re: groet'n van Grunn
en nog eentje, om het af te leren.
- Bijlagen
-
- Phildie 2520
- IMG_20151101_164426.jpg (88.2 KiB) 5236 keer bekeken
Re: groet'n van Grunn
@ rc.amsterdam, zoiets ja. Ik overweeg (een vereenvoudigde en ingekorte versie van) het voormalig NTM emplacement in Groningen. Eenvoudig kopstation, maar met verbinding met het hoofdnet.
@ Wablo, heb jij al ervaring opgedaan met DINAMO? Decoders inbouwen lijkt me vooral bij de kleine locs problematisch of geheel onmogelijk, maar ik sta open voor correctie.
@ Wablo, heb jij al ervaring opgedaan met DINAMO? Decoders inbouwen lijkt me vooral bij de kleine locs problematisch of geheel onmogelijk, maar ik sta open voor correctie.
Re: groet'n van Grunn
Gerard,
Ik hen een uitgebreide set gekocht maar die zit nog nieuw in de doos, ik zit nog maar in de ontwerpfase van de nieuwe baan waarop het moet worden geïnstalleerd, o.a. Alwin (oftewel hoontje) heeft al praktijkervaring op zijn baan in aanbouw.
groetjes,
Bert
Ik hen een uitgebreide set gekocht maar die zit nog nieuw in de doos, ik zit nog maar in de ontwerpfase van de nieuwe baan waarop het moet worden geïnstalleerd, o.a. Alwin (oftewel hoontje) heeft al praktijkervaring op zijn baan in aanbouw.
groetjes,
Bert
Re: groet'n van Grunn
Welkom hier!
Heel herkenbaar verhaal.
Bij mij heeft het ook een tijd stilgelegen en het merendeel van mijn treinen is oud en analoog... Ik neig ook naar dat dinamo wat Hoontje je al tipte...
Hier op t forum gaan je vragen vast beantwoord worden
Heel herkenbaar verhaal.
Bij mij heeft het ook een tijd stilgelegen en het merendeel van mijn treinen is oud en analoog... Ik neig ook naar dat dinamo wat Hoontje je al tipte...
Hier op t forum gaan je vragen vast beantwoord worden

Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 06-03-'25)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
-
- Moderator
- Berichten: 4737
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: groet'n van Grunn
Dank voor de foto's. De reden dat ik er zo 'gek' van ben, zoals Sjaak al benoemde, is omdat ik er héél graag 1 of 2 van op mijn baan wil hebben. Nu heb ik daarvoor al verschillende keren contact gehad met Marinus Kuijpers (Phildie) maar hij heeft er momenteel geen meer in productie. Wellicht ooit nog. Ondertussen spaar ik er maar voor en kijk ik naar de foto's van degene die ze al wel hebben.
I.z. DINAMO ben ik inmiddels inderdaad al op het punt dat mijn baan rijdt en ben ik alle 'extra's' aan het ontdekken en leren. Het is een systeem wat je qua electro-techniek even door moet hebben net als de handleiding, maar als je die in Jip en Janneke taal aan jezelf uit kunt leggen, dan krijg je er alles mee voor elkaar!
Hier op het forum zitten ook veel doorgewinterde gebruikers, dus gewoon vragen en dan komt het goed!
Groetjes,
Hoontje
I.z. DINAMO ben ik inmiddels inderdaad al op het punt dat mijn baan rijdt en ben ik alle 'extra's' aan het ontdekken en leren. Het is een systeem wat je qua electro-techniek even door moet hebben net als de handleiding, maar als je die in Jip en Janneke taal aan jezelf uit kunt leggen, dan krijg je er alles mee voor elkaar!
Hier op het forum zitten ook veel doorgewinterde gebruikers, dus gewoon vragen en dan komt het goed!
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55
Re: groet'n van Grunn
Nou Gerard, er is heel wat te vinden over die NTM - ik neem aan dat je dat zelf al had gevonden.
Hierbij iets wat ik aantrof. Zeker geen klein kopstationnetje.
http://www.spoorverledendrachten.nl/afb ... _groot.jpg
Hierbij iets wat ik aantrof. Zeker geen klein kopstationnetje.
http://www.spoorverledendrachten.nl/afb ... _groot.jpg
vr gr
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Re: groet'n van Grunn
Hoi Rob, haha, dat is het emplacement van Drachten, dat was héél wat groter dan dat van het NTM station Groningen. Gek genoeg kan ik nergens meer een plattegrondje vinden van de situatie daar in de jaren 1930-1940, toen er nog personenvervoer was op die lijn.
Het restant dat er nu nog ligt (2 of 3 kopspoortjes) wordt eigenlijk alleen nog maar gebruik om heel af en toe wat onderhoudsmaterieel te parkeren.
Hier is een aardig filmpje over die tramlijn: https://youtu.be/Kd7EhlxgtMc
Het restant dat er nu nog ligt (2 of 3 kopspoortjes) wordt eigenlijk alleen nog maar gebruik om heel af en toe wat onderhoudsmaterieel te parkeren.
Hier is een aardig filmpje over die tramlijn: https://youtu.be/Kd7EhlxgtMc
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55
Re: groet'n van Grunn
Gerard, dat filmpje is schitterend. De beelden zijn inspirerend voor een modelbouwer, toch? Rustig landelijk treintje onderweg. En al die oude auto's en fietsers etc. Prachtig.
vr gr
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 4737
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: groet'n van Grunn
Gerard,
Wellicht heeft het Utrechtse archief dergelijke informatie? Emplacementen staan online op hun site, of dat de NTM er tussen zit weet ik niet.
Ik ga er over enkele weken heen ivm mijn eigen onderzoek, maar wil dan best even wat tijd besteden aan de NTM hoor. Als je dus wat gerichts wilt weten dan stuur me even een bericht.
Groetjes
Hoontje
Wellicht heeft het Utrechtse archief dergelijke informatie? Emplacementen staan online op hun site, of dat de NTM er tussen zit weet ik niet.
Ik ga er over enkele weken heen ivm mijn eigen onderzoek, maar wil dan best even wat tijd besteden aan de NTM hoor. Als je dus wat gerichts wilt weten dan stuur me even een bericht.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: groet'n van Grunn
Hoi ,
je loks zien er goed uit
Er zijn diverse site's zoals onderstaande links
http://www.spoorverledendrachten.nl/links.htm
http://www.railromantiek.nl/
http://www.stationsweb.nl/
http://www.sporenplan.nl/
Succes ermee .
m.v.g. Sjaak
je loks zien er goed uit

Er zijn diverse site's zoals onderstaande links

http://www.spoorverledendrachten.nl/links.htm
http://www.railromantiek.nl/
http://www.stationsweb.nl/
http://www.sporenplan.nl/
Succes ermee .
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: groet'n van Grunn
Geen linkjes of zo van mij Gerard
Maar wel een warm welkom op het forum van deze kant
Is al een leuk draadje aan het worden zo
Mvg,
Ad
Maar wel een warm welkom op het forum van deze kant
Is al een leuk draadje aan het worden zo

Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: groet'n van Grunn
@ Hoontje, hartelijk dank voor het vriendelijke aanbod. Nou ja, àls je er tijd voor hebt . . . een plattegrondje van het NTM emplacement in Groningen zou zeer welkom zijn. Evenals de afmetingen van het stationsgebouw (ik heb wel wat foto's). Niet dat ik van plan ben het emplacement exact op schaal na te bouwen (wat er nu nog ligt is zeker 350 meter lang, ruim 2 m in schaal N), maar 'k zou toch wel willen weten hoe de sporen lagen, waar stond het stationsgebouw precies? Er schijnt een locloods geweest te zijn, waar stond die dan? Waar was het kolenpark? Er staat nog steeds een gebouw, wat vermoedelijk een verbouwde goederenloods is. Was dit de oorspronkelijke loods, of is het huidige gebouw van later datum. Dat soort dingen zou ik graag willen weten.
@ Sjaak, bedankt voor de links, de meeste -maar niet alle- kende ik al, maar helaas heb ik nog nergens de situatie te Groningen kunnen vinden.
@ Ad, dank voor het welkom. Inderdaad, het draadje groeit, maar ik weet helemaal niet of mijn NTM vragen wel in dit subforum thuis horen.
Even een heel andere vraag; later deze week heb ik een paar uur mijn handen vrij in het centrum van het land. Hebben jullie een tip voor een N-schaal gespecialiceerde winkel waar ik beslist eens moet gaan kijken?
@ Sjaak, bedankt voor de links, de meeste -maar niet alle- kende ik al, maar helaas heb ik nog nergens de situatie te Groningen kunnen vinden.
@ Ad, dank voor het welkom. Inderdaad, het draadje groeit, maar ik weet helemaal niet of mijn NTM vragen wel in dit subforum thuis horen.
Even een heel andere vraag; later deze week heb ik een paar uur mijn handen vrij in het centrum van het land. Hebben jullie een tip voor een N-schaal gespecialiceerde winkel waar ik beslist eens moet gaan kijken?
Re: groet'n van Grunn
Hoi Gerard,
We / ze zijn niet zo moeilijk hier hoor, als het maar geen zooitje wordt, het gezellig blijft en de maker van het draadje geen bezwaar heeft
Hoontje is zelf een mod hier, samen met een paar anderen
Wat noem jij het centrum van het land?
Daar ieder hier zijn eigen mening over heeft
Ik ken maar een echte N specialist, en dat is H@ns, linkje rechts boven (niet om te slijmen, maar naar mijn mening wel waar)
Maar zijn winkel zit in Lochem
Als je verder veel N bij elkaar wilt hebben zou ik aanraden eens naar de beurs in Houten te gaan of zo
Kan je ook lekker babbelen / vragen over je hobby
Mvg,
Ad
We / ze zijn niet zo moeilijk hier hoor, als het maar geen zooitje wordt, het gezellig blijft en de maker van het draadje geen bezwaar heeft

Hoontje is zelf een mod hier, samen met een paar anderen
Wat noem jij het centrum van het land?
Daar ieder hier zijn eigen mening over heeft

Ik ken maar een echte N specialist, en dat is H@ns, linkje rechts boven (niet om te slijmen, maar naar mijn mening wel waar)
Maar zijn winkel zit in Lochem
Als je verder veel N bij elkaar wilt hebben zou ik aanraden eens naar de beurs in Houten te gaan of zo
Kan je ook lekker babbelen / vragen over je hobby
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: groet'n van Grunn
Hoi Gerard ,
vond nog een linkje waar veel foto's van station Groningen in de oude tijd staan .
http://www.beeldbankgroningen.nl/beeldb ... station%20
Veel plezier met het plaatjes bekijken ,vond het zelf ook leuke foto's ertussen staan .
m.v.g. Sjaak
vond nog een linkje waar veel foto's van station Groningen in de oude tijd staan .
http://www.beeldbankgroningen.nl/beeldb ... station%20
Veel plezier met het plaatjes bekijken ,vond het zelf ook leuke foto's ertussen staan .
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Moderator
- Berichten: 4737
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: groet'n van Grunn
Hadden jullie deze link al gezien?
En NTM waar staat dat voor? Noordelijke Tram Maatschappij?
Als het lukt reis ik a.s. woensdag af naar het Utrechtse, anders de woensdag erna. Zal dan kijken wat ik voor bruikbaars kan vinden.
Groetjes
Hoontje
En NTM waar staat dat voor? Noordelijke Tram Maatschappij?
Als het lukt reis ik a.s. woensdag af naar het Utrechtse, anders de woensdag erna. Zal dan kijken wat ik voor bruikbaars kan vinden.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid