[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: [Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...

Bericht door Hoontje »

Dank mannen.
Vandaag de onderdelen van de verhuisde modelbaan in mn handen gehad! Ze moesten op de zolder verplaatst worden ivm het aantreffen van menig nachtmerrie...

Ons huis is uit 63-64. Dat er Eternite/asbest in zou zitten wisten we, alleen kwamen we het niet tegen... Behalve in de schoorsteen van de kachel.

Nu we de zolder voorbereiden, hebben we delen gesloopt en zijn we wél asbest tegen gekomen. Of althans op asbest gelijkende buizen. Deze week komen er experts kijken waar we precies mee te maken hebben en hoe we dat het beste weg kunnen halen. Ze zitten in de weg voor de luchtbehandeling- en ventilatiekanalen...

Afbeelding

Afbeelding

Een "tegenslag" want we hebben van 1 buis nog geen hele route door de woning gevonden. Dus benieuwd wat er ontdekt en geadviseerd gaat worden...

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes

Hoontje

sprui811

Bericht door sprui811 »

Hopelijk is de buis al grotendeels weggehaald in het verleden, zoals bij mij het geval was, asbest op laten ruimen is geen leuk karweitje, voor je portemonnee dan. Ik ben het dak opgegaan en heb een cameraatje met een zaklamp laten zakken in de buis om te kijken hoe ver hij doorliep, bleek dat alleen op zolder nog een stuk buis zat.

Succes met je verbouwing !

Smile, life is too short to be sad

shoven

Bericht door shoven »

In een aantal gevallen mag je asbest zelf verwijderen. De deskundige die komt kijken kan je daarover meer vertellen.
Als je de mannen in witte pakken moet laten komen wordt het duur (hoe zou ik dat nou weten? :? :roll: :mrgreen: )

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

;Deze buis loopt door het hele huis, van de keuken naar boven. We zien hem zitten :( Dus wordt prijzig inderdaad... Maar goed... Dan is hij weg en hebben we ruimte en mogelijkheden om verder te gaan met de ventilatie etc. Dus er is ook gewoon een noodzaak hem te ruimen.

Nu afwachten op offertes en de bepaling welke klasse het is etc etc.

Groetjes

Hoontje

Plaats reactie