@Pieter, zeker voor onderstellen, maar ik maak er ook draaistellen mee voor bv de plan V, U enzovoorts, ik druk daar dan wel messing as busjes in.
@Joost, resin printen kost veel tijd, niet zo zeer in de print tijd, maar in de tijd dat je er zelf mee bezig bent. De FDM prints is tekenen, naar de printer sturen en dan als die klaar is het model er uit pakken. De resin printer is nogal veel handelingen, mbt handschoentjes aan, nat model uit de printer halen, schoonmaken in de alcohol, je alcohol weer verversen, alle troep opruimen, printer weer schoon weg zetten, ik ben er elke keer toch wel een hele dag van het weekend aan kwijt. Terwijl de FDM daar kan je echt lekker op prototypes maken, printen, toch aanpassen, nog een keer printen. Prints duren soms langer maar ik zet het apparaat sochtens aan en als ik uit mijn werk terug kom staat het klaar. Die printer draait bijna 10 uur per dag bij mij.
@Guus, ik heb een Bambulabs P1S met AMS en maak prints met supports met aparte interface materiaal die niet hecht met het print materiaal zodat de supports makkelijk loskomen. Ik print dan met een 0,2mm nozzle en voor de details in 0,06mm, top surfaces doe ik meestal de ironing optie aan waarbij de nozzle nog eens het oppervlakte mooi glad strijkt. Het dak heb ik op zijn kant geprint, (recht op) door de 0,06mm laagjes zie je daar helemaal geen lijntjes in.
nog een fotootje