Nederlands materieel NS

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie

Onderwerp starter
Rik
Contacteer:

Nederlands materieel NS

Bericht door Rik »

Even 2 foto'tjes van een vitrine in Houten van Phildie waar ik kwijlend voor heb gezeten :mrgreen: , die ik jullie niet wil onthouden.

Erg mooi alleen toen ik hun prijslijst zag viel ik bijna flauw :o
Bijlagen
DSC01161.JPG
DSC01161.JPG (110.16 KiB) 6909 keer bekeken
DSC01160.JPG
DSC01160.JPG (103.33 KiB) 6909 keer bekeken

vantongeren

Re: Nederlands materieel NS

Bericht door vantongeren »

Leuk die Plan U, ik ga maar eens contact opnemen met Phildie denk ik zo :P
Lijkt me wel leuk deze 1:1 en 1:160 te hebben.

MvG Marcel

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

shoven

Bericht door shoven »

vantongeren schreef: Lijkt me wel leuk deze 1:1 en 1:160 te hebben.
Heb je hem dan 1:1 ?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

vantongeren

Ja, figuurlijk dan aangezien ik bij de werkgroep van het Spoorwegmuseum zit welke eigenaar is van de 114. :lol:

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Onderwerp starter
Rik
Contacteer:

Bericht door Rik »

Ja is prachtig spul , alleen behoorlijk prijzig vanwege het handgemaakte en het messing wat gebruikt wordt.

plan u ( drie delig , digitaal voorbereid ) moet je denken aan een 1 met 3 nulletjes

shoven

Bericht door shoven »

Rik schreef: plan u ( drie delig , digitaal voorbereid ) moet je denken aan een 1 met 3 nulletjes
Au! zegt de portemonnee. Daar kun je een hoop ander leuk spul van kopen. Voorlopig effe niet dus.

Steven

>>> Filmpjes van de baan

vantongeren

Het is zelfs nog duurder (bijna 1200 euro). Voor dat bedrag verwacht je dat de deuren ook centraal vergrendeld kunnen worden :P. Het mag dan wel heel mooi zijn, maar mijn portemonnee 'lees mijn vrouw' laat me dan denk ik opnemen :cry:

shoven

Bericht door shoven »

Ook dat. Daar kom ik niet mee weg. :?
Maar los daarvan, het is wel een heel duur stukkie speelgoed.

Steven

>>> Filmpjes van de baan

Jos

Bericht door Jos »

Nu snap je ook waarom het een Plan U is, tegen die prijs zeg je U :mrgreen:

Groetjes,
Jos

Chris83

Bericht door Chris83 »

hmm die dubbeldekker in de ic stam is dat niet eentje met fietsen onderin? :idea: ook leuk om dat toe te passen in de fleischmann / minitrix varianten voor de doe het zelvers :idea:

Groeten Chris

EVR

Bericht door EVR »

Als je het mij vraagt, begrijp er niets van dat de grote fabrikanten FL, MTX, LS deze modellen ook niet uitbrengen voor de NL'se markt. De NL'se markt is toch vrij groot, getuige fora, beurzen Houten, Utrecht en ik vermoed dat modellen als Plan U, Plan V, Plan T, dubbeldek e.d. zeker goed verkocht zullen worden, aangezien ik vermoed dat de vraag vrij groot zal zijn en de fabrikant die ervoor kiest dit uit te brengen de eerste zal zijn die dit tegen een aantrekkelijkere prijs doet in schaal N. Wie weet wat de toekomst brengt!

Grtz Ed

NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Fleischmann, Minitrix, Arnold, Kato, Mehano, THS, LS Models, Piko SAI
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
Lindström, Bahco & Knipex Tools
Bosch "Invented for life"
DeWalt "Guaranteed Tough"

RaceDuck

Bericht door RaceDuck »

Chris83 schreef:hmm die dubbeldekker in de ic stam is dat niet eentje met fietsen onderin? :idea: ook leuk om dat toe te passen in de fleischmann / minitrix varianten voor de doe het zelvers :idea:
Ja dat is een Bvf

De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans

Arnoud

Bericht door Arnoud »

EVR schreef:Als je het mij vraagt, begrijp er niets van dat de grote fabrikanten FL, MTX, LS deze modellen ook niet uitbrengen voor de NL'se markt. De NL'se markt is toch vrij groot, getuige fora, beurzen Houten, Utrecht en ik vermoed dat modellen als Plan U, Plan V, Plan T, dubbeldek e.d. zeker goed verkocht zullen worden, aangezien ik vermoed dat de vraag vrij groot zal zijn en de fabrikant die ervoor kiest dit uit te brengen de eerste zal zijn die dit tegen een aantrekkelijkere prijs doet in schaal N. Wie weet wat de toekomst brengt!
De Nederlandse markt is redelijk klein voor modelspoor en de n-spoor markt is in Nederland heeft daarvan maar een klein aandeel (het grootste deel zal H0 zijn).
De kosten voor ontwikkeling voor kleine oplagen is relatief groot tov voor grote oplagen. Gelukkig zijn in dit laatste verbeteringen te zien de laatste tijd.

Mvg,
Árnoud

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

LeFennec

Bericht door LeFennec »

EVR schreef:Als je het mij vraagt, begrijp er niets van dat de grote fabrikanten FL, MTX, LS deze modellen ook niet uitbrengen voor de NL'se markt. De NL'se markt is toch vrij groot, getuige fora, beurzen Houten, Utrecht en ik vermoed dat modellen als Plan U, Plan V, Plan T, dubbeldek e.d. zeker goed verkocht zullen worden, aangezien ik vermoed dat de vraag vrij groot zal zijn en de fabrikant die ervoor kiest dit uit te brengen de eerste zal zijn die dit tegen een aantrekkelijkere prijs doet in schaal N. Wie weet wat de toekomst brengt!

De Nederlandse markt is klein en vooral in N-spoor. Als je af gaat op beursen zoals "houten" dan ben je verkeerd bezig. Op beursen etc wordt je beurs geleegd omdat de vraag naar Nederlandse modellen groter is al;s het aanbod zodat verschrikkelijk overdreven prijzen gevraagd kunne en betaald worden. De klant moet eerst eens wakker worden voordat de markt open kan

Spoor 9 mm

Bericht door Spoor 9 mm »

LeFennec schreef:Op beursen etc wordt je beurs geleegd omdat de vraag naar Nederlandse modellen groter is al;s het aanbod zodat verschrikkelijk overdreven prijzen gevraagd kunne en betaald worden.
Tja, je moet altijd uit je doppen kijken. Op Rail 2012 twee setjes van 5 kalkwagons gekocht voor 79 euro per stuk. Vond ik nog wel te doen en ik wilde ze graag hebben. Gisteren in Houten bij een standje één setje gezien voor 167,50! Lamaarliggen denk ik dan. Hetzelfde geldt voor de benelux-uitvoering van de ICR rijtuigen. Sommigen vragen daar 60 euro per stuk voor!

Aan de andere kant heb ik een tijdje terug dan wel weer een Phildie dubbeldeksrijtuigen stam incl fietsrijtuig samen voor 860 euro gekocht...

Plaats reactie