Ik heb op Rail bij een duitser een pungaaf railbus setje gekocht voor heel weinig geld. Hij loopt goed en is erg mooi dus ik wil hem gaan digitaliseren en voorzien van led's. Nu weet ik dat er voor dat geld (80,-) wel wat moest mankeren (dat neem ik dan maar voor lief) en dat zit hem in het geluid van het motortje. Deze maakt een schurend geluid bij lage toerentallen en dat word veroorzaakt doordat de collector de magneten raakt. Ik vermoed zelf door een kapot lagertje.
Ik heb het motortje uiit elkaar gehaald en goed gereinigd en zo proberen stap voor stap het euvel op te lossen maar helaas zonder succes. Het motortje loopt wel goed maar de herrie is meedogenloos. Vervangen dus maar

Het is geen oud model omdat het motortje is voorzien van vliegwiel en vrij grote ronde koolborstelhouders die vlak zijn weggewerkt in het chassis. Ook de detalieringsniveau verraad dat het een model moet zijn van de laatste jaren.
Maar helaas zat er geen origineel doosje bij dus ik wete niet welk nummer het is. Ik wilde dus bij hobbyparts een vervangene motor bestellen maard at gaat dus niet zonder nummer.
Weet iemand welk onerdeelnummer ik moet hebben of weet iemand of een vervangend merk beter is??? Wellicht hoord dat geluid bij het modelletje.... De bedoeling is dta ik een rustig lopende railbus heb straks.
Groetjes Martin