Ben aan het tesen geweest en heb een proefopstelling gemaakt. Op de foto kan je zien dat ik de scissor vanaf twee kanten voed met 1 trafo. Op mijn modelbaan worden dat 4 blokken maar voor even heb ik de plus en de min aangesloten op een trafo. Wel opletten dat de bovenste en de onderste rails hetzelfde geploariseert zijn, zoals op het diagram.
Ik heb een Omron hulprelais MY4 12DC gebruikt om de hartstukken te polariseren, deze heb ik gevoed door een externe gestabiliseerde voeding 12VDC
De bijlage IMG_0173_small.jpg is niet meer beschikbaar
Na het aansluiten viel me meteen op dat alles werkte tot ik het relais inschakelde. Toen ontdekte ik een fout in mijn eerste ontwerp waardoor een twee minpolen op het hartstuk stonen geschakeld, nadat ik deze gevonden had heb ik de bedrading aangepast en voila hier het juiste schema: (zoek de verschillen

)

- schakeldiagram_small.jpg (39.41 KiB) 3892 keer bekeken
Zoals deze opstelling is loopt alles vlekkenloos. Ik heb diverse locs getest en allen lopen ze perfect over de kruisingen heen

Ook als ik vergat het relais te schakelen bleek dat de locs hier geen last van hadden. Ze stoppen op de kruising en bleken totaal geen last te hebben van de kortstondige sluiting die optrad, nadat het relais alsnog inschakelde reed de loc rustig verder. Dus er kan wel gesteld worden dat dit een goede en veilige oplossing is om de scissor te schakelen.